938 visninger
|
Oprettet:
afvist??? {{forumTopicSubject}}
har lige opretttet vores kat Nellie, men hvorfor er det lige at folk afviser hende fordi billederne åbenbart er lidt sløret? men man kan jo sagtens se hende og er også fint tekst til. så skriv da en grund i stedet for at bare sidde og afvise folks katte!!!
Er sku stolt over vores´lille killing og vil vise hende frem, men sys sku folk derude åbenbart er lige ud sagt bare nogen stride nogen der stempler folk. sys det er trist kg er blevet til et sted man er så stride imod hinanden!!!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Katte: 15 Emner: 90 Svar: 747
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
jun 2009
jun 2009
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
Tak for en dejlig dag idag
Jeg synes også, at "stemme ind" systemet er noget mærkeligt noget
Når det så er sagt, mener jeg i hvert fald, at det mindste man kan gøre, hvis man absolut skal afvise, det er, at skrive grunden til, at man afviser
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
jun 2009
jun 2009
dec 2007
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 64 Svar: 246
feb 2010
dec 2007
Søs og Peter<33 L - Jeg har slettet et par af dine indlæg, da man ikke behøver benytter eder for at få sin mening frem.
Du bedes holde et sobert sprog, tak!
dec 2007
jun 2009
nov 2009
Måske man skulle holde sig til emnet
Selvfølgelig, skal vi holde en ordentlig tone, men jeg ved, at Søs bare er en ung pige der er stolt af, at vise sine katte til os og hun er skuffet over, at det skal være så svært, at få oprettet sin killing, som hun glæder sig vildt til, at få hjem
dec 2007
Desuden kan man sagtens få sin mening frem UDEN brug af eder, det er fuldstændig unødvendigt.
jun 2009
men nu skriver jeg ik mere herinde vil gå i seng. sov godt derude:)
nov 2009
Har det noget med det at gøre om man kan oprette sin kat ??? Jeg spørger barew, for jeg har selv prøvet det med en af mine ?
Og så er vi ovre i et andet emne, som jeg ikke vil komme nærmere ind på i denne tråd
dec 2007
jun 2009
nov 2009
dec 2007
Meget naturlig udvikling af debatten.
nov 2009
nov 2009
nov 2009
feb 2010
Når vi så er ved det, så fatter jeg heller ikke de udfordringer nogen har behov for at lave. Enhver synes vel ens egen kat er jordens dejligste. Det eneste der kommer ud af det, er nogen der bliver såret. Jeg stemmer aldrig, kunne ikke drømme om at bruge min tid på det. Ligeledes gider jeg heller ikke bruge tid på at skrive at killinger er søde, som du efterlyste i går Yvonne. Killinger er ALTID søde uanset hvem der har dem og uanset race. Jeg kunne jo ikke bestille andet end at skrive så.
Og for at vende tilbage til sproget, mine unger skriver bestemt ikke på den måde, med mindre det er til deres venner, så måske. De er 18 og 20. Og har de har lært hvordan man opfører sig blandt mennesker i forskellige aldre og mennesker de reelt kun kender herfra.
Og jeg er ikke HA'er og jeg kan slet ikke se nogen lighed med killingen og en klassisk perser, tavle eller ej. Men den kan selvfølgelig være det der hedder dårligt typet. Det gør den selvfølgelig ikke mindre værd for ejeren.
dec 2007
Så kunne det være meget rart for Søs at se hvordan sådan nogle rent faktisk ser ud når de er MED stamtavle, for den killing der er blevet oprettet som klassisk perser LIGNER en blanding og IKKE en klassisk perser.
Hvis ikke vi må hjælpe hinanden herinde (uanset om man er HA eller ej), så synes jeg godt nok det er sørgeligt!!
Men jeg ved skam godt hun sendte min pb videre til dig, for hun kom sørme til at sende den til mig først.
PS. Her er det link jeg sendte, så kan man selv sammenligne udseendet: http://www.klassisk-perser-kat.dk/
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Også når alle katte for mig er smukke og unikke
Men nu leger jeg ikke med i denne lege , ja og for mig er det en lege.Og det gider jeg ikke være med i .
Og fordi jeg ikke vil have stemplet kattegalleri på min billeder.
