{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.871 visninger | Oprettet:

Katte og halsbånd {{forumTopicSubject}}

Jeg ser flere og flere som giver deres katte halsbånd på og jeg bliver simpelthen så ked af det :o(

Ikke nok med at de bliver bims i låget af at skulle høre på en klokke hele tiden, de risikerer også at hænge fast og få grimme skader eller simpelthen sulte ihjel fordi de ikke bliver fundet.

Her er links til nogle artikler:

OBS! Stærke billeder!!

(link fjernet)

(link fjernet)

http://www.burnhamandhighbridgeweeklynews.co.uk/news_extra/pets/4704925.The_dangers_of_cat_collars/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og halsbånd
  • #1   14. okt 2010 Mine katte havde også halsbånd på til først...
    men så valgte jeg og tage det af, da de slåsede var jeg bange for at de vil komme til og kvæle hinanden.

• #2   14. okt 2010 & ja ved godt der er sådan efter 2 kg kraft så går de fra hinanden, men stadig.

• #4   14. okt 2010 Krumme - Jeg kender faktisk flere der har eksempler på at de har måte redde deres egne katte fra at sidde fast, og det var med sikkerhedshalsbånd.

Jeg kender en nogle der har testet med lod, hvor mange kg der skulle til før halsbåndet klikkede op. Menner hun stoppede ved 2 kg.

• #8   14. okt 2010 Aldrig i livet ville jeg give min kat halsbånd på - det er alt for farligt.

Og hvad skal det gøre godt for? få katten øretatoveret!

Jeg stoler ikke det mindste på hverken den ene eller anden sikkerhed forbundet med halsbånd.

Tangerer i min ordbog, både med og uden klokke dyrplageri at give en kat på

• #9   14. okt 2010 Vil ALDRIG give min kat det skidt på smiley
    Selvom der er sikkerheds lås på er det gået galt, så nul putte!

Kan ikke se en ide i at sætte sin kat´s liv på spil, når man kan øremærke og chippe.

• #10   14. okt 2010 Annie, du kan lige så godt droppe det, simpelt logik får desværre ikke mennesker til at tænke ret længe. Jo jo man kan jo holde øje, men jeg gad godt se den "ansvarlige" katteejer, kravle gennem buske, klatre i træer for at holde øje med og det "svage" led nu osse er svagt, eller den såkaldte sikkerhedslås osse er sikker. Jeg har osse været med til at aflive katte, der har været så skadet af et "sikkerhedshalsbånd" hvor de knuste ejere troede de havde gjort det rigtige og ikke kunne forstå at man i det hele taget må skrive at det er sikkert. der findes desværre mennesker der skal lære tingene på den barske måde, det er så bare ærgeligt at det er et uskyldigt dyr som skal skades alvorligt eller i værste fald kommer af med livet. Hvad de ikke ved er at det koster hurtigt over 10.000 kr at få behandlet et sår i "armhulen". Altså hvis det kan behandles.
    Som Felis skriver så er de eneste der får noget "godt" ud af de halsbånd, dem der laver og sælger dem.
    Har man udekat, så få den tattooveret. Det tager katten ikke skade af.

• #12   14. okt 2010 Jesper, jeg tror ikke eller har ikke bare hørt om. Jeg skrev at jeg har været med til. Altså igennem mit daværende arbejde. Og jeg vil aldrig komme til at opleve det selv, da jeg ikke kunne drømme om, noget så tåbeligt og farligt, at give nogen af mine katte halsbånd på. Kunne være du skulle spørge din dyrlæge, han vil sikkert fortælle det samme.

• #14   14. okt 2010 Ville aldrig give mine katte det på.

• #15   14. okt 2010 Jesper H - Jeg havde en overgang på Rottweiler min huskat.. han var min første kat, og har desværre måtte lide under det..

Hans halsbånd var i fin størrelse, men alt pelsen omkring det faldt af.. Så tog jeg halsbånet af, og hans pels blev fin igen

• #16   15. okt 2010 Jeg har halsbånd på begge mine indekatte - da den store har taget turen ud af vinduet fra 2. sal en gang - ikke at jeg håber det sker igen

Vi har sikkerhedslås i - og den slipper meget let. Den lille kan få hovedet ud hvis man holder låsen sammen. Hun snor sig bare lige ud af det, da det sidder så løst.

Jeg er tilhænger af halsbånd, hvis de sidder løst nok og med en nem sikkerhedslås, men ingen klokken - TAK smiley

• #17   15. okt 2010 Rikke H - Det er ikke sikkert den kan sno sig ud hvis den hænger fast i en gren..

• #18   15. okt 2010 Hvordan kan man være tilhænger at katten har halsbånd på - intet er mere unarturligt - og farligt ...

Jeg orker ikke diskutere det - folk har der egne ideer - indtil det gør rigtig ondt - så får de en anden ...

• #19   15. okt 2010 Jeg har det på samme måde Lis, mod dumhed kæmper selv guderne forgæves. Jeg kan kun håbe på at kattene ikke skal komme alvorligt til skade eller dø af sult i en hæk, inden dem der gør det, finder ud af at det ikke er særligt kløgtigt. En øremærkning er nok til at man kan finde frem til kattens ejer, hvis ejeren har tilmeldt den register.

• #22   15. okt 2010 Jesper- Ha´ Ha´... Det har jo ikke en pind med det at gøre, Men nogen folk har da også god erfaring med at sende deres børn ud på cykel uden cykel-hjelm, lige indtil den dag det går galt.

Det er det samme her, alle har god erfaring med at sende deres kat ud med halsbånd, lige indtil den dag den bliver jagtet af en hund og hænger fast i en hæk.

Kommentér på:
Katte og halsbånd

Annonce