7.376 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Katten med i sommerhus? Katten med i sommerhus?

Hej allesammen!
Min kæreste og jeg er så heldige at vi er blevet inviteret i sommerhus fra tirsdag til lørdag af et vennepar. Vi vil selvfølgelig gerne med, men vi har jo den kære lille mis.
Frigg, som hunmissen hedder, er også blevet inviteret med, da der må medbringes dyr i sommerhuset (det er "familie-eje"), og de ved at vi har svært ved at få hende passet.
Vi synes alle fire at det kunne være hyggeligt at have hende med, og vores vennepar ser det ikke som en belastning.

Planen i sommerhuset er ren afslapning og måske en tur eller to på stranden, så vi er i huset det meste af tiden. Frigg er indekat, så hun burde ikke plage efter at komme ud - ellers har vi sele med.

Men ville sådan en tur stresse hende for meget? Som sagt vil vi være der det meste af tiden.. Og hvad kan vi evt. gøre for at forebygge stress?
Frigg er generelt en åben og imødekommende kat.. Og hun er desuden van til at være alene i en del timer ad gangen..

På forhånd tak.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katten med i sommerhus?
  • #1   4. jul 2010 Ih hvor lyder det dog dejligt smiley

Hvordan plejer hun at reagere på at være andre steder? Jeg spørger fordi min ene kat, Bette, ville elske at være med på tur, og ville nyde at undersøge hver eneste milimeter af sommerhuset i løbet af nul komma fem. Min anden kat, Katja, derimod, ville helt sikkert få stress!!! Det er bare helt tydeligt når vi har været nødt til at få dem passet at Bette nyder det mens Katja er ved at dø af skræk og hverken spiser eller går på bakken om dagen fordi hun gemmer sig inde bag en reol indtil alle sover. Derfor tænker jeg at det nok kommer meget an på kattens personlighed...

Held og lykke med det!!

• #2   4. jul 2010 jep det kommer helt an på hvordan din mis er Mette M..
    som Mette C og Heidi er enige om er det jo helt forskelligt fra kat til kat ..
    hvis din kat ikk bliver stresset og er imødekommende, og åben for nye ting osv, ville jeg ikk tro det er noget problem ..

(: håber det hjalp lidt, men det er op til egen vudering, hva du synes din missi kan klare..

men lyder super hyggerligt ..

og godfornøjelse smiley

• Hege S
    Hege S Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 1
    #3   4. jul 2010 Mine to misser, Katja og Spot, var med i sommerhus i Norge sidst sommer. (Rigtignok boede vi i Norge på den tid..) Vi hadde ingen problemer.
    Tror det går fint, så længe katten ikke bliver hurtigt stresset, og gerne kan køre i bil. smiley

• #4   5. jul 2010 enig med Hege S smiley

• #5   5. jul 2010 Tak for jeres svar allesammen! Det er dejligt at høre, at det kan lade sig gøre for så mange af jer.. smiley
    Vi har ikke rigtigt haft Frigg med så mange steder, men
    som sagt er hun meget åben og imødekommende, så umiddelbart ville jeg også tro, at det sagtens kunne lade sig gøre..
    Jeg har fået lidt mere ro på efter at have læst jeres svar - det var super!
    Jeg håber vi alle tre får en rigtig hyggelig tur.. smiley

• #7   14. jul 2010 Lige en opdatering, hvis der er nogle der stadig "abonnerer" på dette indlæg.. smiley

Vi havde Frigg med i sommerhus, og hun klarede det fantastisk. Hun startede med at undersøge HELE huset på ægte katte-manér - og så var hun ellers bare "hjemme". Hun virkede som om hun hyggede sig rigtig meget, og virkede på intet tidspunkt stresset (dog var køreturen hjem hård, da det var voldsomt varmt). Vi havde en laaaang line, som hun fik lov til at gå i, n¨år vi sad udenfor, og det nød hun også i fulde drag... Så bestemt en succes, og jeg vil ikke tøve med at tage hende med en anden gang..
    Men ja, det kommer jo meget an på hvilken slags kat man har. Nu er Frigg jo som sagt en meget åben og imødekommende kat, var hun ikke det, havde jeg heller ikke taget hende med..:-)

• #9   14. jul 2010 skønt at høre, smiley dejligt det lykkedes for adre også smiley hvis katten ikke er let til stress så synes jeg det er skønt at man kan tage dem med på ferie :D..

dejligt du havde en god oplevelse med det smiley

• #10   14. jul 2010 Hvor lyder det skønt! TIllykke med succesoplevelsen smiley

• #11   14. jul 2010 Tak for det.. smiley
    Ja, det var simpelthen så skønt, og vi syntes alle fire at det var dejligt og hyggeligt at have hende med.. smiley

Kommentér på:
Katten med i sommerhus?

Annonce