I eller uden for soveværelset? I eller uden for soveværelset?
Inspireret fra tråden, om den nye kat, som har holdt nogen vågen hele natten, kom jeg til at tænke på hvor mange af jer, der har kattene med i soveværelset/sengen om natten?
Har du/i katten med i seng?
Hvad siger kæreste/ægtefælle... (Sådan som jeg kan se det, så kunne det godt skabe nogen problemer med dyr i sengen?!)
Har katten været der siden den var killing, eller først efter den blev voksen?
Hvordan har i lært dem, at de ikk skal lege med jeres tæer el.l. om natten?
Det kunne være sjovt at se hvad folk helder mest til. Lidt ligesom når man diskutere om toiletpapiret skal vende indad eller udad
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Hehe.. mon det er derfor jeg er alene, der er ikke plads
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 81
Hvis min kæreste er her, lukker jeg bare døren, og så sover de hos min mor i stedet.
Jeg synes det er så hyggeligt med en kat i sengen
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Det foregår således:
Når vi går i seng om aftenen står Balder klar..han styrter rundt efter os og genner os ind i seng. Når vi lander skal han have den helt store nussetur - noget som han ellers ikke gider, det er kun i sengen. Når han er færdig med mig, skal min kæreste give den samme tur. Så smutter han.
I nattens løb kommer Chester. han hopper op i min side af sengen og går en 7-8 gange rundt om sig selv før han falder i søvn i ske med mig. han skal altid lige mosle min arm han over sig først, hvilket gerne vækker mig, men det gør ikke så meget.
Senere forlader Chester igen lokalet og så kommer Balder igen ca hver 3.nat. Han vil bare gerne lige kløs lidt på hovedet.
Om morgenen vækkes vi af en Balder der vader rundt ved mit hoved, og Chester der vader rundt ovenpå os.
jeg prøvede at lukke dem ude, da jeg fik ny kæreste..men Balder var simpelthen synligt deprimeret. Han er kun en rigtig kælegris i sengen, så han gik glip af vigtig kvalitetstid og det ville jeg ikke byde ham.
Min kæreste foreslog selv at vi lukkede dem ind og han nyder det lige så meget som mig, trods afbrudt nattesøvn.
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
Men for søren, hvor jeg faktisk også synes det er hyggeligt med lidt selvskab at falde i søvn til.
Kathrine... Jeg har på nuværende tidspunkt ikke nogen kat. (Mne jeg får om en god måneds tid)
Men min gamle kat, han kom IKKE i soveværelset... han kunne dog holde mig vågen hele natten alligevel.
Jeg bor i lejlighed, så jeg kan ikk rigtigt lukke så meget anet af, end ind til soveværelset. (Han skulle jo stadig have noget at bevæge sig på) Så han stod hele natten, og skrabede på døren, eller hoppede op på hylder og hev alle ting ned.
De få gange, jeg prøvede at lukke ham ind, smadrede han gardiner og ting der stod i vindueskarmen. Eller jagtede mig - På trods af jeg IKKE bevægede mig.
Den nye killing... Jeg ved det ikke. Jeg vil rigtig gerne have ham med i seng. Men jeg kan ikke leve med, at skulle undvære min nattesøvn de næste (forhåbentligt) 15-20 år
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 85
jul 2009
Kan se, at mange af jer, har flere katte. Jeg tænker, om dette er med til at gøre, at kattene ikke "leger" med jer hele natten?
jul 2009
Men kan også godt følge dig... jeg havde min gamle hund med i seng hver nat... havde hende i 15½ år, så det gav en hvis tryghed hun var der. Og det var sq hygsomt.
Jeg ved også godt, at der er forskel på hund og kat, bare lige så der ikk er nogen der misforstår mig
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
Det er sådan, at når vi går i seng, går der ikke andet end 5 min. så kommer han.. Han er mors mis om natten, og fars om dagen.
Men så har vi jo fået en kat mere for 3 uger siden ca. så vi er begyndt at lukke døren, da de leger i soveværelset! Men nu nyder de hinanden, så Simba er ekstra kælen når vi står op - det skønt.
