Hvor meget plads skal 2 katte have? Hvor meget plads skal 2 katte have?
Hvor meget plads ville i mene at 2 indekatte som minimum skal have ?
Sagen er den at jeg rigtigt gerne vil have mig en kat mere men min lejlighed er ikke super stor
jeg har ca.. 40 kvadratmeter og min kat virker som om han er ganske tilfress med den plads han har, der er rigligt med stæder at gemme sig under møbler og åbent nok til at kunne løbe rundt med 100km i timen efter en flue
Så spørgsmålet er om det er ordenligt plads til en misser mere
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvis din kat ellers er tilfreds med livet som enekat, ville jeg ikke vove forsøget med en til.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 9
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Jeg vil fint mene at man kan have to katte på 40 kvm - hvis de vel og mærke kan enes! :o)
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
Hvis de kun havde gulvet at være på, stole, bore osv. så havde det ikke været nok plads (syns jeg)
Når vi bygger løbegård bliver den 30kvm., Det er pt. til 3katte, så hvorfor 40kvm. skulle være for lidt forstår jeg ikke?
Som sagt, har de masser af huler, steder de kan være være måde oppe og nede så ser jeg ikke et problem i at få en ven til din kat.
okt 2007
Følger: 53 Følgere: 54 Katte: 3 Emner: 24 Svar: 333
Indekatte er heller ikke så aktive igen.. Og hvis de har hinanden, så skal de nok aktivere hinanden uanset hvor stor lejligheden er.
Synes dog det er gode råd med høje kradsetræer..
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
De vidste jo så heller ikke hvad de gik glip af, mht. hus, have og oceaner af plads.
.... Meeen vil så også sige, at de er meget mere glade nu, hvor de bor i hus med os og har fri adgang til en stor lukket have på 1150 kvm. Det er jo bare ikke alle der kan give sine katte den mulighed...
Jeg vil næsten hellere sige 2 katte i en lille lejlighed end 1!! Og så med mulighed for at kunne klatre op i højden, som de andre også siger!!
Hvor meget plads skal 2 katte have?