Så det at der bliver spurgt til stamtavle , det ville da for mig da være en indlysende spørgsmål og tanke.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Ja så ligner Søs killing en blanding ved siden af. SORRY Søs
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 42 Svar: 317
nov 2009
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Nu ved jeg ikke hvad sagen her drejer sig om, da jeg ikke har set katten/profilen, men tonen i trådstarters første indlæg er noget af det jeg ikke gider opleve, fordi jeg afviser noget der ikke opfylder retningslinierne (herunder hører ikke placering i korrekt race, desværre)
jun 2009
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Stå frem - næhhh det er man for meget kylling til.
jeg griner stadig af Laredo blev afvist - blev BIS 14 dage efter, så puha en grim kat ...
dec 2007
Vi HA´er kan intet gøre ved hvordan folk stemmer, det har vi ingen mulighed for at kontrollere, og vi kan heller ikke se hvordan folk stemmer.
De eneste der kan gøre noget ved systemet er ejerne, men der tror jeg i skal have folk med fra samtlige gallerier, før det kunne have nogen gennemslagskraft at lave en underskriftindsamling.
okt 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
dec 2007
Det har jeg selv gjort, da jeg får mange "hævn stemmer" fra folk jeg har modereret eller smidt i fryseren.
dec 2007
Lad venligst være med at lægge ord i min mund, tak!
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 42 Svar: 317
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Når man skal byde en kat velkommen, står der følgende omkring optagelsen:
"Afvis hvis de generelle betingelser ikke er overholdt. Alle katte er velkomne, blot de er brugernes egne"
De lydige brugere ville så spørge sig selv - Hvad er de generelle betingelser så?
Den opmærksomme bruger vil opdage, at hvis man klikker på teksten "generelle betingelser" under optagelsen, så åbnes et nyt vindue, hvor man bliver smidt ned i brugerbetingelsernes afsnit 5.4.
Her står følgende:
"KatteGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til katten, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af KatteGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en kat her på siden.
1. Du skal have tilknytning til katten.
2. Alle billeder skal være tydelige og af selve katten!
3. Katten må ikke oprettes som salgsannonce!
4. Katten må ikke være solgt ved oprettelsen!
5. Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
6. Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
Hvis du er i tvivl om du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.
Det er ikke tilladt at oprette flere katte i samme galleri; opret venligst kun et galleri per kat.
Vi kontrollerer jævnligt de oprettede katte og sletter uden varsel alle katte, som ikke opfylder alle betingelserne."
Der står ingen betingelser eller øvrige oplysninger omkring, hvorledes man som bruger skal kategorisere sin kat i forbindelse med raceinddelingen, hvorfor det er min opfattelse, at brugere der afviser en kat grundet race, ikke stemmer efter de angivne generelle betingelser.
Reglerne understreges yderligere, hvis man kigger i FAQ'en under VELKOMST/AFVISNING/SLETTET
"Min kat bliver hele tiden afvist / slettet
Det er brugerne selv, der byder kattene velkommen.
Du kan som standard tildele 1 velkomst- eller afvise-point for de katte, der afventer optagelse, forudsat at du selv har en kat der er stemt ind.
At katten bliver afvist, kan skyldes én eller flere af følgende årsager:
- Katten er ikke oprettet med tilstrækkelige oplysninger.
- Der er ikke oprettet nok billeder til katten - Det anbefales at oprette mindst 5 billeder.
- Billederne er af for dårlig kvalitet.
- Billederne er ikke af selve katten
- Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. 'Billeder kommer snart'.
- Mistanke om ejerskab af katten.
- Tekst eller billeder indeholder stødende materiale.
- Katten er oprettet som salgsannonce.
- Der er hjemmeside-adresser/logoer på billederne (copyright)
Du er altid velkommen til at prøve igen, men husk at jo mere beskrivende oplysninger og billeder - jo større er dine chancer for at blive optaget. "
Igen intet nævnt om racekategorisering. Dog er der indirekte åbnet op for, at en afvisning kan skyldes, at beskrivelsen af katten ikke er god nok. Dette kan jo være, at man beskriver/opretter en kat som f.eks. maine coon, men at den er korthåret. Det vil i manges øjne være en dårlig beskrivelse.
Overordnet finder jeg det vanskeligt, at skulle forholde mig til, om de generelle betingelser er overholdt, medmindre jeg kender vedkommende, som ønsker sin kat optaget herinde.
Hvorledes ved jeg, at brugeren rent faktisk har tilknytning til katten?
Hvordan ved jeg den ikke er solgt?
