{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.996 visninger | Oprettet:

Rikke K
Rikke K
Tilmeldt:
16. sep 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76

At gå tur med sin kat i sele? {{forumTopicSubject}}

Ja - jeg vil gerne høre jeres mening om dét at gå tur med en kat i sele - er det en god idé hvis man har en indekat? Eller vil det gøre den mere forvirret i forhold til livet som indekat?

Mvh. Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gå tur med sin kat i sele?
  • Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #2   4. mar 2011 Katten skal være vandt til at gå i sele fra killing, ellers kan det blive meget svært at tilvende den til det.

    Jeg går selv turer med begge mine og må da indrømme at der i starten var lidt uenigheder om hvornår vi skulle gå tur:o) Kattene syntes vi skulle gå flere gange, hvor vi syntes en gang dagligt var passende(om sommeren kan vi tit være ude i flere timer).

    Så jo du skal være konsekvent med hvornår på dagen du vil gå og så gøre det hver dag på samme tidspunkt, på den måde får katten også indarbejdet en rutine og vil derfor heller ikke sidde og plage om at komme ud - det kan dog godt tage lang tid, den ene af mine accepterede det lyn hurtigt og var da også den der stod først i kø når snoren blev fundet frem:o) Hehe den anden tog lige lidt længere tid om det, men i dag er der ingen problemer:o)
    Og vi kan god springe dage over hvor vi ikke går tur. Om sommeren er det sværest at overbevise kitterne om vi ikke lige behøver gå i dag, men som regl er der ingen problemer:o)



  • #3   4. mar 2011 Har da og så planer om at skal til at gå tur med Gysse i sele.

  • #5   4. mar 2011 Jeg har vænnet Pokey til det og det har ikke været konsekvent med tidspunkterne. Ja han kan godt beklage sig, men det går over igen og sådan som vejret er lige nu gider han slet ikke.
    Jeg synes det er hyggeligt at gå med ham og har flere gange kørt ud til heden for at gå en lille tur, og det går også forrygende.
    Så det er nok forskelligt fra kat til kat:)


  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #6   4. mar 2011 Det er en stor killing fra i sommers vi lige har fået. Vi har også en ældre hunkat, som ingen interesse har i at komme ud. Ville det være for sent at lære den store killing at gå i sele`? Og er der meget forskel på hvor gode de forskellige seler er? Er det decideret katteseler eller er det sådan nogle man bruger til kaniner?

  • #7   4. mar 2011 Hvor gammel er killingen? Pokey var vist 16 uger da jeg begyndte at give ham selen på. han gik med den inden for indtil han var vant til den. Derefter gik vi bare lidt rundt ude i haven. Det gik overraskende nemt. Men lån en bog på biblioteket om det eller fin en god forklaring her på nettet. Jeg kan hvertfald huske jeg læste om det inden jeg gik i gang.

  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #8   5. mar 2011 Da den er fra internat kender vi ikke dens alder, men den er fra sommer sidste år, så jo i hvert fald noget ældre end 16 uger...

Kommentér på:
At gå tur med sin kat i sele?

Annonce