920 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Ikke urinvejsinfektion... Ikke urinvejsinfektion...

Hej...

jeg har har et problem med at min kat tisser indenfor... Det er ikke små afmærkninger, men store pøle.

Dyrlægen siger at det ikke er en blærebetændelse men nok nærmere et adfærdsproblem.

Jeg har købt noget andet, meget fint grus... Det virkede i 2 dage, men da jeg kom hjem fra skole i dag havde hun tisset to store pøle igen smiley

Hun er lige blevet stereliseret for under 14 dage siden, så jeg tænker om det er fordi der stadig er nogle hormoner i kroppen, og har i andre erfaringer med det?

Jeg ved ikke om det er fordi hun er understimuleret? for har masser af legetøj og kradsebrætter osv men legetøjet rører hun nærmest ikke? Jeg går ofte hen og snakker med hende, og hun vil gerne lidt, men hun er generelt ikke den mest snaksaglige?

Håber der er nogen derude med erfaringer de gerne vil dele?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke urinvejsinfektion...
  • #1   10. jun 2011 **Dyrlægen siger at det ikke er en blærebetændelse men nok nærmere et adfærdsproblem.**

Kan sagtens være dyrlægen har ret i det, men h*n kan ikke udelukke blærebetændelse eller anden urinvejslidelse, før urinen er blevet tjekket.

Jeg spørger lige igen (som jeg gjorde i en anden tråd) om katten hele tiden har virket til ikke at trives, eller om det er kommet efter hun blev neutraliseret?

• #2   10. jun 2011 Så vidt jeg ved, kan det godt vare lidt tid efter neutraliseringen før de bliver helt renlige - jeg er dog ikke sikker på dette.
    Har du prøvet at have flere bakker?
    Jeg har også hørt at feliway til stikkontakten kan hjælpe, hvis katten er stresset.
    Det kan også være, at din dyrlæge ikke har undersøgt grundigt nok for blærebetændelse - det ville desværre ikke være første gang man hører det - ligesom det er tilfældet i denne tråd:
    http://www.kattegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=89491

Der findes rigtig mange gode tråde og råd herinde - hvis du søger på "urenlig" "tisser" og så videre - selvom mange nok der handler om, at kattene ikke er neutraliserede..

• #3   10. jun 2011 Hun begyndte at tisse indendørs fordi hun kom i løbetid... men nu er det der bare stadig?

• #4   10. jun 2011 ja der er flere bakker

• #6   10. jun 2011 Har skam to katte og en hund smiley men ja kan være jeg skal prøve at opfordre hende mere til leg smiley

• #7   13. jun 2011 Michelle C **Hun begyndte at tisse indendørs fordi hun kom i løbetid... men nu er det der bare stadig?**

Tja, kan da godt være, det er hormoner der skal dampe af, eller det er nået at blive en dårlig vane. Eller måske tissestederne stadig lugter af toilet. Grundig afrensning i eddikevand eller rodalon + vand, eller Urine off (hedder det vist nok), vil være en god ide.

Jeg kan ikke lige hitte den anden tråd, men der skrev du noget om, at hun ikke trivedes så godt. Er hendes humør ændret siden neutralisering? eller har hun altid virket trist.

For at være helt sikker på at kunne udelukke urinvejslidelse, bør urinen tjekkes.

Der har i øvrigt været MANGE tråde om emnet. Skriv "tisser" eller "urenlig" i søgefeltet.

• #8   13. jun 2011 De sidste par dage er hun vendt op og ned på en tallerken smiley HUn virker rigtig glad nu, ognår jeg tænker over det, så har det virket lidt som om hun ikke rigtigt har været faldet til. Og jeg tror måske tisseriet har været en reaktion på den oplevelse at blive taget til dyrlægen og blive opereret ... Men hun virker helt anderledes og har ikke tisset i et par dage nu smiley

Kommentér på:
Ikke urinvejsinfektion...

Annonce