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 117
jul 2009
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 163
engang imellem putter de ved siden af mig, men ikke fast. det generer mig ikke, synes det er noget så hyggeligt.- er også vant til at putte med min store Schæferhund, da jeg boede hjemme.
min kæreste ville ønske de ville putte i sengen hver nat , så han siger ikke så meget, men tror også han kunne sove selvom en lastbil bakkede ind i soveværelset.
de leger ikke med mine tæer, men Manse har en dum vane, med at hoppe op og sætte sig lige ved mit ansigt og stirre på mig og lægge en filtbold ved mit ansigt, som han så forventer at jeg kaster, ud i gangen, så han kan hente den, og komme tilbage igen, og sådan kan vi fortsætte en times tid. det er gerne omkring kl. 03. - synes det er hyggeligt nok, da jeg lider af søvnbesvær. - det skal siges, at det er uanset hvor meget jeg leger med ham i løbet af dagen.
har aldrig selv taget kattene med i sengen, da jeg som Susan skriver , ikke ville tilføre dem, det behov.
mht. at lukke dem ude af soveværelset, - det kan ikke lade sig gøre, da Manse ikke tolererer lukkede døre, så står han og piver og kradser på døren. - men det er hellerikke nødvendigt.
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
Kæresten siger intet til det eller jo det gjore han i starten, men så fik han af vide at ville han sove her måtte han tage det med og ellers havde han et problem for de skal være her han kan være her... Ok lyder meget hårdt, men jeg har anskaffet mig kat før han kom ind i billedet og bare fordi han i starten mente at katte var utøj og dumme dyr skulle han ikke komme her og bestemme. Idag elsker han katte (utrolig hvad kærlighed kan lave om på
De har aldrig leget med tær...
jul 2009
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 163
missemor fik vi 14 dage efter og hun går aldrig derop. , selvom jeg anser hende for øverst i hiarkiet, så accepterer hun at det er hans., også deler de det andet.
vi er imidlertid flyttet imens vi har haft kattene, men missemor har begge steder foretrukket at sove foran vinduet/vindueskarmen
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 34 Svar: 173
kattene skal nemlig igennem mit soveværelse for at komme ud på badeværelset hvor kattebakken står..
Og de skal igennem stuen og ud i køkkenet for at spise og drikke..
Hunden sover der hvor jeg sover og han skal også kunne komme ud i køkkenet for at spise og drikke..
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 136
Jeg synes, det er hyggeligt. Dét synes min kæreste tilgengæld ikke, men jeg kan ikke gøre meget ved det.. måske lukke dem ude på toilettet om natten, og dét sker ikke!
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Han ligger og putter i arm hele natten. Sidder i vindueskarm og glor ud på verden.
Ingen af os har noget imod det - tværtimod syns vi ikke der findes noget bedre.
Det har vi ikke lært ham - han leger desværre med tæer, men kun når vi er vågne faktisk. Ikke når vi sover.. Men han er også en lege- killing.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Når jeg smutter iseng følger alle med, er der en der mangler går jeg lige ind i stuen og fortæller vi er gået i seng, så plejer sidste mand at følge trop.
Balou plejer lige at skulle have en nusse tur, hvor efter han enten ligger i fodenden, under sengen eller på kradsebrædtet ved siden af sengen.
Malou er begyndt på gerne at ville ligge oven på min mave, eller hvis jeg ligger på siden oven på siden. Desuden er hun en lille dybe lofter, så hun putter sig gerne under dynen nede ved fødderne.
O'Malley ligger oppe ved min hovedpude, eller i fodenden.
Jeg synes det er rigtig hyggeligt,
Malou og balou har dog til vane at vække mig kl 4 hver nat næsten, hvor de gerne vil overkæles og slikke/bide mig i hovedet, hvis jeg ikke kan få den til ro, lukker jeg kattene ud af soveværelset.
Heh, da mine norske skovkatte var små, var de helt vilde med tær, så jeg pakkede dem godt væk under dynen, jeg har nemlig den vane at ligge og nuller tær, og så vil de jo gerne lege med, men i takt méd at de er blevet ældre er det næsten stoppet.
Og O'Malley virker ikke til at synes det er sjovt, så det er jo bare dejligt.
jul 2009
Min gamle kat, var jo som beskrevet en bandit... så ham fik jeg intet søvn i nærheden af.
Det samme gælder min mor's lille kat på omkring et års tid. Han er en ballademager!
