{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  anskaffe endnu en kat
  • #1   13. aug 2010 Du skal give den meget længere tid end den har fået. Den er stadig meget ny i dit hjem. Generelt vil jeg sige at det ville være en god ide med en ven til katten, men den er stadig alt for usikker og nervøs. Det er jo ikke mere end ca 1½ uge siden den kom hjem til dig og nogen katte skal have meget længere tid for at falde til i et nyt hjem. Så vent et par måneder inden du overvejer en mere. Især når du kun har et rum i lejligheden.
    Tålmodighed er det eneste der skal til.


  • #2   13. aug 2010 okay..

  • #3   13. aug 2010 Det kommer meget an på din kats temperament.
    Har lige nu 4 NFO'er.
    Den første vi fik var Hannibal.. Vi fik ham da han var lige rundet 1 år, og det har virkelig taget tid for ham at falde til her.
    Vi har nu haft ham siden januar, og først nu her i løbet af den seneste måned, er han faldet sådan RIGTIG til..
    Men allerede først i april fik vi nummer 2 (en killing). Og det hjalp altså ret godt på Hannibal.. Han lå knap så meget under sofaen, og var MEGET mere fremme, og begyndte at lege med den lille ny! Så der skete virkelig fremskridt!

    Ved os hjalp det at få en killing ind, som han kunne lege og kommunikere med.
    Siden hen er der så kommet 2 mere ind i flokken, hvilket Hannibal NYDER!

    Så det kan bestemt lade sig gøre..
    Jeg har i hvert fald oplevet at min MEGET bange og usikre kat, blev mere sikker på sig selv og turde meget mere.


  • #4   13. aug 2010 okay.. for min hunkat, er også meget usikker og bare den midste lyd løber hun inder under sengen. det er kun når jeg ligger helt stille i sengen hun tør at komme frem. eller så er hun under sengen hele dagen.

    så derfor tænkte jeg at en killing vil sætte liv i det hele og måske for hende til at komme mere frem. hun er vant til at være sammen med andre.


  • #5   13. aug 2010 Hannibal var nøjagtig som du beskriver der.
    Bange over den mindste lille bitte lyd! Han tilbragte rigtig rigtig meget tid under sofaen det første lange stykke tid (faktisk indtil vi fik den lille killing)
    Så blev der jo gang i den (for killingen tog det HELT cool med at skifte hjem, det var den faktisk ligeglad med) og det smittede af på Hannibal..
    Så det lykkedes herhjemme..

    Mit eneste råd til dig er at finde en killing som har gå-på-mod. En der ikke er bange af sig.

    Held og lykke smiley Håber du har fået bare lidt hjælp, som du ku bruge smiley


  • #6   13. aug 2010 Og hvis hun er vant til at være sammen med andre, så synes jeg altså at det ville være en rigtig fin idé at anskaffe dig en killing til hende..
    Så er det jo en endnu større omvæltning for hende, at være helt alene!



  • #7   13. aug 2010 det var nemlig det jeg tænkte..



  • #8   13. aug 2010 Ja, ikk? Men tænk det godt igennem.. Der er ikke den store forskel på at have 1 og 2 katte. Udover en ekstra bakke, og noget mere mad, og dyrlægeregninger kommer der jo flere af.
    - Men alt dette har du sikkert været igennem smiley


  • #9   13. aug 2010 ja har det meste i forvejen..

Kommentér på:
anskaffe endnu en kat

Annonce