{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Christina B
Christina B
Tilmeldt:
9. aug 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Døv kat og pris {{forumTopicSubject}}

Hej!

Skal man som opdrætter ikke sætte prisen ned på en killing som er døv?
Er det "normalt" at der er fuld pris på?
Katten er jo ligeså dejlig som de andre killinger, men døvhed er jo et handicap? Eller er det bare mig?

Vh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døv kat og pris
  • #2   6. sep 2011 Hvis jeg skulle være så "heldig" at blive opdrætter til en døv killing - tror jeg at den bliver givet væk til et rigtig godt og forstående hjem (evt som hygge/selskabs kat til en af dens søskende)

  • Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #3   6. sep 2011 Okay.

    Altså det er jo et fysisk handicap, tænker jeg. Det er klart at familien og omgivelserne kan lave mange mentale forbedringer, men det er jo stadig et handicap.
    For selvfølgelig er det enormt vigtigt, intet der,

    Men tak for dit svar! Jeg undrede mig bare smiley


  • Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #4   6. sep 2011 Ja, det kan jeg godt forstå smiley

  • Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #7   6. sep 2011 Ja, ikke?
    Det tænker jeg altså også.


  • #9   6. sep 2011 Det er korrekt en killing der er døv, har haleknæk eller andet koster det samme som dem der ikke fejler noget at opfostre.

    Den eneste defekt jeg har haft har været en manglende tå (ikke noget der generede killingen) - den killing solgte jeg maeget billigere. Helt logisk i min ordborg - jeg ville ikke købe en defekt vare til fuld pris. Og den billige killing viste sig at blive en dyr kat . hun kunne nem'li ikke lade være at gnave i den bette stump af tå der var - så den blev helt amputeret


  • #10   7. sep 2011 Og som du kan høre, så er der nogle opdrættere, der skal have deres penge hentet hjem lige meget hvad....

    En killing, der ikke kan høre, må være en defekt vare. Ergo et nedslag i prisen.

    Selvfølgelig er døvhed et handicap. Det er på ingen måde optimalt for katten at miste en af dens vigtigste sanser og det vil påvirke den lige meget hvor store hensyn, der bliver taget i hjemmet.


  • #11   7. sep 2011 Helt ærlig - hvorfor betale fuld pris fo en "defekt" killing når man kan få så mange andre der ikke er defekte.

    Er det et spørgsmål om penge - så ta' lidt mere for dem uden fejl - så der er dækket udgifter ind for dem med fejl der sælges billigt.


  • #12   7. sep 2011 Du godeste Natasja....du kan da lige piske en stemning op hva? smiley

    Jeg har aldrig prøvet at have en døv killing, men jeg har en kastrat han gående, som mistede en del af synet på sit ene øje, ved et uheld da den var helt lille. Jeg har aldrig kunnet nænne at sælge ham, men har da overvejet det og prisen ville så ikke være det væsentligste....det ville stedet være smiley
    Men du får mig ALDRIG til at kalde en kat med et handicap for en defekt vare...det er altså en usmagelig betegnelse.
    Jeg håber da ikke min mand synes jeg er en defekt vare smiley


  • #13   7. sep 2011 Lis...kunne ikke være mere enig smiley

  • #15   7. sep 2011 Så er jeg oz med i kategorien "defekt", måske endda i høj-risiko gruppen.
    Jeg har både hcm (hjertefejl) og diskusprolapser ;O)


  • #16   7. sep 2011 #Og som du kan høre, så er der nogle opdrættere, der skal have deres penge hentet hjem lige meget hvad....#

    Hvad fa..., uanset om jeg solgte en sådan killing til fuld eller halv pris, ville jeg ikke få den reelle udgift dækket ind. Jeg kender ingen opdrætter og har aldrig hørt om en opdrætter, der tjener på killinger. Det er bestemt heller ikke derfor jeg er opdrætter.

    Jeg ville personligt få svært ved at sælge en sådan killing, da tilliden til en evt køber skal være større end til en sund og rask killing. Dette ville give problemer da jeg har nogle kriterier til mine killingekøbere, som skal være opfyldt. Så jeg ville sikkert beholde den selv, eller osse skulle den bo et sted, hvor jeg kunne holde øje med om den havde det godt. Altså ved nogen jeg kender.


  • #17   7. sep 2011 Jeg tager ikke fuld pris for en døv.
    Jeg er dog meget påpasselig med at sælge den, da det skal være det helt rigtige sted..Da det er mere vigtigt for mg end at får penge for den.

