9.520 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
ALDI foder ALDI foder
Hej alle,
Er der nogen der har kendskab til foderet fra Aldi?
Mine katte spiser Royal Canin Maine coon og Royal Canin Sterilized. Jeg købte en sæk på 1,5 kg i Aldi til 14 kr, og har blandet lidt i deres Royal Canin mad, og de kan godt lide det..
Men er der nogen der har kendskab til det?
Får de fedtet pels og lignende? Eller er det et okay foder at blande lidt op med, nu når de godt kan lide det?
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Men fordi mine katte trives på et foder, er det ikke sikkert dine også gør det, så der er ikke andet for end at prøve sig frem.
Jeg bruger Sanabelle kitten og Feline finest sensible. til mine katte
(link fjernet)
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
I Aldi´s kattefoder står korn godt nok først, men det gør det også på meget fra RC og Hills - og en tommelfingerregel er, at man skal se efter om kød står først på ingredienslisten, for det der står først, er det der er mest af i produktet.
Der er faktisk en del som fodrer med det fra Aldi - jeg gør det ikke selv, men ved noget RC foder er det efter min mening næsten et fedt om det hedder RC eller Krokat fra Aldi. Hvis du vil have et bedre produkt synes jeg du skal kigge lidt på Orijen, Applaws, James Wellbeloved, 1 Choice, Pronature ect.
Synes ikke det gør noget at du blander produkterne - det gør jeg også selv. Så kan de godt lide Krokat, så bland da lidt i deres fuldfoder - de tager ikke skade af det
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 9 Emner: 16 Svar: 139
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 534
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Fodret er ikke værre end så meget andet og er et rigtig godt alternativ når man ikke vil bruge flere hundrede på foder.
Hvad nogle katte fungere optimalt på, kan andre katte ikke tåle.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 36
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det man bør lægge mærke til er hvor meget der kommer ud i den anden ende. Det giver en praj om hvor meget af foderet katten optager. Det er over 20 siden jeg fandt ud af at det faktisk på længere sigt var billigere at købe det "dyre" foder. Både i forhold til den mængde kattene spiste og hvor meget grus jeg dengang skulle bruge.
Jeg bruger først og fremmest RC og Olivers. Ved Olivers står kød øverst. Og derudover bruger jeg råt kød. Katte er rovdyr og ikke vegetarer. Vådkost kun til små killinger eller syge dyr, og der er den A/D fra dyrlægen.
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Svar: 2
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 73
God weekend..
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Svar: 2
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 73
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 105
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
maj 2008
Følger: 32 Følgere: 33 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 125
Den ene af den slags tørfoder, som de har i Aldi skulle
være på højde med, eller bedre end Royal Canin.
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 49
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
Hun fik ikke andet.
Hvor hun sagde det var lige så godt som royal canins.
Ikke detsto mindre giver jeg hende Royal canins.
Og har ikke givet hende det fra Aldi.
Hun var utrolig tynd da hun kom hjem til os og filtret men det behøver jo ikke skyldes foderet.
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 115
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 29 Svar: 224
min perser er på RC - Persian (for voksne) og han trives super godt med det .., sidst jeg var ved dokter dyr fik jeg jeg medium pakke hill's som jeg jeg kunne prøve, missen synes det smagte fint , men puuh hvor hans afføring lugtede og han fik dårlig mave, vi vendte tilbage til RC igen og han fejler intet, lækker pels og fine tæder + tandkød ...
dog får han lidt kød og sådan, som marianne osse skrive, (de er jo ikke vegetare) .. men ellers får han godbidder fra Whiskas tempted (eller hvad de hedder) og han eeeeeelllkser dem
maj 2010
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
Jeg siger ikke at det dyre foder altid er bedre end det billige, for har selv haft mange katte der har kørt på det billige fra brugsen og Aldi og uden der nogensinde har været problemer med det.
Men som der bliver nævnt så er det bedst hvis der står kød som det første i ingridienslisten og korn kommer så langt nede at listen som muligt, men da korn er billigt og det er nemt at bruge til at få resten til at hænge sammen i foderet, ja så bliver det brugt. og igen vil jeg mene der er forskel på om det er det gode kød der bliver brugt eller om det er fødder og brusk.
I bund og grund er det jo katten det kommer an på om den kan køre på det billige foder eller ej og det er jo en vurderings sag fra ejerens siden. Man kan jo kun prøve sig frem og så se på katten som en helhed og hvad den efterlader i bakken:-) for på den måde at kunne vurdere hvad man skal fodre med.
ALDI foder