{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Lille bange vildkat. {{forumTopicSubject}}

Der er en lille vildkat som er begyndt at dukke op ved mig for, at få sig noget mad. Det er en lille killing på omtrent 4 - 5 måneder. Jeg har i nogen tid prøvet at få hende gjort rolig, så jeg kan komme i nærheden af hende, men det er ikke helt let. Hun er så sky af sig, at bare ved synet af mennesker alene, stikker hun af.

Jeg har ikke noget imod at have hende rendene og fodre på hende, men jeg kunne faktisk rigtig godt tænke mig at få hende fanget på en eller anden måde, så hun kan blive steriliseret. Jeg er ikke 100% sikker på det er en hunkat, men hele dens bygning er så ekstremt fin og feminin, at jeg er temmeligt overbevist om det er en hunkat.

Grunden til jeg gerne vil have hende fanget er ene og alene så hun kan blive steriliseret. Synes det er synd for de hunkatte der render rundt og laver killiger konstant og aldrig får fred for at skulle være mor.

Nogen af jer der har en idé til hvordan jeg kan fange hende? Hun stikker som sagt af, så snart hun ser et menneske.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille bange vildkat.
  • #1   12. maj 2011 Ups. Emnet er blevet postet forkert. Prøver lige at høre en admin om han/hun ikke lige kan flytte emnet over.

  • #3   12. maj 2011 Tjoh, men hvor kan jeg skaffe/låne sådan en?

  • #4   12. maj 2011 På et internat eller ved en dyrlæge måske.

  • #6   12. maj 2011 Tak Winnie! smiley

    Et lille spørgsmål. Nu kender jeg jo ikke dens vægt, da jeg aldrig har holdt den, (Fordi den stikker af så snart den ser mig.)
    Men men... den har rendt rundt her i godt og vel små to uger, hvor den er kommet fast. Første gang den dukkede op var for lidt over en måneds tid siden, men det er først nu her den tør bevæge sig ind på grunden og hen til madskålen for at spise. Den skal i al fald have sig en ormekur også, da jeg godt kan tro den har orm. Den har nemlig ikke rigtig noget sul på kroppen desværre, og ÆDER for livet løs til den er prop mæt og kan trille hen ad jorden. Den er meget sulten!!

    Er det muligt at sterilisere en lettere undervægtig kat, eller skal jeg udsætte den for at blive fanget et par gange, så den kan blive passet op med ormekure og dermed med tiden få mere sul på kroppen? Chancen for at den vil få killinger i den mellemliggende tid er jo desværre lidt stor, hvis den skal fanges flere gange, samt at det vil forårsage stress hos den.


  • #7   12. maj 2011 Jeg mener godt man kan gøre det, det er en endnu større belastning for den at få killinger.

  • #8   12. maj 2011 Hvor er det dejligt, at der findes mennesker, der vil hjælpe en nødstedt kat smiley Hvis du er i tvivl om, hvordan du bedst griber det an, så prøv at kontakte Kattens Værn for råd.
    Der er måske en lille mulighed for at det er en bortløben kat, så tjek for en sikkerheds skyld efterlysninger på DB osv.


  • #9   12. maj 2011 Maria P. Ja det vil være en større belastning for den at få killinger. Dertil synes jeg heller ikke det er det fedeste liv for en kat at få sig, at blive født til at skulle leve vildt. Det er et hårdt liv!

    Tinka D. Jeg forstår godt din tankegang om, om det muligvis er en bortløben kat. Det tror jeg dog næppe det er, af 3 årsager. 1. Den er så bange og sky af sig overfor mennesker, at det i mine øjne er meget tydeligt det lille kræ aldrig nogen sinde har haft været i hænder. 2. Ja den er underernæret og det hæmmer væksten, men den er så lille af sig, at det faktisk talt mest af alt i mine øjne, ligner en lille killing der er blevet afvist af sin mor pga. den er gammel nok, og først nu er begyndt at udforske verdenen. Den er så lille! Den ligner en killing på 4 - 5 måneder. Vil mest skyde den til at være ned imod de 4 måneder af alder. Der omkring. 3. Der er en anden kat der er noget af en omstrejfer her også, som er en vild hankat som jeg kalder for Sambo, efter børnehistorien om "Sorte Sambo". Den lille killing ligner den hankat totalt op ad dage. Den eneste forskel der rigtigt er på de to katte, udøver størrelsen og selvfølgeligt kønnet ud fra ren og skær gætteri, er at Sambo er kul sort med hvide aftegninger, hvortil killinger har de præcist samme aftegninger men er mere brun i pelsen end sort.

    Fordi killingen er så meget en kopi af den hankat som den er, og mit gær på at killingen er en lille pige, kalder jeg den sådan set for Sally. Det passer meget godt sammen. Sambo og Sally, far og datter.

    Jeg ved ikke om det er far og datter, men går ud fra det er, da de ligner hinanden så helt utroligt meget som de gør.


Kommentér på:
Lille bange vildkat.

Annonce