{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunkat eller hankat?
  • #1   22. aug 2010 Hvis de bliver neutraliserede, inden de bliver kønsmodne, er begge køn lige dejlige smiley

  • #2   22. aug 2010 Der er ikke nogen ulemper ved nogen af kønnene, altid kun fordele ved at eje en dejlig kat.
    Neutraliser dem og nyd dem resten af deres dage...det er guld værd at eje en kat.


  • #3   22. aug 2010 Begge køn er lige dejlige hvis de er neutraliserede. Hvis man skal se økonomisk på det er det billigst at få neutraliseret en hankat frem for en hunkat. Fordelen ved en neutraliseret han eller hunkat er at begge vil være mere kælne, rolige og sociale og ikke styret af hormoner. Fordelen ved neutralisation er også at risikoen for kræft nedsættes væsentligt.

    Fertile han og hunkatte vil ofte "duftmarkere"/strinte i hjemmet og hunkatte kommer ofte i løbetid som kan være ganske uudholdeligt.

    Jeg ser ingen fordele ved at have fertile katte med mindre man er opdrætter. P-piller er en dårlig løsning i længden da mange hunkatte ofte ikke kan tåle dem og kan udvikle akut livmoderbetændelse som kan være en kostelig affærde at få opereret hvis det er i weekenden.

    En fertile hankat vil ofte (hvis den er fritgående) komme i slagsmål med andre hankatte ofte med bylder og sår til følge.


  • #4   22. aug 2010 Hvis det er en kælekat vi snakker om er det ligemeget såvidt den er neutraliseret. En fertil kat har man sådan set ikke brug for med mindre det er til avl. Og P-piller er i længden ikke nogen god ide. Som Cecilie skriver, så spar sammen til en neutralisering inden du får katten, Hankatte er billigst at neutraliserer. Husk at mærke katten og få den vaccineret. Gør man det rigtigt fra starten er der en mulighed for at have katten i rigtig mange år. Husk osse at kvalitetsfoder i forhold til helbred osse er vigtigt.

  • #5   23. aug 2010 Atlså hvis det er en kælekat du skal have som en neutraliseret, så syns jeg personligt en hankat er dejlig smiley
    De bliver større end hunkatte, sådan en rigtig dejlig stor sove-bamse, hehe...
    Men som de andre siger, ingen grund til at få dig en fertil kat...


  • #6   23. aug 2010 Hvis de begge er neutraliseret,syntes jeg det er ret ens smiley

  • #7   23. aug 2010 Tusinde tak for de mange svar smiley

    Jeg er van til hunde, og der er forskel på om det er en tæve eller han, om de er neutraliseret eller ej

    Men tusinde tak smiley


  • #8   23. aug 2010 Jeg syntes ikke der er den store foreskelle ved hunde heller smiley

  • #9   23. aug 2010 atli - hehe det synes jeg smiley Bryder mig bestemt ikke om tæver smiley

Kommentér på:
hunkat eller hankat?

Annonce