1.058 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

En kat mere? En kat mere?

Ja jeg har den dejligste kat Gismo, som er en hellig birma, som jo er kendt for at være yderst sociale og gerne vil have en lille ven af en eller andet slags dyr. Jeg begynder bare at tænke om han keder sig og om han burde få en kammerat. Han er begyndt at snakke mere end han plejer på en måde hvor jeg til tider får den tanke at han giver udtryk for at kede sig og føle sig ensom. Er igang med at få ham til at lege noget mere så han får brugt noget energi men putte og nusse er da meget bedre. Jeg er egentlig en del hjemme, har selvfølgelig hverdagene hvor jeg nu pt er på skole fra 8-15 og så jeg hjemme igen, har da nogle dage hvor jeg er til sport halvanden time ved 17-18 tiden ellers er jeg derhjemme og er altid hjemme i weekenderne mere eller mindre, er ihvertfald ikk væk i så lang tid som i hverdagend fx, så tænker at mine tanker og anelser ikk skyldes at han er overladt til sig selv.. Hvad tænker i ? Ville en ny kammerat være det bedste for ham? Så ville jeg anskaffe en hellig birma mere.... Det eneste jeg tænker og er lidt skeptisk ved er, om han så vil få nok kærlighed fra mig når jeg så også skal til den anden? Gismo er en kææææmpe nussetrold og elsker at putte og nusse og giver kys og alt muligt og sengen er uundværlig for ham så det endt med at han har sin egen hovedpude i sengen.... Vil den nye kat ikk komme i vejen ?! Åååh syntes det svært. Hvad skal jeg være opmærksom på hvis jeg anskaffer mig en hellig birma mere ?! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En kat mere?
  • #2   16. aug 2011 Hahaha ja der må jeg altså indrømme at det gør jeg sådan set cirka.... Aldrig smiley haha men ja du har ret i at vi ikk kan være katte og opfylde den manglende del....

• #3   16. aug 2011 Jeg havde kun Hugo til at starte med. Men efter én lille uge blev jeg overbevist nok om, at han nok behøvede én legekammerat, idet han ligesom manglede noget. Noget jeg ikk kunne give.
    Så jeg fik Minnie, og de har det simpelthen bare så godt sammen og er overlykkelig for at jeg besluttede mig for at få to.
    De hygger sig så meget, men de er begge stadig meget snaksaglige og vil rigtig gerne nusses, det er så bare begge på én gang.
    Jeg har nogenlunde samme arbejdstider som dig, hvilket jeg mener nærmest ikk kan gøres mindre, men jeg har knap så dårlig samvittighed hvis jeg ved de skal være selv ekstra timer nu når de er to.
    Jeg ville nok anbefale at få én mere. Og det er også vildt morsomt at se dem lege og tumle rundt smiley

• #4   17. aug 2011 Vi overvejer også stærkt at få en til her efter jul :o)

• #5   17. aug 2011 Tusinde tak for svar vil jeg virkelig tage til overvejelse... Men hvis jeg anskaffer en til er der så noget jeg skal være opmærksom på

• #7   17. aug 2011 Det tror jeg gerne smiley men når gismo nu er en han ville det så ikk være smartest at få en hunkat selvfølgelig neutraliseret ?!

• #10   17. aug 2011 det rigtigt at man skal tænke på om det vil være for min skyld eller kattens... det skulle jo være for gismo's skyld fordi jeg har mine anelser om at han savner selvskab af en artsfælle.

• #12   17. aug 2011 man kan jo aldrig vide hvad den helst vil, han er bare yderst interesseret når hunden er der smiley

jamen uden tvivl, hvis Gismo ikke acceptere den nye og det bare ikke går, ja så må jeg jo desværre finde et nyt hjem til den nye misser.

• #17   17. aug 2011 Generelt er katte solitære i hvert fald i naturen (vildkatte). Min erfarring har vist at de 6 jeg har nu og katte jeg haft tidligere har meget stor glæde af hinanden. Jeg vil lige tilføje at her er plads nok til at kattene kan være sig selv, hvis de måtte ønske det, men de vælger at være sammen, sover sammen og leger sammen. Rent faktisk er det kun den ene af dem der vælger at sove alene, men hun søger resten af tiden de andres selskab. Jeg er så osse overbevist om at generelt er det neutraliserede katte der har størst behov for at være sammen med andre, men de 4 af dem jeg har nu er fertile og falder uden for mine generelle oplevelser og erfarringer. Men ingen regler uden undtagelser.

Nogle racer bla Birma generelt er mere afhængige af at de er 2 især hvis man er hjemmefra, hvilket der skal tages højde for inden man anskaffer sig en sådan. Men det afhænger igen meget af den enkelte kat.

Om der ligger professionalisme bag nettop den tekst skal jeg ikke udtale mig om. Mine holdninger og erfarringer kommer af over 30 års samvær med katte, både racekatte, huskatte og et utal af plejekatte. Jeg er sikker på at artikelskriver osse har en del erfaring inden hun skrev artiklen. Der er jo en stor forskel på om man har haft EN kat i et par år eller man har haft flere/mange katte i mange år.
    Men andre har sikkert andre erfaringer. Hvilket kun er naturligt, da både katte og mennesker er forskellige.
    Min holding er at man bør have 2 katte, for kattenes skyld. Men det er meget vigtigt at man undersøger om det er tilladt hvor man bor og osse har økonomi til en ekstra dyrlægeregning.

• #18   17. aug 2011 det rigtigt at birmaer gerne skal være to, derfor tænker jeg også om jeg skulle have en til smiley eller tænker ekstra over om han føler sig ensom trods jeg er meget hjemme

• #21   17. aug 2011 Så det vil ikk gøre noget hvis jeg anskaffede en kastereret hankilling ?! Gismo er rolig og ikk en matcho kat , underkaster sig med det samme han føler pres eller noget så tænker at han blir nem at sætte sammen med en bette ny

• #22   18. aug 2011 Kan jeg ikke se noget problem i smiley

Kommentér på:
En kat mere?

Annonce