{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

1 kat og 6 hunde {{forumTopicSubject}}

jeg er den heldige indehaver af 6 hunde - dejlig søde og rare. min mand er erklæret kattenmenneske. han har altid haft kat. og det er bla en af grundene til vi valgte en lidt specielt hunderace - som har nogle fælles træk med katten...


men jeg vil faktisk gerne have kat - og vil gerne glæde ham med en.


men så kommer det store sprgsmål - hvilken en skal det være..


jeg er hardcore opdraget i tavle miljø - og vil have en racekat. gerne en der også kan udstilles.

den skal være robust. og omgængelig. skal kunne leve med 6 hunde (små) og gerne hade børn (okay - ikke hade - men vi har ingen små børn så ingen hensyn der)

den skal kunne gå både ude og inde. vores døre står åbne fra stort set nu frem til efteråret.

vi bor på landet op til skov og eng.


jeg har kigget lidt på ragdoll men må indrømme jeg ikke aner en kæft om racekatte. ¨


hvad vil i foreslå os at gøre..



jeg vil lige tilføje at jeg ikke er bange for pelspleje.


Kommentarer på:  1 kat og 6 hunde
  • #1   18. apr 2011 Jeg vil foreslå en Tyrkisk Van, da den i sig selv er halv hund. Det skal opleves for at forstå. Men de kan opdrages som hunde, de apporterer osv.
    De passer fint ind i en flok hunde og en enkelt kan sagtens styre en hundeflok.


  • #3   18. apr 2011 jeg har i forvejen japanese chins - som betyder japansk kat. jeg har ved flere lejligheder haft dem med ud til kattefolk og her opfører de sig som om det er det mest naturlig. der ud over har jeg en pekingeser der sommetider er i pleje hos min veninde som har kat. så jeg tror ikke det vil være det store problem..


    hvorfor sælges de fleste racekatte kun til indedørs brug.. det er vel katte - ikke dukker...


  • #5   18. apr 2011 Jeg har kun 1 gang solgt til en køber hvor katten skulle rende frit. Han og konen var dog så kloge at høre det jeg sagde og den kat har nu en hektar indhegnet havet. Det er selvfølgelig ikke nødvendigt med så meget plads, men de har pengene og pladsen, så de har valgt at gøre det sådan. Måske osse fordi at manden havde ønsket sig en Van i over 7 år.
    Grunden til de fleste opdrættere sælger deres katte som indekatte, er interessen for deres ve og vel. Hvis du fx læser det indlæg Glenn i dag har sat ind, så ser du een af grundene. Den anden er at katte aldrig lærer at begå sig i trafikken og tillige kan få en masse sygdom, skader og parasitter, som kan undgås, hvis man holder sin kat inde.
    Har du udekat slæber den let det ene og det andet med hjem der osse kan gå på jeres hunde, det kan jeg heller ikke se nogen ide i.


Kommentér på:
1 kat og 6 hunde

Annonce