4.340 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

I eller uden for soveværelset? I eller uden for soveværelset?

Inspireret fra tråden, om den nye kat, som har holdt nogen vågen hele natten, kom jeg til at tænke på hvor mange af jer, der har kattene med i soveværelset/sengen om natten?

Har du/i katten med i seng?

Hvad siger kæreste/ægtefælle... (Sådan som jeg kan se det, så kunne det godt skabe nogen problemer med dyr i sengen?!)

Har katten været der siden den var killing, eller først efter den blev voksen?

Hvordan har i lært dem, at de ikk skal lege med jeres tæer el.l. om natten?

Det kunne være sjovt at se hvad folk helder mest til. Lidt ligesom når man diskutere om toiletpapiret skal vende indad eller udad smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I eller uden for soveværelset?
  • #2   27. sep 2011 Her sover de hvor de vil. Om det så er 11 stk så også i sengen..
    Hehe.. mon det er derfor jeg er alene, der er ikke plads

• #3   27. sep 2011 Ja vores to katte kommer ind i sengen og sover om natten. Det skifter lidt, om de sover hos min mor eller jeg, eller en hvert sted.

Hvis min kæreste er her, lukker jeg bare døren, og så sover de hos min mor i stedet.

Jeg synes det er så hyggeligt med en kat i sengen smiley Ovre hos min far har jeg også både kat og hund i sengen.

• #4   27. sep 2011 Begge mine drenge har adgang til soveværelset.

Det foregår således:
    Når vi går i seng om aftenen står Balder klar..han styrter rundt efter os og genner os ind i seng. Når vi lander skal han have den helt store nussetur - noget som han ellers ikke gider, det er kun i sengen. Når han er færdig med mig, skal min kæreste give den samme tur. Så smutter han.
    I nattens løb kommer Chester. han hopper op i min side af sengen og går en 7-8 gange rundt om sig selv før han falder i søvn i ske med mig. han skal altid lige mosle min arm han over sig først, hvilket gerne vækker mig, men det gør ikke så meget.
    Senere forlader Chester igen lokalet og så kommer Balder igen ca hver 3.nat. Han vil bare gerne lige kløs lidt på hovedet.
    Om morgenen vækkes vi af en Balder der vader rundt ved mit hoved, og Chester der vader rundt ovenpå os.

jeg prøvede at lukke dem ude, da jeg fik ny kæreste..men Balder var simpelthen synligt deprimeret. Han er kun en rigtig kælegris i sengen, så han gik glip af vigtig kvalitetstid og det ville jeg ikke byde ham.
    Min kæreste foreslog selv at vi lukkede dem ind og han nyder det lige så meget som mig, trods afbrudt nattesøvn.

• #6   27. sep 2011 Susan... jeg forstår godt dine grunde. Og jeg hælder også lidt selv til dem.
    Men for søren, hvor jeg faktisk også synes det er hyggeligt med lidt selvskab at falde i søvn til. smiley

Kathrine... Jeg har på nuværende tidspunkt ikke nogen kat. (Mne jeg får om en god måneds tid)

Men min gamle kat, han kom IKKE i soveværelset... han kunne dog holde mig vågen hele natten alligevel.
    Jeg bor i lejlighed, så jeg kan ikk rigtigt lukke så meget anet af, end ind til soveværelset. (Han skulle jo stadig have noget at bevæge sig på) Så han stod hele natten, og skrabede på døren, eller hoppede op på hylder og hev alle ting ned.
    De få gange, jeg prøvede at lukke ham ind, smadrede han gardiner og ting der stod i vindueskarmen. Eller jagtede mig - På trods af jeg IKKE bevægede mig.

Den nye killing... Jeg ved det ikke. Jeg vil rigtig gerne have ham med i seng. Men jeg kan ikke leve med, at skulle undvære min nattesøvn de næste (forhåbentligt) 15-20 år smiley

• #7   27. sep 2011 Her sover Bailey på et tæppe ved siden af hovedpuden og det kan så rystes hver dag. Jeg har ingen problemer med at blive vækket eller andre ting. Hun sover natten igennem selvom hun stadig er killing:)

• #8   27. sep 2011 Er der forskel på at have en eller flere katte, hvad angår ens nattesøvn?

