{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.772 visninger | Oprettet:

Tynd kat.. HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg har 4 dejlige norske skovkatte! Har haft dem alle i over et år nu.
Den ene var MEGET tynd da jeg fik ham. Jeg tog ham til dyrlæge, og han fejlede intet, han skulle bare tage på. Det gjorde han også, og har været normal vægtig - jah hele vinteren.. Men her i de seneste to måneder, har den lille fyr tabt sig. Han har tabt sig omkring 800 g. hvilket er meget på en lille kat.
Har været til dyrlæge, han fejler dog stadig intet.

Er der nogen der har et godt tip til at fede ens kat op?
De 3 andre er meget glade for mad, og har ikke ligefrem et problem med undervægt smiley
Men ham her, er ikke glad for at spise. Han er ikke særlig glad for mad. Har prøvet at lave laks og torsk. Det gider han ikke spise.
Har tænkt på fløde..?
Eller killingefoder..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd kat.. HJÆLP!!
  • #1   16. maj 2011 Ja killingefoder lyder som et meget godt bud, synes jeg. Har dog hørt, at katte kan få acne af det, fordi det er så fedt. Det er dog ikke noget alvorligt. Det upraktiske er måske mest, at de andre katte med ret stor sikkerhed også vil spise det, med mindre du kan finde på et eller andet smart, så det kun er ham, der har adgang til det smiley

  • #2   16. maj 2011 Mælk og fløde har vist i øvrigt nogle stoffer i sig, som katte ikke kan nedbryde. Så det tror jeg, du skal holde dig fra. Killinge-vådkost til ham, i et rum for sig selv evt., virker som en bedre løsning. Hvis han vil have det smiley

  • #3   17. maj 2011 tun og kaffefløde er en rigtig god coktail.. det har jeg altid brugt. og det er meget vigtigt at det er kaffefløde.. ellers bliver han dårlig..
    vådfoder til killinger er også et godt ekstra tilskud.
    rejer og laks er også fedt..
    skal lige siges at laksen skal være rå, ellers gider de ikke at æde det;-)
    og så fjerner man også alt det gode i det...

    killinge foder har jeg altid stående til mine katte...

    har din dyrlæge tjekket hans tænder?
    og taget blodprøver på ham?
    hvordan er han almene tilstand. virker han mere doven eller anderledes end han plejer at være..?



  • #4   17. maj 2011 Er han kastreret ??? for hvis han ikke er, er det helt sikkert det der skal til. Killingefoder er mit bud, når han nu er rask. Ellers snak med dyrlægen om et foder med mere fedt i. Jeg vil anbefale dig at få fat i nogle dåser A/D foder og give ham en kvart pr dag. Ellers råt kød til at opbygge muskler. Cremefraishe 38% er meget bedre end kaffefløde og den slags og der er osse mere fedt i. Det er i øvrigt laktosen i mælk de fleste katte ikke kan tåle.
    Har han fået tjekket stofskiftet (blodprøve) hos dyrlægen ???
    Sidst men ikke mindst, så kan det måske være nogle af de andre der stresser ham når han skal spise og så får han måske ikke spist det han skulle.


  • #5   17. maj 2011 Er han udekat ? For så kan han jo godt have orm medmindre dyrelægen har udelukket det ?



Kommentér på:
Tynd kat.. HJÆLP!!

Annonce