1.516 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tynd killing eller bare racetypisk? Tynd killing eller bare racetypisk?

Jeg har en Siameser killing på 12 uger, hun vejer 986 gram. Jeg synes selv, at det er meget lidt, især når jeg sammenligner hende med min 2 kilos Maine Coon på 14½ uge.

Men er der nogle af jer herinde, der ved om det er acceptabel vægt eller ej?
Jeg kan mærke hendes 'hofteben', men ikke ribbenen.

Hjælp/rådgivning er velkommen smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tynd killing eller bare racetypisk?
  • #1   25. maj 2011 Siameseren er jo noget mindre og meget mere spinkel end en MCO. Jeg synes det lyder som en ok vægt til en siameser. Men spørg din opdrætter, han/hun bør vide det helt nøjagtigt.

• #2   25. maj 2011 Nu kan jeg se, at du har en del katte, Marianne. Så må jeg spørge dig, om du synes, katte (generalt) er for tynde, hvis hoftebenene er mærkbare?

Jeg kan ikke lige få fat på opdrætteren pt. Og nu ved jeg, at herinde, på kattegalleri, er der mange fagkyndige katte-mennesker, som har en masse gode svar på rigtig mange spørgsmål. Så derfor spørger jeg herinde

• #3   25. maj 2011 Jeg kan mærke hofterne på alle mine, men de på ikke mærke "skarpe" hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg har lige været i din profil og synes han ser fin ud. Men den buskede pels kan selvfølgelig narre.

• #4   25. maj 2011 Hej Mette Tillykke med din siameser. Jeg venter selv på min siameser killing jeg får hjem i overmorgen, og hun er også lille og spinkel i det, i forhold til andre racer. Tror det passer meget godt med vægten.

• #6   26. maj 2011 Man skal ikke holde vægten fra en MCO og en Siameser mod hinanden, da det er to vidt forskellige racer - MCO´en er jo en af de største racer ( eller den største) og Siameseren er en meget "let" katterace. Man ser udvoksede Siamesere på 2 kg, men generelt ligger de vist mellem 2,5 og 4,5 kg.

Synes vægten lyder fornuftig - hun burde i hvert fald ikke være tynd med den vægt, hun er nok helt alm. slank.

Jeg har på et tidspunkt været til dyrlæge med min perser, fordi jeg syntes hun virkede tynd netop pga at hofterne (bækkenet) var meget tydelige at mærke. Fik af vide at det er helt normalt på hunkatte.

• #7   26. maj 2011 Tak for jeres svar. Nu vil jeg ikke bekymre mig mere om hendes vægt smiley

• #8   26. maj 2011 Det er en ganske fin vægt til en siam killing, min fighter vejede mindre end det da han var 12 uger og idag vejer han 5 kg... Siam er "tynde" af natur og de har rigtig meget energi i forhold til andre katte...

• #9   26. maj 2011 Dåseslaven og Siameser Drengene: Tak skal du have. Det var et dejligt svar smiley

• #10   26. maj 2011 Det var så lidt... Hvis du har øvrige spørgsmål om siam så er du meget velkommen til og henvende dig smiley

• #11   27. maj 2011 Tak. Det er utrolig venligt af dig. Det vil jeg gøre, hvis der bliver behov for det smiley

Kommentér på:
Tynd killing eller bare racetypisk?

Annonce