{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

2 spørgsmål vedr. vægt og adfærd {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg er nu den lykkelige ejer af Albert på nu 14 uger. Han blev neutraliseret i tirsdags og blev i den forbindelse vejet - til min store overraskelse vejede han 2,65 kg. Er det bare mig der synes det er ret vildt for en på 14 uger?

Nå men næste spørgsmål drejer som og tis/pis/urinering...
Da Albert havde boet hos os 1 uges tid, var han en dag inde på min datters værelse (hun er 2 år) og der løb han lige op i hendes seng stoppede ved hovedpuden og snuste lidt og satte sig så til at tisse. Jeg tog ham på fersk gerning og tog ham i nakken og sagde bestemt NEJ og satte ham hen til sin kattebakke.
2 dage senere, skulle min mor babysitte da vi for første gang skulle ud og spise uden barn. Min mor sov på madras inde på børneværelset. Næste morgen da vi stod op gik han ind og tissede på min mors dyne. Skældte ham ud... igen...
I tirsdags da han blev neutraliseret opdagede jeg sent om aftenen at han havde tisset på puslemåtten på puslebordet på badeværelset...
Synes at se et mønster - at det har noget med min datter at gøre - meeen what to do.... er det bare som jeg gør skæld ud på samme vis, som hvis han bider i blomster og lign. uønskede adfærd, eller?
Han har ikke tisset på hendes værelse siden - og jeg har bevidst ladet døren stå åben (har lagt vådligger lagen på for en sikkerhedsskyld).
Venlig hilsen Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 spørgsmål vedr. vægt og adfærd
  • #3   27. okt 2011 Tak for dit svar - det er 3. kat jeg har og det er første gang jeg har oplevet det med at tisse - på nær den gamle hunkat som reagerede på flytning og ny kæreste - derfor oplever jeg ikke denne adfærd som værende naturlig.

    Jeg er ikke enig med dig i at alt skal fjernes, bortset fra potentielt farlige og giftige ting. Jeg oplever katte som intelligente dyr som sagtens kan opdrages, så jeg sig nej tak til hvad der i min verden er uønsket adfærd. Jeg vil f.eks. ikke have kat på spisebordet.
    Som skrevet virker det ikke som om det er uheld men meget bevidst tisseri på min datters ting.

    Han har masser af aktivitetsmuligheder og vi leget meget med ham smiley Han er stor fan af min datters sansegynge som hænger i stuen smiley



  • #5   27. okt 2011 Det var en stor misser i den alder, synes jeg smiley Fin vægt.
    I den alder vejede vores skovkat knap og nap 1,7 kg. Nu er han 8 mdr og vejer tæt på 6 kg. Han blev også kastreret i en alder af omkring 16 uger.
    Måske vokser jeres meget, måske gør den ikke - tid vil vise :-))

    Det med at tisse må jeg overlade til nogle andre at besvare. Kommer straks til at tænke på emner som tryghed, urinvejssygdom osv, så jeg er et stort spørgsmåltegn smiley


Kommentér på:
2 spørgsmål vedr. vægt og adfærd

Annonce