1.767 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Indekatte keder sig? Indekatte keder sig?

Hej alle.

Jeg har to hankatte på knap 2 år. På trods af de har hinanden virker det som om de keder sig. De går og miawer næsten hele tiden. Jeg prøver næsten altid at finde legetøj og alt muligt frem for at underholde dem, men er sjældent de gider nogle af delene.

Jeg har en ide om at de ville passe bedre som udekatte, men det har de ikke mulighed for at være da jeg bor i lejlighed. Derfor har jeg er jeg på det sidste begyndt at overveje om de ville have det bedre et sted hvor de kunne være ude når de ville.

Men da jeg elsker mine katte af hele mit hjerte, gør det ondt hvis jeg skal skille mig af med dem. Men vil helst dem det bedste.

Hvad synes i kloge katte-mennesker jeg skal gøre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekatte keder sig?
  • #1   22. mar 2011 Køb en laser - de kan som regel købes i en dyrehandler til ca. 40,- kroner +/-, og har endnu ikke mødt en kat der ikke har været vilde med dem endnu. Bare aldrig ram deres øjne med den.
    Mine katte er også indekatte, da vi bor på 8. etage, og de keder sig ikke - ihvertsfald ikke når laseren er "på spil". smiley

Potekram herfra.

• #2   22. mar 2011 Prøv at at stimulere dem med klikke trænning , du kan låne bøger om det ,
    Lege tøj hvor de skal bruge hovedet lidt , som fun board eller andre .

Drille pinde er da bird rigtig god

• #3   22. mar 2011 Overvej den med laseren lige en ekstra gang. Mange folk er imod den.

• #4   22. mar 2011 Har hørt med laseren at det nærmest kan gøre dem sindssyge fordi de aldrig kan fange den? Så den tror jeg at jeg springer over.

Har haft mange forskellige slags legetøj til dem, og har også indtil for nylig fungeret. Men pludselig gider de ikke noget af det mere smiley Har både små mus, bolde og en pind med en snor og fjer. Men nu gider de ingen af tingene mere?

• #6   22. mar 2011 lige min tanke Lotte smiley ellers findes der altså meget legetøj o.lign til at aktivere katte smiley kunne osse være de mangler opmærksomhed fra dig ????

• #8   22. mar 2011 hmmm

Tjahh bare sig jeg er tosset.. men jeg køber ind imellem en lille levende mus til kattene. sådan en fodermus som bliver brugt til slangemad. bare husk ikke at købe hanmus.. de udskiller sådan noget lugte og det stinker.
    Så slipper du den bare løs.. jeg plejer at gøre det i bryggerset da det er nemt at gøre rent plus der ik er nogen sprækker eller noget..
    Det kan få mine misser op af sofaen.. de gider heller ik legetøj

• #11   23. mar 2011 Det ikke rigtig, slanger vil langt heller ha levende føde, så de selv skal slå ihjel, og ja sådan er det i naturen, tænk på alle de fugle der bliver slået ihjel af katte uden for, vel bare naturens fødekæde, (godt ske det synd for musen)

• #14   23. mar 2011 Ja de er neutraliserede så det er ikke det der er problemet.
    Og tvivler meget på at det er opmærksomheden. Kan gå med dem i armene dagen lang, og lige så snart de bliver sat ned miawer de videre.
    Og tror ikke det bare er snakke-miawen. Det er temmeligt højt og "insisterende".

• #16   23. mar 2011 Du har ganske ret Bettina, laseren gør katte stressede fordi de aldrig oplever det positive i at fange byttet, så den ville jeg holde mig fra...
    Køb tørrede kaninører, poter m.m på jekas.dk, det og diverse teasere m fjer gør lykke herhjemme.....Prøv dig frem og find ud af hvad dine misser kan lide, katte r jo meget forskellige.

• #17   23. mar 2011 mine katte, er også inde katte begge 2, Morgan snakker også rigtig meget, og også meget højt til tider, men han er bare meget opmærksomhedskrævende, men han har det fint, han vil bare gerne være med i alt:) Hvor min hunkat er mer rolig, hun har det fint med bare ligge og hygge dagen lang, og så blive nusset med, når hun selv gider. men de også meget forskellige, morgan elsker lege med legetøj og fange ting, og lege med vand, gider hunkatten sjældent, men de vil gerne lege fangeleg med hinnanden, elsker de begge.

Kommentér på:
Indekatte keder sig?

Annonce