9.520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

ALDI foder ALDI foder

Hej alle,

Er der nogen der har kendskab til foderet fra Aldi?
Mine katte spiser Royal Canin Maine coon og Royal Canin Sterilized. Jeg købte en sæk på 1,5 kg i Aldi til 14 kr, og har blandet lidt i deres Royal Canin mad, og de kan godt lide det..
Men er der nogen der har kendskab til det?
Får de fedtet pels og lignende? Eller er det et okay foder at blande lidt op med, nu når de godt kan lide det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ALDI foder
  • #2   10. jun 2010 Pris og kvalitet hænger gerne sammen, når man snakker op Kattefoder.

Men fordi mine katte trives på et foder, er det ikke sikkert dine også gør det, så der er ikke andet for end at prøve sig frem.

Jeg bruger Sanabelle kitten og Feline finest sensible. til mine katte
    (link fjernet)

• #3   11. jun 2010 Mine elsker også det fra aldi og engang imellem får de en pose *S* jeg bruger 10 - 12 forskellige mærker som jeg skifter imellem *SS* jeg gider heller ikke altid at få det samme *S*

• #4   11. jun 2010 TÆNK har lavet en test over kattefoder og der er Aldi et rigtig godt foderprodukt til prisen og feks. langt bedre end Whiskas, som er dyrt i forhold til.

I Aldi´s kattefoder står korn godt nok først, men det gør det også på meget fra RC og Hills - og en tommelfingerregel er, at man skal se efter om kød står først på ingredienslisten, for det der står først, er det der er mest af i produktet.

Der er faktisk en del som fodrer med det fra Aldi - jeg gør det ikke selv, men ved noget RC foder er det efter min mening næsten et fedt om det hedder RC eller Krokat fra Aldi. Hvis du vil have et bedre produkt synes jeg du skal kigge lidt på Orijen, Applaws, James Wellbeloved, 1 Choice, Pronature ect.

Synes ikke det gør noget at du blander produkterne - det gør jeg også selv. Så kan de godt lide Krokat, så bland da lidt i deres fuldfoder - de tager ikke skade af det smiley

• #6   11. jun 2010 min mors katte lever af aldi tørkost og de fejler aldrig noget dyrlægen har sagt hun har fine katte i kan se piv på min profil han er 6 år gammel og har ingen problemer med tandkød pels eller noget andet smiley

• #7   11. jun 2010 Der er bestemt ikke nødvendigvis sammenhæng mellem pris og kvalitet - er jeg den eneste der har set den forbrugerudsendelse der var på DR, hvor dyrlæger og de dyre fodermærker fik smæk for at svine de billigere mærker, da det jo er bevist at de dyre mærker ikke er bedre end de billige mærker, da der jo er ens regler for hvad kattefoder skal indeholde.

• #9   11. jun 2010 Jeg har i en periode kørt samtlige katte på Shnucki (eller hvordan fillan det staves:-)) og mine trives ikke på det. De tog ikke på som de skulle, 2 af dem begyndte at tabe hår, deres bæer stank noget så forfærdeligt og de 3 af dem fik diarre efter længere brug.

Fodret er ikke værre end så meget andet og er et rigtig godt alternativ når man ikke vil bruge flere hundrede på foder.
    Hvad nogle katte fungere optimalt på, kan andre katte ikke tåle.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #11   11. jun 2010 Jeg tror tværtimod katte har godt af at skifte foder engang imellem eller have 2-3 forskellige fodermærker at vælge imellem og hvis de bliver trætte af et bestemt foder, så finde et nyt foder de kan lide. smiley Jeg tror det styrker deres maver, så de ikke bliver så sarte og kun kan tåle et slags tørfoder. Man skal selvfølgelig blande det med det gamle gradvis, så de ikke får dårlige maver. smiley

• #12   11. jun 2010 Min får kun aldi foder smiley

• #13   11. jun 2010 Kunne ikke drømme om at bruge det foder fra Aldi. Og den test fra DR kan jeg i hvert fald ikke bruge til ret meget. Der var ting der slet ikke var taget med.
    Det man bør lægge mærke til er hvor meget der kommer ud i den anden ende. Det giver en praj om hvor meget af foderet katten optager. Det er over 20 siden jeg fandt ud af at det faktisk på længere sigt var billigere at købe det "dyre" foder. Både i forhold til den mængde kattene spiste og hvor meget grus jeg dengang skulle bruge.
    Jeg bruger først og fremmest RC og Olivers. Ved Olivers står kød øverst. Og derudover bruger jeg råt kød. Katte er rovdyr og ikke vegetarer. Vådkost kun til små killinger eller syge dyr, og der er den A/D fra dyrlægen.

• #14   11. jun 2010 Jeg fodre mine to huskatte og min maine coon med super brugsens "billig" foder -cat's- hedder det vist og de to huskatte elsker det og har fin pels, fint tandkød osv osv og min maine coon som var mega tynd, da jeg fik ham hjem, har taget fint på af det, det går selvfølgelig stille og rolig, men han tager da på og han får fastere og fastere afføring, så det tørkost er bare super!! Det findes også med forskellige smag, jeg veksler mellem fisk og kylling smiley okse smag gider de ikke rigtig hehe så tror da de nyder a skifte smag, mellem fisk og kylling smiley de får så en gang imellem vådfoder, ligesom vi har brug for en lille snack en gang imellem.