    Der kommer nogen og skal se på to brødre og her er den ene døv, tja, hvis de er de rigtige får de ham med.tja for, tja ikke ret meget..


  • #19   7. sep 2011 Det er nettop en rigtig god ide Susan, men jeg forventer nu osse at man kommer og besøger alle killinger mere end een gang, med mindre det fx er en fra england der skal købe.

  • #21   7. sep 2011 Som opdrætter vil jeg være glad for en så interesseret køber som dig Susan.
    Men det er selvfølgelig nemmere hvis man bor nogenlunde tæt på hinanden.


  • #23   7. sep 2011 har lige præcis sådan en køber....:-)

    Det er anden gang hun køber killing hos mig, første gang kom hun hver tirsdag, blev en time for at lege med Vegas,og tage billeder og video.

    Denne killing hedder Glenlivet, ham besøger hun hver torsdag...med samme fremgangsmåde.

    SKØNT


  • #24   7. sep 2011 Når nu man er ved at gå i spåner over ordet defekt, for det er det nu - kan I måske bedre forlige jeg med handikap.

    For det er sikkert - det er et handikap at være døv - både for kat og ejer.

    At påstå sådan en killing skal koste det samme som en ikke handikappet - det er manglende realitetssans


  • #25   7. sep 2011 Jeg nyder også sådanne køber... alle køber får det tilbud her..

    Jeg har 2 af slagsen denne gang.. he he, så det er to gange om ugen..men det er dejligt..

    Jeg kan godt affinde mg med at en døv kat har et handikap..


  • #26   7. sep 2011 Du har ret Lis....i sådanne tilfælde, må det rigtige hjem komme før pris.

  • #27   7. sep 2011 Jeg har bestemt ikke skrevet at prisen skulle være den samme som for en hørende. Slår bare fast at man ikke tjener noget hvad enten man tager halv eller fuld pris.
    Det vigtigste for mig, hvis jeg skulle komme ud for at få en døv killing, vil altid være killingens trivsel. Der er trods alt nogle ting der skal tages ekstra højde for, når katten er døv.
    Selvfølgelig er døvhed et handicap, jeg er osse handicappet af en brækket ryg. Så det er ikke et fy-ord for mig.


  • #28   8. sep 2011 Marianne: Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig ret: Du siger, at du på intet tidspunkt tjener en krone på de killinger, du sælger?

  • #29   8. sep 2011 JA du har læst rigtigt Natasja. Og som sagt kender jeg absolut INGEN opdrættere der tjener på deres killinger og har heller ikke hørt om nogen.
    Det er heller ikke derfor man er opdrætter. Det er og bliver en meget seriøs hobby og alle hobbies koster penge. Skulle prisen sættes til hvad det reelt koster, fra man har købt sig en avlshun (killing) og alle udgifter, incl parring, og til killingerne er salgsklare, så kræver det en stor regnemaskine at regne ud hvad den reelle pris er. Langt over 10.000 kr. Opdræt er ikke bare at anskaffe en tilfældig hunkat og finde en tilfældig hankat og sætte i samme rum.


  • #30   8. sep 2011 Marianne.....du har helt ret.....bortset fra, at jeg rent faktisk sidste år, fik hele 475 kr (tror jeg det var) i OVERSKUD.....og hvordan kunne det så lade sig gøre.?? Jooo jeg er sikker på, at et tilbud om en stor mængde billig grus og det fact at jeg ikke har tid til at udstille mine katte, når jeg sidder i bestyrelsen....ret træls at skulle have andre til at går op med dem. Samtidig fik jeg forærende 20 kg foder af en god ven...DET kunne mærkes.
    Havde jeg skulle købe grus til normal pris, havde udstillet som jeg plejer og ikke fået noget foræret....ja så havde jeg da haft underskud, som alle de andre år.

    Jeg er ked af at der er nogen der tror vi tjener på vores hobby.....næææ jeg tror vi skulle gå over til hundeopdræt...tænk at kunne tage 15000 kr for en hvalp, du kun skal have hjemme i 8 uger, hvor foderet koster mindre og hvor det eneste lovpligtige er et chipmærke og en registrering......suk


  • #31   8. sep 2011 Du har helt ret Lone, det frustrerer osse mig i den grad at vi hele tiden skal have skudt i skoene at vi er pengegriske og kun vil tjene penge. Jeg regner ikke engang udstillinger og bezin/diesel ind i mine udgifter. Ja jeg har osse en veninde der opdrætter hunde, hun tager 14.000 for en hvalp. Hun mener vi er godt tossede.