Systemet dur bare ikke. Betingelserne omkring det er ikke funktionelle ej heller dækkende beskrivelsesmæssigt, hvorfor problemstillingen omkring brugere, der får sig en dårlig oplevelse i forbindelse optagelse af kat herinde vil fortsætte, så længe der levnes plads til, at de optagede brugere i en vis grad selv kan opstille betingelser for, hvornår de ønsker at byde en kat velkommen eller ej.
Jeg vil anbefale brugere, der ligesom jeg, finder velkomstsystemet som værende ubrugeligt at give deres mening til kende via KG's ris og ros funktion, som kan findes her:
(link fjernet)
nov 2009
Hvad du ellers mener du vil bruge din tid på herinde, er jo fuldstændig op til dig selv… Min tråd ang. mine killinger var ikke myntet på dem, som ikke plejer, at bruge tid på det, men lige netop på dem, som plejer  Killinger er ALTID søde, som du skriver og om man vil bruge tid på at kommentere katte og killinger herinde eller man bruger sin tid på udstillinger feks. det er jo næsten det samme, men et spørgsmål om personlig priotering 
Og som jeg har skrevet flere gange i tråden, så skal der selvfølgelig holdes en ordentlig tone og skrives i et pænt sprog 
Jeg personligt, synes lille Nellie ligner meget de persere jeg kan se i linket, men det vil jeg overhovedet ikke gøre mig til dommer i, fordi det mener jeg ikke jeg er uddannet til  Og som du skriver Marianne, så kan den jo være dårlig typet… Det ser man jo også af og til på en med tavle, som bliver brugt til avl, at de er dårlig typet… Så igen, så har det intet med tavlen at gøre 
Diktatorisk HA :Man må jo meget gerne hjælpe hinanden herinde, men hvis det var din hensigt, hvorfor skrev du så ikke det ?? Du har ingen steder skrevet, at du var ”bekymret” for, at Søs var ved at blive snydt ? Eller det skrev du måske i PB til hende, sammen med linket ? Som jeg i øvrigt godt ved hun sendte svar på til dig i stedet for mig og hvad du skrev tilbage ved jeg også  Men jeg ved ikke om du har skrevet det jeg spørger om ovenover, da Søs er på arbejde nu og jeg har ikke snakket med hende i dag 
Til Heidi * Nu med killinger…. Er du uddanet til at være dommer i om de forskellige racer nu er korrekt typet ? Hvis ikke, så kan jeg ikke forstå, at man opfører sig som dommer overfor andre herinde, som har katte uden tavler 
Eva K : Hvis grunden er en, som ikke står i reglerne om hvornår det er i orden at afvise, så synes jeg det er i orden at man får en ”sviner” tilbage…
Lis * Det er bedre at forebygge end at helbrede * D : Hold op, hvor har du ret  Som altid 
Diktatorisk HA : Igen så er det jeg undrer mig over, at man gør sig til dommer  Jeg har set IRL flere katte med tavler, som jeg personligt ville sige, at de overhovedet ikke lignede det tavlen sagde de var, så det kan vel også forekomme uden tavler  Nej du skriver ikke, at kattene SKAL have tavle, men hvis du mener den ligner noget andet, så vil du i hvert fald gerne se tavlen ?
Glenn P : Tak fordi du lige fandt betingelserne frem, som bare gjorde det hele i denne tråd endnu mere indlysende 
dec 2007
PB betyder PRIVAT BESKED.
Yvonne - Du læser slet ikke hvad jeg skriver.
Udenomsdebatten slutter her for mitvedkommende, du er velkommen til at henvende dig på PB med yderligere spørgsmål.
nov 2009
Jeg har læst hvad du skriver, jo
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Nu bliver der spurgt hvorfor nogle afviser katten, jeg vil gætte på utydelige billeder og ifølge retningslinierne er det faktisk en helt reel afvisningsgrund. At katten så heller ikke umiddelbart ligner en perser, det gør det jo ikke nemmere for den at komme ind, da der altså er nogle som er så pernitten at de ved gud mener at en kat skal have stamtavle eller, i det mindste ligne den race den påstås at være, for at de vil byde den velkommen som pågældende race.
Sikke da noget vås - en kat er da lige præcis den race man selv synes den er, det må da være meget rimeligt. Min kat, ergo jeg bestemmer hvilken race det er
(Ironi kan forekomme og på forhånd undskyld - jeg kunne ikke dy mig!)
;-D
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
afvist???