Kan se, at mange af jer, har flere katte. Jeg tænker, om dette er med til at gøre, at kattene ikke "leger" med jer hele natten?

• #9   27. sep 2011 Kathrine... Det skal jeg også smiley Han kommer jo til at være lejligheds kat. Så der skal helt automatisk indarbejdes noget lej, og aktivereing i løbet af dagen. Og Eftersom det som regel er aftenen man har mest hyggetid, så bliver det vel automatisk der smiley hehe.

Men kan også godt følge dig... jeg havde min gamle hund med i seng hver nat... havde hende i 15½ år, så det gav en hvis tryghed hun var der. Og det var sq hygsomt.
    Jeg ved også godt, at der er forskel på hund og kat, bare lige så der ikk er nogen der misforstår mig smiley

• Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #11   27. sep 2011 Simba har været med i soveværelset.. Vi fik ham ret tidligt ca. 8 uger, da moren forlod dem, og jeg tror, at han søgte den tryghed hos mig og min kæreste. Han er en værre puttetrold om natten. Vi ligger også altid i ske. Det er hyggeligt. smiley

Det er sådan, at når vi går i seng, går der ikke andet end 5 min. så kommer han.. Han er mors mis om natten, og fars om dagen. smiley hehe. Lidt sjovt..
    Men så har vi jo fået en kat mere for 3 uger siden ca. så vi er begyndt at lukke døren, da de leger i soveværelset! Men nu nyder de hinanden, så Simba er ekstra kælen når vi står op - det skønt. smiley

• #12   27. sep 2011 Da jeg boede i min et værelses lejlighed sov Bellis oppe hos mig om natten, efter jeg har fået en anden lejlighed med seperat soveværesle, så sover Bellis og Ludvig ikke hos om natten - vil gerne være fri for dyrehår i dynerne, kæretsen kommer sådan til at nyse! Og så er Ludvig et værre morgendyr, så ikke noget med at putte i sengen om natten!

• #13   27. sep 2011 Susan, jeg er enig... hvis min nye Kaizer, kommer til at sove i sengen, så er det helt og holdent fordi JEG synes det er hyggeligt og skønt smiley

• #14   27. sep 2011 hjemme hos os har kattene hver deres sovepladser, inde i soveværelset, Manse ligger på sit kradsetræ og missemor ligger på det andet, eller i vinduet.
    engang imellem putter de ved siden af mig, men ikke fast. det generer mig ikke, synes det er noget så hyggeligt.- er også vant til at putte med min store Schæferhund, da jeg boede hjemme.
    min kæreste ville ønske de ville putte i sengen hver nat , så han siger ikke så meget, men tror også han kunne sove selvom en lastbil bakkede ind i soveværelset.

de leger ikke med mine tæer, men Manse har en dum vane, med at hoppe op og sætte sig lige ved mit ansigt og stirre på mig og lægge en filtbold ved mit ansigt, som han så forventer at jeg kaster, ud i gangen, så han kan hente den, og komme tilbage igen, og sådan kan vi fortsætte en times tid. det er gerne omkring kl. 03. - synes det er hyggeligt nok, da jeg lider af søvnbesvær. - det skal siges, at det er uanset hvor meget jeg leger med ham i løbet af dagen.

har aldrig selv taget kattene med i sengen, da jeg som Susan skriver , ikke ville tilføre dem, det behov.
    mht. at lukke dem ude af soveværelset, - det kan ikke lade sig gøre, da Manse ikke tolererer lukkede døre, så står han og piver og kradser på døren. - men det er hellerikke nødvendigt. smiley

• #15   27. sep 2011 De sover i sengen hvis de har lyst og det har de altid gjort... De kan være alle steder i huset eller næsten, for vil ikke have dem nede på børneværelserne ...

Kæresten siger intet til det eller jo det gjore han i starten, men så fik han af vide at ville han sove her måtte han tage det med og ellers havde han et problem for de skal være her han kan være her... Ok lyder meget hårdt, men jeg har anskaffet mig kat før han kom ind i billedet og bare fordi han i starten mente at katte var utøj og dumme dyr skulle han ikke komme her og bestemme. Idag elsker han katte (utrolig hvad kærlighed kan lave om på smiley )

De har aldrig leget med tær...

