1.795 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Kattemor og Killing. Kattemor og Killing.
Jeg fik 3 killinger den 1.marts 2011, men de to af dem døde få dage efter fødslen.
Nu er kattemor begyndt at bide og sparke killingen med bagbenene når hun vasker den, og nogle gange når hun lige er hoppet op i fødekassen.
Kan det være leg, eller opdragelse, eller er det noget helt tredje?
Og er det sikkert at lade dem ligge sammen?
På forhånd, tak!
Mvh.Sabrina
0 synes godt om
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
(Tjek mine videoklip)
Men måske hun føles sig forstyrret....
min egen hunkat fik jeg ikke til at føde i kassen selv om jeg forsøgte at få hende til det. endte med hun fødte på min kærestes hovedpude ved siden af mig kl 2 om natten smiler. Godt han ikke var hjemme den nat
jan 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 57
vi har killing og morkat adskilt om natten, fordi vi er bange for at morkatten gør killingen ondt. Men killingen skal have mad tit jo, så de bliver nødt til at være sammen om dagen, men der er der ingen hjemme, så vi har haft givet killingen mælkeerstatning, og så sat kattene sammen igen når vi kommer hjem.
Er det ansvarligt at sætte dem sammen om natten, og om dagen når vi ikke er hjemme.
Morkatten har haft brystbetændelse og feber, men er på antibiotika nu, kan det være en årsag til hendes opførsel?
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 225
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Ingen af dem har godt af det.
Killingen er jo kun 14 dage. Den skal bruge sin mor for at holde varmen og den sutter stadig ca. hver 3-4. time og holder også mælkeproduktionen i gang.
Jeg ville bede dyrlægen om noget smertestillende (flydende Metacam) til hunkatten, for hun har givetvis ondt, når killingen dier, og die skal den altså, også for at brystbetændelsen ikke blusser op igen.
Og nej, hun vil ikke gøre den fortræd, højst forlade den, hvis det gør for ondt.
Held og lykke!
jan 2011
- Det lyder som en rigtig god historie, hvis du forstår. Dejligt at missemor tager sig godt af killingerne nu!
jan 2011
- Jeg fik at vide af dyrlægen at jeg skulle skille dem ad, for de kunne ikke rigtig sige hvorfor morkatten gør som hun gør, men det mente det nok var pga. feber og brystbetændelsen, og hun får også piller for betændelsen, og der er ikke noget at mærke mere, og killingen har fået lov til at suge alt det hun vil. Men til tider går kattemor amok på killingen, og det ser virkelig voldsomt ud, og killingen piver nogle gange når kattemor bider og sparker hende.
Vi fik også at vide af den første dyrlæge vi snakkede med omkring det med at hun bider og sparker, at killingen så måske havde en hjerneskade eller hjertefejl, og så reagere moderen på den måde, fordi hun så vil slå den ihjel, da hun ikke vil bruge sin tid på den hvis den er syg ): ?
jan 2011
jan 2011
jan 2011
Men kan man ikke selv sørge for at holde den aktiv imens den er killing?
Og da kattene var skilt sørgede vi for at holde killing godt varm, selvom den har bedst brug for sin mors varme, men igen, lyttede til dyrlægen jo. Og kattene er sat sammen igen, for det er også synd for kattemor at vi tager killingen, for så går hun og miaver efter den. Men vi holder godt øje med dem stadig
jan 2011
Tusind tak for jeres svar!
Kattemor (Diva) og killing (Tiarah) har sovet sammen igen i nat, uden de var under opsyn. Da vi så vågnede her til morgen havde Diva båret Tiarah op ad trapperne og lagt hende under min seng, hvor vi så har ladet dem ligge hele dagen, og der har ikke været problemer
Både Diva og Tiarah har det godt!
Kattemor og Killing.