2.278 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvor meget plads til katte? Hvor meget plads til katte?

Hej alle,

jeg er nysgerrig om hvad I synes.
Hvor meget plads skal man have til kattene?

Hvor meget plads har I og hvor mange katte? Hvad synes I er acceptabelt? Selvfølgelig taget i betragtning at kattene har liggeplads, hule, kradsetræ etc.
Eller synes I bare at er der kærlighed er der plads?

Jeg har selv 2 katte på 60 kvm, men vil gerne have en til, men overvejer om det bliver for trangt for dem.

Hvad synes I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget plads til katte?
  • #1   25. feb 2009 Vi bor 2 mennesker og 2 katte, i en 84 kvm lejlighed. Jeg vil gerne have flere katte, men må ikke for kæresten - øv øv. Hvis jeg boede her alene havde jeg mindst 2 katte mere, altså 4 i alt smiley Så skulle det være en balineser og en somali smiley Men så ville jeg nok heller ikke have flere, med mindre jeg flyttede i et hus.

Jeg synes folk må holde så mange katte de vil, på så meget plads de har lyst, bare hygiejnen er i orden.

• #2   25. feb 2009 uhh jeg syntes den er svær, for man skal jo heller ikke have så mange at nogen går og bliver stresset, smiley men her hos mig er der 9 således fordelt, 5 piger, 2 drenge, 1 på 7 mdr og 1 på 4 mdr. jeg har et hus på 130 kv, Kattene har jeg da jeg startede fået fra 2 forskellige opdrætter, det valgte jeg for at de skulle kende hinanden, for at forhindre de blev stresset, og det funger, et enes som en familie, smiley Dejligt
    knus lene og skovkattene

• #3   25. feb 2009 Jeg har 4 katte og en bette hund på 70 kvm og jeg bor sammen med min søn... Vi har rigeligt med plads...

• #4   25. feb 2009 Hjemme hos mine forældre har vi 6 katte, vi bor på en gård og de er både inde og ude så de har masser af plads :o)

Når jeg flytter i lejlighed får jeg 37 kvm. Her skal jeg ihvertfald have min kat Karen Marie med, og jeg tænker over om jeg skal finde en mere, men er det for meget?

• #5   25. feb 2009 vi er 2 mennesker, lidt andre smådyr + 2 katte, som bor på 70 kwm. Ville personligt da gerne havde flere misser, men synes pladsen er for trang til det. Så bliver først den dag vi flytter i noget størrer.

• #6   25. feb 2009 Vi har 3 katte, på 200 kvm. Så vi har også rigelig med plads til en enkelt mere, når jeg får overtalt manden til det smiley

• #7   25. feb 2009 Det er i lang højere grad vigtig hvor godt kattene har det sammen end hvor mange m2 de har til rådighed.

Jeg har 12 katte på 95 m2 - det går fint fordi de trives godt sammen, men jeg har nok:-))

• #8   25. feb 2009 kommer helt an på, syns jeg, om de kan komme ud. for hvis de kan, så behøver de ik speciel meget plads indenfor...

• #9   25. feb 2009 Jeg startede i en 40kvm 1-værelses lejlighed med 2 mco-katte, der boede jeg i knap 5 måneder. Så flyttede jeg til en 2-værelses lejlighed på 50kvm med mine 2 mco-katte. Der boede vi i ca. 4 år.
    Nu bor vi med min kæreste, vores lille baby og 2 mco-katte i et hus på ca 100kvm, og en indhegnet have på ca 1000kvm.
    Nu lever de bare det fede katteliv ;o)

• #10   25. feb 2009 ...Så længe at katten/ kattene er sunde, raske og har det godt, så synes jeg ikke at pladsen er det vigtigste.

• #11   26. feb 2009 Jeg bor på 75 kvm med to katte. de har en loft kradsetræ og en masse sovepladser. ofte har jeg den franske altan åben så de kan få lidt ude-luft, da de er indekatte. Nogle gange føler jeg det slet ikke er nok til dem. men de fleste siger til mig det er ganske udemærket.

• #12   26. feb 2009 Det er meget bedre med flere katte på LIDT plads, hvis de fungerer godt indbyrdes, end det er med f.eks. 2 katte på MEGET plads, hvis de ikke gør det.

Og kattene har jo meget mere kvadratmeter-plads end vi har, da de færdes i flere niveauer.

• #13   26. feb 2009 vi bor to menesker og to katte på 78 kwm.
    men hvis det stod til mig havde jeg to katte mere end det. men det er kæresten ikke enig i smiley
    men kattte kan også blive stresset hvis der er for trangt..
    men så længe kattene er sunde og raske og har det godt kan jeg ikke se et problem i at du får en kat mere..

• #15   26. feb 2009 2 katte og 2 personer på 60kvm. Det går fint. Vi har da overvejet en til.

• #16   26. feb 2009 4 mennesker + 2 katte på 118 kvm.
    Der er aldrig plads nok... lige meget hvor jeg går, så er der en kat foran mig som jeg er ved at falde over eller træde på... men det er nu nok racen den er gal med....
    skal også have en hund til næste år.....
    tror bare man selv skal vurdere om der er plads nok... hvis dyrerne har det godt, og der er plads til at blive aktiveret (læs: leget med ) så er det vel egentligt ligemeget om der er 60 eller 160 kvm.
    sjovt nok er det som om kattene vælger at være hvor vi er.. så kan vi begyndet at "pille" nogle kvm fra igen, da det mest er stue og køkken, så er vi nede på 50 kvm.

• #17   26. feb 2009 marianne J:
    Det kender jeg ALT for godt ;o) Det må være racen, for selvom mine 2 katte har enormt meget plads, så er vi ALTID lige ved at falde over dem ;o) De skal være med over alt. Og så elsker de åbenbart at løbe ind imellem ens ben, når man går!!
    Skøre katte!!

Kommentér på:
Hvor meget plads til katte?

Annonce