• #16   27. sep 2011 Michelle... har i lært kattende at sove på hver deres plads? eller gør de det bare? smiley

• #17   27. sep 2011 det kom helt af sig selv. Manse fik vi først, og han har sovet på det kradsetræ siden dag 1. - faktisk er det kun ham der bruger det. så tager det lidt som om det er hans hellige sted smiley
    missemor fik vi 14 dage efter og hun går aldrig derop. , selvom jeg anser hende for øverst i hiarkiet, så accepterer hun at det er hans., også deler de det andet.

vi er imidlertid flyttet imens vi har haft kattene, men missemor har begge steder foretrukket at sove foran vinduet/vindueskarmen smiley

• #18   27. sep 2011 alle dørene i min lejlighed står åben, undtagen hoveddøren..
    kattene skal nemlig igennem mit soveværelse for at komme ud på badeværelset hvor kattebakken står..
    Og de skal igennem stuen og ud i køkkenet for at spise og drikke..
    Hunden sover der hvor jeg sover og han skal også kunne komme ud i køkkenet for at spise og drikke..

• #19   27. sep 2011 Jeg har ingen døre i min lejlighed, så jo, mine killinger sover hos mig - når de vil. De er begyndt at tilpasse deres døgnrytme så den passer til min. Min Lua ligger helst HELT under dynen og gerne under mine knæhaser. Gaia derimod vil bare gerne ligge i sengen, hun skal ikke være så tæt på mig, at jeg kan røre hende.

Jeg synes, det er hyggeligt. Dét synes min kæreste tilgengæld ikke, men jeg kan ikke gøre meget ved det.. måske lukke dem ude på toilettet om natten, og dét sker ikke!

• #20   27. sep 2011 Vores Hector har adgang til hele lejligheden. Vores soveværelse udgør ca 1/3 del af lejligheden.
    Han ligger og putter i arm hele natten. Sidder i vindueskarm og glor ud på verden.

Ingen af os har noget imod det - tværtimod syns vi ikke der findes noget bedre.

Det har vi ikke lært ham - han leger desværre med tæer, men kun når vi er vågne faktisk. Ikke når vi sover.. Men han er også en lege- killing.

• #21   27. sep 2011 Bliver aldrig vækket af en lille kat der tumler rundt.. Er vokset på med en New foundland i sengen på 90 kg smiley

• #22   27. sep 2011 Her hjemme sover vi alle i soveværelset, og der er plads nok eftersom jeg sover alene i en dobbelt seng. smiley

Når jeg smutter iseng følger alle med, er der en der mangler går jeg lige ind i stuen og fortæller vi er gået i seng, så plejer sidste mand at følge trop.

Balou plejer lige at skulle have en nusse tur, hvor efter han enten ligger i fodenden, under sengen eller på kradsebrædtet ved siden af sengen.

Malou er begyndt på gerne at ville ligge oven på min mave, eller hvis jeg ligger på siden oven på siden. Desuden er hun en lille dybe lofter, så hun putter sig gerne under dynen nede ved fødderne.

O'Malley ligger oppe ved min hovedpude, eller i fodenden.

Jeg synes det er rigtig hyggeligt,
    Malou og balou har dog til vane at vække mig kl 4 hver nat næsten, hvor de gerne vil overkæles og slikke/bide mig i hovedet, hvis jeg ikke kan få den til ro, lukker jeg kattene ud af soveværelset.

Heh, da mine norske skovkatte var små, var de helt vilde med tær, så jeg pakkede dem godt væk under dynen, jeg har nemlig den vane at ligge og nuller tær, og så vil de jo gerne lege med, men i takt méd at de er blevet ældre er det næsten stoppet.
    Og O'Malley virker ikke til at synes det er sjovt, så det er jo bare dejligt. smiley

• #24   27. sep 2011 Jeg er imponeret over, hvor mange af jer, der ingen problemer har med katte i sengen smiley

Min gamle kat, var jo som beskrevet en bandit... så ham fik jeg intet søvn i nærheden af.
    Det samme gælder min mor's lille kat på omkring et års tid. Han er en ballademager!
    Måske sover jeg for let, og høre alt... Eller også har jeg bare dårlige erfaringer med søvn og katte smiley

Jeg håber min lille ny bliver en puttefis... smiley

• #25   27. sep 2011 Mine katte kommer i soveværelset.

