479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Sammenføring - Erfaringer søges Sammenføring - Erfaringer søges

Ja, jeg får snart en af mine gamle killinger hjem igen..

Hende der fik ham, skal til at starte på uddannelse og derfor bo på kollegie, hvor hun ikke kan have ham med..

Han er 2½ år nu, og har været enekat siden han flyttede ud som 12 ugers...

Han er kastreret..

Hvad er jeres erfaringer med at føre enekatte sammen med andre katte???
Jeg har i forvejen 3 andre katte... Og 4 killinger...
Alle neutraliseret, på nær de 4 killing der ikke er gamle nok til det endnu..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenføring - Erfaringer søges
  • #1   1. jun 2011 Jeg har aldrig sat voksne katte sammen, da vi har en tank af en hunkat der ikke er til at spøge med, men flere gange har vi fået nye killinger, de blir tit accepteret bedre. Men jeg vil tro at når de er neutraliseret, så går det ok, de skal bare have tid.
    Min søster har taget en voksen ind til sine egne 2 og det gik fint uden problemer overhovedet. Det afhænger nok af kattenes personlighed.

• #2   1. jun 2011 Jeg har aldrig haft problemer med at sammenføre katte uanset alder. Selvfølgelig skal der lige kridtes bane op, men ellers har det gået nemt. Husk at selv om han var killing hos dig, så er du i hans verden stadig et nyt menneske og det er et nyt sted, så han kommer sikkert ikke til at føle sig hjemme med det samme. Hvis alle katte er neutraliserede så bliver problemerne mindre. er killingerne meget små, så pas på dem de første dage. Mormis, kan osse forsvare dem overfor den nye. Men ellers synes jeg bare du skal gøre som jeg har rådet andre til. Tag den tid det tager og så masser af tålmodighed og kærlighed. Hvis kattene er rigtigt genstridige kan det dog tage længere tid end hvis han var en killing.
    Held og lykke

• #3   2. jun 2011 Ja jeg var godt klar over at han ikke vil kunne huske mig eller sine søskende mere efter så lang tid..

Jeg tænker lidt på at have ham i et værelse for sig selv i starten, hvor der er en netdør imellem ham og de andre..
    Så de lige kan vænne sig til hinanden på den måde, uden at flå hinanden ved første øjekast smiley
    Når der så ikke er alt for meget hvæsen og knurren mere, vil jeg prøve at åbne op..

Lyder det ikke som en plan? smiley

Hans temperament kender jeg ikke så meget til...
    Må lige have en snak med hans "mor" om det..
    Men det jeg sådan lige kan huske at hun sagde, er at han er en smule reserveret, ikke overkælen, vil helst bare passe sig selv...

Men ved ikke.. Måske det skyldes at han har været alenekat...

Min erfaring er i hvert fald at når der er flere katte sammen er de generelt mere nussesyge end katte der bor alene..

Men ved ikke om det bare er tilfældigt, at jeg har oplevet det...

Kommentér på:
Sammenføring - Erfaringer søges

Annonce