Måske sover jeg for let, og høre alt... Eller også har jeg bare dårlige erfaringer med søvn og katte
Jeg håber min lille ny bliver en puttefis...
mar 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Svar: 196
Lige p.t gør de ikke, da vi har en søn på 3 uger, som sover inde ved os. Men lige så snart, han får sit eget værelse, kommer kattene ind på værelset igen
jul 2009
Elisabeth... Respektere de bare uden videre at de ikke må komme med?
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 50
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Men så har hun et vattæppe ved siden af sengen. Der ligger hun. Det lå i stuen før, men blev aldrig brugt. Så smed jeg det ind ved siden af senge, hvor hun alligevel ligger
Vi ville meget gerne have hende i sengen om natten, men det er hun ikke så interesseret i.
Min gamle kat og jeg delte hovedpude, og den anden lå et andet sted i sengen. Det var sjældten de angreb fødder mens jeg sov. Så det var ikke noget problem.
Jeg tror ikke som sådan det er noget man lærer sine katte. De er bare kommet der op, fordi det var der man var. De følger jo tit en rundt omkring
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 22 Svar: 94
Om natten sover de ikke inde, mest af alt på grund af min kæreste. Vi lukker dem ud om aftenen.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Dessi sover altid oppe ved siden af mit hovedet, ja jeg får lange kattehår både i mund, næse og øjne... men det er det værd.
Gizmo sover nede i fodenden, hans eget valg... og indimellem lægger han sig oven på mine ben hvilket ikke er så fedt, meeeen nænner ikke at skubbe ham ned
Og i nat for første gang nogensinde har jeg sovet med armene rundt og Cassi weee... hun har førhen lagt sig oppe ved mit hovedet men har aldrig før fået lov til at kramme hende i søvne... så yeaah
Tessa er ikke sengekat men kommer indimellem storspindende og ælter en mens hun slikker en i hovedet, ad... det tager et kvarters tid og så er hun den der er smuttet igen.
Der er ingen af mine katte der på noget tidspunkt har fanget efter mine tæer... heldigvis... og de gange jeg har haft den slags katte så har jeg gemt mig godt under dynen.
jul 2009
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 65
jul 2009
Lyder som et pragt eksemplar af en kat
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 65
Og ja SUPER kat jeg har fået mig
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 274
Ja, det må hun gerne, og hun gjorde det meget, da jeg boede hjemme.
Nu hvor vi er flyttet i lejlighed gør hun det ikke så meget, det er ikke så sjovt, når hun ikke kan ligge i arm med mor længere..
Hun har så til gengæld en kurv, hun kan ligge i. Men det gider hun ikke. Så hellere noget at vores tøj eller vores skab..
Hendes yndlingsted i soveværelset lige nu, er på min kærestes gamle tøj, under radiatoren, så det passer med hun kan kigge op på os..
Hvad siger din kæreste til det?
Ingen ting, han har intet i mod det. Hun putter gerne sammen med ham, når jeg er kørt på arbejde..
Om hun har været det siden hun var killing?
Siden hun var killing..
Hvordan har I lært dem at de ikke må lege med jeres tæer el. lign.
Det har hun aldrig gjort, hende og hendes søskende var gode til at lege med hinanden om natten..
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Vi har 6 stk. Og det er ikke noget problem for os. Kunne slet ikke forstille mig en natsøvn uden míne missere
Det med tæerne har jeg erfaret at de stopper med når de ikke er legekillinger mere. Men puha kan godt huske da jeg havde et kuld på 6 og de alle ville lege med mors tæer tidligt om morgenen
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
jul 2009
Men jeg synes det er sjovt, at der er så mange der har kattende i soveværelset, uden problemer... måske vi bare har haft "problembørn" i familien før i tiden
mar 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Svar: 196
De har så også vores udestue, hvor der er en kattelem i døren,og det er kun deres.. Der ligger de for det meste.
maj 2010
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
Olive har sin faste plads i sin kurv - den står ved siden af min kæreste(Oliver er nemlig mest "hans kat")
Smutter har sin plads oppe på klædeskabet i min side. Det er sjældent nogen af dem sover i sengen sammen med os, men syntes de det er koldt, så putter de ved os, ellers ligger de sig altid på deres pladser:o)
I eller uden for soveværelset?