• #15   11. jun 2010 jeg tror da at jeg vil i ALDI og prøve det.. tak for rådet =.)

God weekend..

• #16   11. jun 2010 Har også gode erfaringer med tørfoderet fra Liddl og Aldi smiley

• #17   11. jun 2010 det er vel fint og blande det mine for nemlig også RC til dagligt men det koster jo også en del.. så kunne man jo godt suplere op med det andet fra ALDI..

• #18   11. jun 2010 Inde på TAENKs hjemmeside lavede de en test. og hvis Royal Canin var 100 ud af 100, så var det fodder i LIDL og Aldi 70 ud af 100..

• #19   11. jun 2010 Jeg ville ikke bruge det hvis korn er først på listen af ingridienser, det er da dumt at give penge for smiley Jeg går ikke så meget op i hvad foderet hedder eller kommer fra, men kød skal stå først på listen til mine katte. De får en masse ved siden af, gider bare ikke betale for korn til katte.. det kan fuglene få smiley

• #20   11. jun 2010 Jeanette Z - Jeg har også læst den undersøgelse.
    Den ene af den slags tørfoder, som de har i Aldi skulle
    være på højde med, eller bedre end Royal Canin.

• #21   11. jun 2010 Jeg har RIGTIG dårlige erfaringer med foderet fra Lidl. Mine katte fik tynd afføring og deres mave var oppustelige og sagde underlige lyde. Når Pivs lå ved mig, kunne jeg høre hvordan dens mave boblede og lavede høje lyde. Og katten var selvfølgelig påvirket af det. Det skete dagen efter jeg begyndte at fodre med Lidl's foder, og en uge efter skiftede jeg foder, da det sikkert var det. Det virkede! Nu skifter jeg lidt mellem Aldi's foder og whiskas. Og det er bare super for mine katte (-:

• #22   11. jun 2010 Nala's tidligere ejer gav hende kun tørkosten fra Aldi.
    Hun fik ikke andet.

Hvor hun sagde det var lige så godt som royal canins.

Ikke detsto mindre giver jeg hende Royal canins.

Og har ikke givet hende det fra Aldi.

Hun var utrolig tynd da hun kom hjem til os og filtret men det behøver jo ikke skyldes foderet.

• #23   11. jun 2010 både min søster og jeg er skiftet fra rc til aldi´s med gode resultater faktisk har min søster en norsk skovkat som døjede meget med sin pels og det er blevet bedre...mine egne kan jeg ikke mærke forskel om det er rc eller aldi´s hverken i pels eller kattebakken...jeg supplerer med kød og dåsemad..

• #24   11. jun 2010 Det foder fra aldi jeg har købt hedder topic. Kender i det? Eller vil nogen anbefale et andet fra aldi?

• #25   11. jun 2010 jeg gør næsten lige som MARIANNE N .. smiley

min perser er på RC - Persian (for voksne) og han trives super godt med det .., sidst jeg var ved dokter dyr fik jeg jeg medium pakke hill's som jeg jeg kunne prøve, missen synes det smagte fint , men puuh hvor hans afføring lugtede og han fik dårlig mave, vi vendte tilbage til RC igen og han fejler intet, lækker pels og fine tæder + tandkød ...
    dog får han lidt kød og sådan, som marianne osse skrive, (de er jo ikke vegetare) .. men ellers får han godbidder fra Whiskas tempted (eller hvad de hedder) og han eeeeeelllkser dem smiley

• Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #26   11. jun 2010 Hmm undrer mig lidt over der er så mange der nævner tænk testen af kattemad og er enige i at der ikke er forskel på om det er den billige fra Aldi eller det er fx er RC, for vil da mene der er forskel på om det kød der bliver brugt er brystet fra kyllingen eller om det er fødder og brusk? jeg ved da godt, hvad jeg selv helst ville sætte tænderne i:-)og så vil jeg lige nævne at den test i sin tid blev testet på 4 mink og vil da mene der er forskel på om det er en mink eller en kat man foder på. Det kan da godt være en mink nemt optager både det ene og det andet foder, men igen en mink er ikke en kat.
    Jeg siger ikke at det dyre foder altid er bedre end det billige, for har selv haft mange katte der har kørt på det billige fra brugsen og Aldi og uden der nogensinde har været problemer med det.
    Men som der bliver nævnt så er det bedst hvis der står kød som det første i ingridienslisten og korn kommer så langt nede at listen som muligt, men da korn er billigt og det er nemt at bruge til at få resten til at hænge sammen i foderet, ja så bliver det brugt. og igen vil jeg mene der er forskel på om det er det gode kød der bliver brugt eller om det er fødder og brusk.
    I bund og grund er det jo katten det kommer an på om den kan køre på det billige foder eller ej og det er jo en vurderings sag fra ejerens siden. Man kan jo kun prøve sig frem og så se på katten som en helhed og hvad den efterlader i bakken:-) for på den måde at kunne vurdere hvad man skal fodre med.

Kommentér på:
ALDI foder

Annonce