Lige p.t gør de ikke, da vi har en søn på 3 uger, som sover inde ved os. Men lige så snart, han får sit eget værelse, kommer kattene ind på værelset igen smiley

• #26   27. sep 2011 Kathrine... ja, jeg forstår. Jeg tror bare jeg har det omvendt... jeg sover let. Men jeg sover ENDNU lettere når jeg har kæledyr... så jeg er sikker på der ikke sker noget smiley

Elisabeth... Respektere de bare uden videre at de ikke må komme med? smiley

• #27   27. sep 2011 Det er altid luket ind til soveværelset her.. En ting er hår i sofaen og på gulvet.. -Det hører med når man han dyr smiley Men vil ikke have dem i sengen..

• #28   27. sep 2011 Putte kommer lige op i sengen når vi går i seng og får en godbid. Nogen gange ligger hun lidt i fodenden, andre gange går hun med det samme. Hun er ikke en puttegris - var meget nervøs i starten og er det stadig til tider, men slet ikke i samme grad som før.

Men så har hun et vattæppe ved siden af sengen. Der ligger hun. Det lå i stuen før, men blev aldrig brugt. Så smed jeg det ind ved siden af senge, hvor hun alligevel ligger smiley

Vi ville meget gerne have hende i sengen om natten, men det er hun ikke så interesseret i.

Min gamle kat og jeg delte hovedpude, og den anden lå et andet sted i sengen. Det var sjældten de angreb fødder mens jeg sov. Så det var ikke noget problem.

Jeg tror ikke som sådan det er noget man lærer sine katte. De er bare kommet der op, fordi det var der man var. De følger jo tit en rundt omkring smiley

• #29   27. sep 2011 Hvis jeg tager mig en lur i løbet af dagen, og min kæreste ikke er hjemme, så lader jeg døren stå åben, så de kan komme ind og hyggeputte med mig.
    Om natten sover de ikke inde, mest af alt på grund af min kæreste. Vi lukker dem ud om aftenen. smiley

• #30   27. sep 2011 Der er da ikke noget bedre end at falde i søvn til en spindende kat smiley
    Dessi sover altid oppe ved siden af mit hovedet, ja jeg får lange kattehår både i mund, næse og øjne... men det er det værd.
    Gizmo sover nede i fodenden, hans eget valg... og indimellem lægger han sig oven på mine ben hvilket ikke er så fedt, meeeen nænner ikke at skubbe ham ned smiley
    Og i nat for første gang nogensinde har jeg sovet med armene rundt og Cassi weee... hun har førhen lagt sig oppe ved mit hovedet men har aldrig før fået lov til at kramme hende i søvne... så yeaah smiley
    Tessa er ikke sengekat men kommer indimellem storspindende og ælter en mens hun slikker en i hovedet, ad... det tager et kvarters tid og så er hun den der er smuttet igen.

Der er ingen af mine katte der på noget tidspunkt har fanget efter mine tæer... heldigvis... og de gange jeg har haft den slags katte så har jeg gemt mig godt under dynen. smiley

• #31   27. sep 2011 Heidi... Hehe. Er det så pga af katten eller af vane smiley

• #32   27. sep 2011 Da vi fik vores kat var han 10 måneder og vant til at være lukket ude på et badeværelse på ca 4 kvm hele natten og det meste af dagen, så han har faktisk først her de sidste par måneder villet op i sengen og putte hos os hvilket vi begge synes er så skønt smiley Han har altid haft adgang til hele lejligheden, dog ikke køkkenbordene hvilket han også forstår smiley Han har aldrig leget med vores tær eller andet (han har så tilgengæld heller aldrig kradset i noget eller nogen som helst , kun hans krædsetræer) han ligger ligeså stille ovenpå min mave eller lign indtil jeg rykker mig så ligger han sig ned i fodenden hvor der er mere plads. smiley

