667 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

ny som katteejer ny som katteejer

hej alle, har et enkelt spørgsmål til jer. jeg har lige fået min første kat, han er 12 uger gammel og kom hjem i lørdags. han har vænnet sig til omgivelserne og han trives fint men her de sidste to dage er han begyndt om morgenen at angribe min arm, det er dog med bløde poter og han angiver kun et bid(der er ingen mærker at se overhovedet efter det) og han spinder helt vildt mens han gør det. nogen der har en ide om hvorfor han gør det og burde jeg stoppe ham i det da jeg tænker det godt kunne komme til at gøre ondt senere hen når han bliver større??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny som katteejer
  • #2   22. jun 2011 det er bare som om når han er i det humør at legetøj ik er nær så sjovt som min arm ...og at sige nej hjælper ikke... hvis jeg tager en mus så han kan lege med den i stedet for min arm så rykker han så tæt på mig at han lige kan få fat i armen eller benet igen og når han er ovre dette trip som normalt varer et par minutter så lægger han sig til at sove igen...skøre kat;)

• #3   22. jun 2011 Jeg havde samme problem med Gizmo da han var killing..

Jeg sagde bestemt NEJ og satte ham ned på gulvet..

Nogle gange smuttede han over og gik amok på sit legetøj i stedet..
    Andre gange hoppede han op på skødet af mig igen, bare for at kæle..
    Og det fik han selvfølgelig lov til..

Begyndte han så at bide igen.. Jamen så fik han et NEJ og blev sat ned på gulvet...

Den dag i dag har jeg ingen problemer med ham smiley

• #4   22. jun 2011 okay tak for svaret det vil jeg prøve smiley udover det så er han jo den sødeste og rareste lille killing og ellers supernem smiley

• #5   22. jun 2011 Jeg vil mene at Lottes fremgangsmåde er den rigtige - man skal i hvertfald ikke "finde sig" i det og ignorerer det - for så lærer de at det er ok, at bruge hænder til legetøj, og jeg kan godt hilse og sige, at det gør ondt når de bliver voksne. smiley

• #6   22. jun 2011 det er jo det jeg frygter når han bliver stor eftersom han er en norsk skovkat så kunne jeg godt frygte at det ville komme til at gøre ondt på et tidspunkt

• #7   22. jun 2011 ÅÅÅH JA!!!

Min moster har en NFO... Av for den! Han er aldrig blevet lært at det er forkert at bide og kradse.. Derimod er han blevet tirret til at gøre det adskillige gange, hvorfor han, hver gang han bliver legesyg eller lidt for kælen, går amok med både tænder og klør..

Han har præsteret at bide hul igennem fingeren og halvvejs igennem hånden på mig i leg...

• #8   22. jun 2011 ja har en veninde, hvis mor har en main coon og den bestemmer alt så den er mit frygtsenarie, da hvis den ikke vil have hun går så er hun revet og bidt til blods og det samme hvis hun ikke står op når den vil det...så jeg vil bare gerne tage tingene i opløbet og hører hvordan jeg gør det bedst;)

• #9   22. jun 2011 En kærlig men fast tone - det når man rigtig langt med..

Skæld ikke katten ud når den gør noget forkert, vis den hvad den i stedet skal gøre, og ros den så når den gør det rigtigt :0)

• #10   22. jun 2011 super tak for rådene smiley

• #11   22. jun 2011 En drillepind er rigtig go der til smiley Det er vigtig at få den det lært så den ikke får til vane at hænder og arme er legetøj

• #12   22. jun 2011 han ved godt man ikke må angribe hænder og fødder ...det er overarmen eller låret han går efter smiley eller albuen/knæet men jeg vil forsøge mig igen i morgen tidlig når næste angreb sikkert kommer og se hvad der virker bedst smiley

• #13   22. jun 2011 Han leger bare med din arm, som hvis det var en anden kat. Fremgangsmåden er den som Lotte skriver og så holde ved. Man skal altid opdrage en killing efter hvad man vil have den gør som voksen. Og det er ikke rart med en voksen hjørnetand i armen. Men du skal osse vide at små bid/nap kan være et tegn på kærlighed og det kan være svært at skelne, især som helt ny katte-ejer.

• #14   22. jun 2011 kærlighed det udviser han meget af smiley jeg får mange kys og nusser meget når jeg kommer hjem fra arbejde og han sover max 10 cm fra mig, det bekymrer mig også lidt at han gør det da hver gang jeg bevæger mig så er han vågen og følger med ? men han vil ikke sove i de kurve og huler han har dem bruger han kun til leg...skal jeg være bekymret for at han ikke får nok søvn? og hvis så hvad kan jeg gøre for at han vælger et mere uforstyrret sted at sove? eller kommer det bare med tiden at han vil rykke sig mere væk fra mig når han sover? (ved godt jeg måske stiller mærkelige spørgsmål smiley vil bare være sikker på jeg gør det rigtige og bedste for ham )

• #15   22. jun 2011 Jeg tror ikke nogen skal bekymre sig om at katte får nok søvn. Den sover sikkert dybt når du ikke er hjemme. Flere af mine sover på stole eller ved mig, hvis de kan finde plads. Lige nu har jeg en bag mig, så jeg må sidde på kanten af stolen. Hvis han virkeligt har bestemt sig for at sove så ligger han sig der hvor han føler sig tryg og her i starten er det med dig. Han vil muligvis trække sig væk med alderen, men jeg har en på 14 år som fast inventar i min seng. I forhold til at bide, så skal du stoppe det nu, hvis det gør ondt. Først siger du bestemt NEJ, hjælper det ikke, siger du NEJ og sætter ham på gulvet. Han vil prøve dig af mange gange. Men stå fast

• #16   22. jun 2011 okay tak for rådet Marianne smiley vil ham jo bare det bedste og alle steder står der hvor vigtigt det er for en killing at sove men jeg kan jo ikke sidde stille hele dagen lang smiley

Kommentér på:
ny som katteejer

Annonce