  • #32   8. sep 2011 Jeg tror såmænd heller ikke at I tjener kassen på at opdrætte katte, men hvis man sammenligner med hundeverden, så plejer andet kuld næsten at være ren fortjeneste. Første kuld går til at dække udgifter på tæveindkøb, hanhund, udstillinger, diverse sundhedstest, chip, vaccine og alle de 80000 andre ting, der er af udgifter.

    Lone: Så vidt jeg husker, så er der intet der er lovpligtigt på en killing, så det må høre ind under service fra opdrætters side:-)


  • #33   8. sep 2011 Ja nu har jeg osse kendskab til hundeverdnen og der er kun overskud fordi hunde åbenbart kan sælges meget dyre end katte. Det er ikke alle der har hankatten selv og betaler 4000+ for en parring, for katte, mere for hund, alt efter race. Kunne jeg tage 10.000 for en killing, ja så havde jeg overskud, men jeg er meget overbevist om at så fik jeg aldrig solgt nogen.

  • #35   9. sep 2011 Man kan da ikke sammenligne det at kalde en kat for en "defekt" vare, som var det det samme at sige om mennesker ???

    Din mand er forhåbentlig ikke menneskehandler?
    ^^ deri forskellen.

    Katten er "noget" som skal sælges, og her gælder de samme regler som med andre "vare". Ville du give fuld pris for noget som havde en fejl fra fabrikanten? Det har jo kostet det samme at producere?

    Og NEJ, jeg mener ikke at dyr skal ligestilles med at sælge et tv fx.

    Men har det man sælger en fejl, så synes jeg ikke man kan tage det samme som det uden fejl. Dyr med en "fejl" kræver det ekstra for at finde det rigtige hjem.


  • #36   2. nov 2011 Det ikke et krav at de SKAL sætte prisen ned fordi den har dette handikap men de fleste opdrætter har 1 pris for avls katte og 1 anden pris for kæle katte og da katten ikke må sælges som avls kat plejer prisen maks at være som for 1 kæle kat så det jo et nedslag i sig selv dog sælger de fleste dem rimelig billigt da de går mere op i at den kommet i den rigtig familie

    har selv haft 2 døve katte før og søger nu 1 ny da det er nået helt særligt og de os har behov for et godt hjem

    den første jeg købte gav jeg kun et lille symbolsk beløb for dog var hun heller ikk race kat men den anden ham fik jeg gratis ogmen havde os snakket en del med opdrætter dog kostet det mig en tur til Sjælland fra Jylland men var det vejer


  • #37   3. nov 2011 Jeg mener bare at en døv kat, har en betydelig størrer fejl end fx en halefejl.

    Den døve kat skal der tages store hensyn til, hvor man til en kat med fx halefejl ikke skal gebærde sig anderledes end hvis den havde været uden fejl.


    Derfor mener jeg at "det perfecte/forstående/erfarende hjem" kommer 100 gange før prisen (når jeg engang skal spotte nyt hjem til en døv kat).


  • #38   3. nov 2011 Selvf er der flere forholds regler med en døv kat og ja det er utrolig vigtig med den rette familie og derfor må man os sætte prisen der efter os fordi det nok ikk er nemt at finde en familie der vil ha en døv kat da den både mijaver ekstremt højt og man som sagt skal ta hensyn til hvordan man kommer i kontakt med den

    Men kan kun sige at det er en fantastisk oplevelse at ha med disse skønne katte selv om de ikk kan høre da man lære dem på en helt anden måde og de måder man lære at komme i kontakt med dem og kunne "kalde" på en døv kat og de anderledes ting du kan gøre med en døv kat som en hørene kat abselut ikk ville finde sig i men som døve katte er lige glad med og lige frem elsker

    i mine øjne er det en drømme kat selvf er det ikk nået man skal fremprovoker i avl men de smutter der nu engang kommer skal da ha ret til at ha et lige så godt liv måtte selv tage afsked til min dejlige guy som var døv her den anden dag så nu han i katte himlen så når jeg er kommet over det store savn til ham skal jeg da ha mig en ny døv kat som har behov for et godt hjem med flere års affaring


Kommentér på:
Døv kat og pris

Annonce