Katten med i sommerhus? Katten med i sommerhus?
Hej allesammen!
Min kæreste og jeg er så heldige at vi er blevet inviteret i sommerhus fra tirsdag til lørdag af et vennepar. Vi vil selvfølgelig gerne med, men vi har jo den kære lille mis.
Frigg, som hunmissen hedder, er også blevet inviteret med, da der må medbringes dyr i sommerhuset (det er "familie-eje"), og de ved at vi har svært ved at få hende passet.
Vi synes alle fire at det kunne være hyggeligt at have hende med, og vores vennepar ser det ikke som en belastning.
Planen i sommerhuset er ren afslapning og måske en tur eller to på stranden, så vi er i huset det meste af tiden. Frigg er indekat, så hun burde ikke plage efter at komme ud - ellers har vi sele med.
Men ville sådan en tur stresse hende for meget? Som sagt vil vi være der det meste af tiden.. Og hvad kan vi evt. gøre for at forebygge stress?
Frigg er generelt en åben og imødekommende kat.. Og hun er desuden van til at være alene i en del timer ad gangen..
På forhånd tak..
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 126 Svar: 526
Hvordan plejer hun at reagere på at være andre steder? Jeg spørger fordi min ene kat, Bette, ville elske at være med på tur, og ville nyde at undersøge hver eneste milimeter af sommerhuset i løbet af nul komma fem. Min anden kat, Katja, derimod, ville helt sikkert få stress!!! Det er bare helt tydeligt når vi har været nødt til at få dem passet at Bette nyder det mens Katja er ved at dø af skræk og hverken spiser eller går på bakken om dagen fordi hun gemmer sig inde bag en reol indtil alle sover. Derfor tænker jeg at det nok kommer meget an på kattens personlighed...
Held og lykke med det!!
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 29 Svar: 224
som Mette C og Heidi er enige om er det jo helt forskelligt fra kat til kat ..
hvis din kat ikk bliver stresset og er imødekommende, og åben for nye ting osv, ville jeg ikk tro det er noget problem ..
(: håber det hjalp lidt, men det er op til egen vudering, hva du synes din missi kan klare..
men lyder super hyggerligt ..
og godfornøjelse
jul 2010
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 1
Tror det går fint, så længe katten ikke bliver hurtigt stresset, og gerne kan køre i bil.
sep 2007
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Vi har ikke rigtigt haft Frigg med så mange steder, men
som sagt er hun meget åben og imødekommende, så umiddelbart ville jeg også tro, at det sagtens kunne lade sig gøre..
Jeg har fået lidt mere ro på efter at have læst jeres svar - det var super!
Jeg håber vi alle tre får en rigtig hyggelig tur..
jan 2010
Vi havde Frigg med i sommerhus, og hun klarede det fantastisk. Hun startede med at undersøge HELE huset på ægte katte-manér - og så var hun ellers bare "hjemme". Hun virkede som om hun hyggede sig rigtig meget, og virkede på intet tidspunkt stresset (dog var køreturen hjem hård, da det var voldsomt varmt). Vi havde en laaaang line, som hun fik lov til at gå i, n¨år vi sad udenfor, og det nød hun også i fulde drag... Så bestemt en succes, og jeg vil ikke tøve med at tage hende med en anden gang..
Men ja, det kommer jo meget an på hvilken slags kat man har. Nu er Frigg jo som sagt en meget åben og imødekommende kat, var hun ikke det, havde jeg heller ikke taget hende med..:-)
sep 2007
dejligt du havde en god oplevelse med det
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 126 Svar: 526
jan 2010
Ja, det var simpelthen så skønt, og vi syntes alle fire at det var dejligt og hyggeligt at have hende med..
Katten med i sommerhus?