Ny kat (nr 2) Ny kat (nr 2)
Hej folkens.
Jeg har fået en Main coon han (ikke kasteret) han er 1 ½ år, og er ekstremt kælen.
Jeg var så nervøs for jeg har en han kat der er 3 år (kasteret)
Så var lidt nervøs for de ville slås med hinanden.
Men mor her er helt stolt. Iggy (min den gamle) har jo self været lidt på afstand og hvæset lidt. Men ca 3 timer efter er han begyndt og prøve og lege med den nye kat De har ikke slås en eneste gang. Den nye er self afvise og holder sig lidt væk og gemmer sig, men det er vel kun klart når den møder en fremmede ny kat i et nyt hjem. Så tror på de nok skal blive venner
Har også et spørgsmål, han er jo langhåret og fælder ekstremt meget (har aldrig mødt en kat der fælder så meget) og har knuder på maven. og hans pels virker "fedtet"
Hvordan går jeg mig bedst an. Klippe ham først og børste ham, så i bad?? Og hvornår kan jeg gøre det?? om nogle dage eller idag hvor jeg har fået ham??????
Forsat en god dag
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 40 Svar: 166
Er der nogen af jer der har prøvet de kamme/børster fra maxi zoo der skulle tage under pelsen??
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
aug 2007
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Den er lige nu på fremmet domaine, men den er fertil, og derfor hører dominans og territorium og herren i huset under.
Det lykkedes allerbedst hvis de begge er kastrater, og ikke skal tænke i hvem er stærkest/har størst territorium. Og din kastrat vil nok tabe den kamp.
Så hellere forebygge og neutralisere den ny på 1½ år, så de kan blive venner på lige fod, hurtigst muligt.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Fertile hanner kan have meget fedtet pels, jeg ville rede det, evt putte babypudder i pelsen, det tager det fedtede. Mht han fælder meget, hvad fik han at spise før og nu ? det kan være foder relateret ..
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
aug 2007
Tror han har fået det billige fra aldi eller netto. Giver ham royal cain nu.
Ny kat (nr 2)