561 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Kattefoder til killinger Kattefoder til killinger
Hej KG
Vil høre om nogen af jer har erfaringer med killingfoder fra plantorama?
(link fjernet)
her er indholdfortegnelsen for det, og jeg synes det ser fornuftigt ud, har nogen af jer forstand på hvad det skal indeholde.
Eller skal jeg absolut ud og købe de dyre mærker for at min killing er dækket ind?
KH Simone
0 synes godt om
maj 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 4 Svar: 231
Og så Mikromineralerne, altså jern. Det virker som ret meget for killinger syns jeg..
Men jeg er ikke ekspert, det kan være der er andre der ved mere om det end jeg..
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 37 Katte: 4 Emner: 104 Svar: 1.236
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2010
feb 2010
Det er nemmere at du googler det Maria.
jun 2010
sep 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 47
feb 2010
Ingen af mine katte kan tåle IAMS, men derfra og så til at sige at der er puttet noget i er der langt.
jul 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 59
feb 2010
jul 2011
Har bare erfaringer fra hesteverden at det dyre ikke altid er det bedste, og er derfor ved at undersøge om tilfældet er det samme med kattemad, dette produkt koster nemlig kun 400 kr for 10 kg. hvilket jeg synes er en fair pris i forhold til andre alternativer som f.eks. hills.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Kender ikke maden så kan ikke anbefale eller fraråde. Kan faktisk slet ikke anbefale noget da vores kat har lidt fordøjelsesproblemer med det korn de propper i RC. Så skal skifte over til Applaws her efter nytår - det synes jeg til gengæld lyder som RIGTIG godt foder.
feb 2010
jul 2011
Kigger bare efter om det var ligesom i hesteverden at pris ikke altid hang sammen med kvalitet.
Vi har kat derhjemme, men det her er min første helt egen kat og vil gerne sætte mig så godt ind i alt så muligt
er det virkelig så meget billigere gennem zooplus?
feb 2010
Men med kattemad, er det desværre sådan et kvalitet og pris hænger en del sammen, med få undtagelser. Aldi fører en god dåsemad LUX, men det skal være pate varianterne, der er 2.
Sanabell er heller ikke så dyrt som fx royal canin, og det kan jeg også anbefale. Og så er der som sagt Olivers.
Men selv om de såkaldt dyre mærker virker dyre, er de i længde noget billigere i brug end hvis du fx køber Whiskas. Whiskas er at sammenligne med junkfood.
Når du læser biologi, ved du også at der er forskel på animalske og vegetabilske proteiner. Det er ikke altid oplyst på kattemaden om det er det ene eller andet, kun sammenlagt. Det gælder nu dem alle.
Applaws er et af de meget få mærker der har et højt kødindhold og dermed de rigtige animalske proteiner. Mange ved ikke at katte faktisk er mere kød-ædere end hunde. Det bedste foder er dem helt uden korn. Og dem er der ikke ret mange af.
Jeg bruger selv 3-4 mærker på samme tid. Nettop i et forsøg på at tilgodese kattenes behov på flest mulige områder. Derudover fodre jeg med råt kød og eller dåsemad dagligt.
Især hvis man fodre med rent tørkost er det meget vigtigt at katten får vædske nok, det har jeg fundet ud af afhjælpes med en vandfontæne.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Men katte kan ikke!!!
Det er forskelligt fra dyr til dyr - og til mennesker - hvilke aminosyrer (protein-byggesten) og vitaminer vi kan danne af andre. Smart nok er det jo sådan, at planteædere som f.eks. heste ikke har behov for de aminosyrer, der findes i kød - dem kan de selv danne af andre aminosyrer fra græsset. Omvendt har katte ikke behov for aminosyrer fra græs, men kan lave disse ud fra andre aminosyrer i kød.
Jeg synes mest af alt, at foderet fra Plantorama ser lidt jævnt kedeligt ud. Forstået som, at jeg ikke synes, det er et godt foder. Det er nok heller ikke det dårligste. Men jeg vil forlange et højere kødprotein-indhold - fordi katte nu engang er kødædere.
I øvrigt er TÆNK's test ualmindeligt elendig - jeg orker ikke gentage hvorfor. Men de er yderst uvidenskabelige - og skelner f.eks. ikke imellem planteprotein og kødprotein.
Kattefoder til killinger