• #33   27. sep 2011 Amalie.. uha 4 kvm. Stakkels kat... godt i har ham nu smiley
    Lyder som et pragt eksemplar af en kat smiley som aldrig kradser i andet end sit eget smiley

• #34   27. sep 2011 Ja smiley en bekendt mig og min kæreste var ude og besøge i december havde fået kat hvor han fortalte at den miavede hele tiden eller ville lege og det ku han ikke overskue så ud på lokummet med den det meste af dagen. Og den dag vi kom ville han lukke den udenfor også måtte den jo dø af sult eller kulde han var ligeglad , gad ikke høre på dens miaveri mere. Der blev jeg gal og sagde så tar jeg ham s*tme med hjem. Tror aldrig kattebakken var blevet tømt og han var så tynd så tynd og fyldt med lopper. Men iih hvor var han kælen på trods af det hele. smiley
    Og ja SUPER kat jeg har fået mig smiley var helt overbevist om at mine sofaer lagner m.m. ville blive ødelagt men ikke så meget som et rivemærke i sofaen eller andre ting har han lavet .. Kun lidt i mig da han skulle bades med loppemiddel smiley

• #35   27. sep 2011 Om Sunshine må sove i vores seng?

Ja, det må hun gerne, og hun gjorde det meget, da jeg boede hjemme.
    Nu hvor vi er flyttet i lejlighed gør hun det ikke så meget, det er ikke så sjovt, når hun ikke kan ligge i arm med mor længere..

Hun har så til gengæld en kurv, hun kan ligge i. Men det gider hun ikke. Så hellere noget at vores tøj eller vores skab..

Hendes yndlingsted i soveværelset lige nu, er på min kærestes gamle tøj, under radiatoren, så det passer med hun kan kigge op på os..

Hvad siger din kæreste til det?

Ingen ting, han har intet i mod det. Hun putter gerne sammen med ham, når jeg er kørt på arbejde..

Om hun har været det siden hun var killing?

Siden hun var killing..

Hvordan har I lært dem at de ikke må lege med jeres tæer el. lign.

Det har hun aldrig gjort, hende og hendes søskende var gode til at lege med hinanden om natten..

• #37   27. sep 2011 Mine katte har altid haft lov at sove i dengen smiley Jeg syns det er så hyggeligt, og det syns min kæreste også (efter han har prøvet det smiley )

Vi har 6 stk. Og det er ikke noget problem for os. Kunne slet ikke forstille mig en natsøvn uden míne missere smiley

Det med tæerne har jeg erfaret at de stopper med når de ikke er legekillinger mere. Men puha kan godt huske da jeg havde et kuld på 6 og de alle ville lege med mors tæer tidligt om morgenen smiley Men det gør de ikke nu når de er blevet voksne. smiley

• Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #38   28. sep 2011 Mit soveværelse er kattefrit.. Har oplevet at vores killing tissede i min seng og det gider jeg ikke en gang mere.. Plus at de leger om natten.. Også gerne ovenpå mig, så jeg ikke kan sove..

• #39   28. sep 2011 Kim H... det er præcis også sådan noget jeg har oplevet.. og det er derfor jeg er så meget i tvivl, om jeg skal åbne op for den lille ny smiley

Men jeg synes det er sjovt, at der er så mange der har kattende i soveværelset, uden problemer... måske vi bare har haft "problembørn" i familien før i tiden smiley

• #42   28. sep 2011 Jeanne P - Ja, det gør de. De har hverken skrabet på døren eller pivet.

De har så også vores udestue, hvor der er en kattelem i døren,og det er kun deres.. Der ligger de for det meste.

• Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #43   30. sep 2011 Begge katte har adgang til soveværelset:o) Og det er noget vi begge var enige om da vi fik dem.

Olive har sin faste plads i sin kurv - den står ved siden af min kæreste(Oliver er nemlig mest "hans kat")
    Smutter har sin plads oppe på klædeskabet i min side. Det er sjældent nogen af dem sover i sengen sammen med os, men syntes de det er koldt, så putter de ved os, ellers ligger de sig altid på deres pladser:o)

Kommentér på:
I eller uden for soveværelset?

Annonce