{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

vedr. mor der MÅSKE ikke gider sin killing..?? {{forumTopicSubject}}

Min kære lille missemor, fik d. 16. august (knap 2uger siden) en lille missepige (hendes 3. kuld)

de 2 andre gange har der været 3-4 killinger i kuldet, i det sidste kuld, var der desværre en lille pige der gik til 4 dage efter fødslen, jeg opdagede alt for sent, at de 3 andre bullerbasser skubbede hende væk, selvom jeg forsøgte at flaske hende op, fandt jeg hende en aften, i kassen død.

NÅMEN tilbage til den lille killing her, hun er en mini hvalsros, som vi nok nusser lidt meget om, fordi hun bl.a ligger der alene i kassen, når mor holder pause.

men har lagt mærke til, de sidste dage, at missemor, lægger sig væk fra hende, altså endten ligger hun på sengen eller reolen ved siden af kassen... Jeg panikkede så her til, aften, da missemor lige var ude og få frisk luft, killingen hylede i vilden sky af sult, den forsøgte endda at sutte på mine fingre... jeg fik lokket missemor ind, skønt hun kunne høre killingen, der græd som en gal, tog hun den helt med ro, luntede stille op, satte sig VED SIDEN AF KASSEN, gav sig god tid til at vaske sig, jeg gik så meget i panik, at jeg tog hende, lagde hende ned i kassen og lagde killingen hos sig, som hun så vaskede og ordnede... mens den fik sin mad...

(sikke en smøre hvaa?? hehe)

MEN er det mig der er pyldret (fordi vi har mistet før?) eller er missemor bare som flergangsfødende kvinde heheh ; tænker lidt på, første gang jeg fik barn, jeg fløj ud til barnevognen når den lille gav et kny, barn nummer 2ja, så, kunne man godt lige hænge de sidste 2 par bukser op, inden man gik derud)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedr. mor der MÅSKE ikke gider sin killing..??
  • #1   28. aug 2011 det sker somme tider at en hunkat ikke gider bruge kræfter på en enkelt killing. Lad være med at lukke hende ud og hold meget øje med killingens vægt, det er muligt at du skal støttemade.
    Er hunkatten i løbetid, kan du risikere at hun forsvinder helt, det er desværre naturens orden.


  • #3   28. aug 2011 okay.. tusinde tak for svaret smiley

    Hun har ligget ovenpå i en skuffe (guskelov en jeg lige havde ordnet så det kun var tøj der skulle gives videre eller smide ud der lå i den) men så flyttede hun den i går op i min søns køjeseng, det fandt hun så hurtig ud af var en dårlig ide, så i går aftes / nat gemte hun den så inde under min datters seng, hvor jeg så flyttede hendes papkasse ind, og lagde killingen op i...vi har faktisk haft faktisk (pånær de sidste 2 dage) haft døren lukket ind til hende og killingen...

    men anyway, jeg vil i hvertfald gå til dyrehandlen i morgen, købe noget erstatning og en flaske, så jeg ikke står i en situation, hvor jeg ikke kan hjælpe den...

    ved du hvor meget en killing skal veje når den er omkring 2 uger?? eller ved du hvor jeg evt kan finde det på nettet?? smiley


  • #4   28. aug 2011 hehe Susan tak smiley

    min plan må være, at veje killingen ( imorgen, for nu sover de faktisk begge 2 i kassen) - så veje den hver dag?? for at se om den taber sig, hvis den gør, så har jeg købt (også i morgen) erstatning til den smiley


  • #6   28. aug 2011 de 2 andre gange fik hun killingerne, netop under min datters seng... ved ikke lige helt hvorfor hun valgte skuffen denne gang, men hun delte altså værelse med en 3årig, det var nok ikke lige det helt smarte trick hun lige lavede, ydermere at hun så flytter den op i hans seng, det forstod jeg slet ikke...

    men kan være der falder ro over det nu, når jeg falder til ro hehehe smiley


  • #7   28. aug 2011 Ja det er jo nemt at være bagklog, men man skal da altid veje sine killinger ved fødslen og så veje dem hver eneste dag de første par uger... Havde du gjort det, så vidste du også om hun fik nok smiley Det vil jeg så råde dig til, at gøre for eftertiden smiley
    Hvor meget en 2 ugers killing skal veje kommer også helt an på fødselsvægten og når du ikke kender den, så er det svært at sige smiley Normalt fordobler de deres vægt den første uge og derefter øger de vægten ca. med 100 g pr. uge. Så hvis den vejede 100 g. ved fødslen så skulle den veje ca. 300 g nu smiley
    Mht. at hun nu flytter rundt på den lille killing kan være fordi du har åbnet den dør, som før var lukket og hun måske er utryg ved det smiley Jeg plejer at holde killinger på "fødestuen" til de er ca 3 uger gamle og så flytter jeg dem ned i stuen og alt efter mormis, så holder jeg også døren lukket til stuen indtil det er okay med hende at den kommer op smiley


  • #8   29. aug 2011 For at holde morkatten nogenlunde til at passe ungen bør du allerede NU give hende p-piller

  • #9   29. aug 2011 Iøvrigt bliver en livskraftig killing, uanset størrelse ikke skubbet væk - og slet ikke når der er masser af dievorter til rådighed. Der har været noget galt med den - eller også skulle den bare have haft en quickstarter

  • #10   29. aug 2011 Tak for det gode råd smiley

    ikke for at komme med gode undskyldninger, men jeg er ingen opdrætter, vi har altid haft alm huskat gennem min opvækst, og mine forældre har aldrig vejet killinger, og det har jeg egentlig heller aldrig tænkt i... havde hørt, fra min far, at flytter de dem, er det fordi de føler sig utrygge det sted de er...

    MEN alting ser lyst ud, som Susan siger, så skal der bare ro på hehehe ... da jeg gik i seng i aftes, havde hun flyttet killingen fra kassen jeg havde lavet til hende, og lagt helt inde bag ved sengen... (stædige rad)... kom i tanke om, at det sidste kuld killinger, havde hun fået i en af min datters lege kasser, som kun lige kan gå ind under sengen, trak kassen ud og fluks hoppede hun op i den kasse, så tømte den for legetøj, lagde et rent stykke ned, og killingen, og hun har været ved killingen hele natten, var nede og få sin "morgenmad" og har ellers ligget hos killingen igen... så det har nok bare været kassen, der ikke har været god nok smiley

    jeg takker for i har taget jer tid til at svare, for godt nok helt panikken heheh

    (og så det iøvrigt også sidste kuld hun skal hahah... p-piller og når den lille killing er gammel nok, så blir de begge neutraliseret)

    god mandag til alle smiley


  • #11   29. aug 2011 ps: har lige vejet hende... 13 dage og veje 221 gram... smiley

  • #12   29. aug 2011 Det er måske lige i underkanten, men virker killingen til at trives, så er der ingen grund til bekymring. Sørg for at give mormis god og nærende killingefoder, altså ikke Whiskas og andet fra supermarkedet. Det samme som killingen skal starte på om et par uger.

  • #13   29. aug 2011 også selvom missemor er lille??? fra hendes sidste kuld, havde vi en hankat, der først blev afhentet da han var 16uger, og når de sad ved siden af hinanden, var de lige nøjagtig samme størrelse..

    giver killinger foder, både tør og vådfoder (eller hvad man kalder det)


  • #14   29. aug 2011 Det vigtigste er om killingen trives, vægt er oftest vejledende.

Kommentér på:
vedr. mor der MÅSKE ikke gider sin killing..??

Annonce