561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kattefoder til killinger Kattefoder til killinger

Hej KG

Vil høre om nogen af jer har erfaringer med killingfoder fra plantorama?

(link fjernet)

her er indholdfortegnelsen for det, og jeg synes det ser fornuftigt ud, har nogen af jer forstand på hvad det skal indeholde.

Eller skal jeg absolut ud og købe de dyre mærker for at min killing er dækket ind?

KH Simone

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattefoder til killinger
  • #1   18. okt 2011 Jeg har ikke erfaring med det, men jeg bider mærke i Træstof og Råaske procenten som jeg egentlig syns er en anelse høj. Og dette er udelukkende fyldstof uden næringsværdi..

Og så Mikromineralerne, altså jern. Det virker som ret meget for killinger syns jeg..

Men jeg er ikke ekspert, det kan være der er andre der ved mere om det end jeg..

• #2   18. okt 2011 Jeg kan ikke forstå, hvad alle de grøntsager og tørrede plantedele skal gøre godt for i kattefoder. Og så savner jeg, at der står noget om taurin...

• #3   18. okt 2011 Dette foder kender jeg ikke... Vil at anbefale at du bruger royal canin 34 eller 36 kommer an på aldren af killingen.. Det er kvalitetsfoder som gør din kat for det som den skal have deres første leve år...

• #4   18. okt 2011 Jeg vil IKKE bruge det. Der står intet om Taurin, som er livsvigtigt og heller ikke Lysine.

• #5   18. okt 2011 Der er Lysine i Royal canin både 34 36... Marianne.. Hvad er Lysine og taurin...

• #6   18. okt 2011 jeg ved godt hvad der er i RC, det var foderet fra Plantorama, det åbenbart ikke er tilsat.

Det er nemmere at du googler det Maria.

• #7   18. okt 2011 Bare iorden .... Så prøver jeg det...

• #8   18. okt 2011 Jeg anbefaler hills, en bekendt siger der er noget i RC der kan give allergi,

• #9   18. okt 2011 Nu har jeg brugt RC i mange mange år og jeg har aldrig haft en kat eller killing med allergi, så jeg tror det IGEN er een af de skrøner der farer rundt, som regel startet af et konkurrende firma.
    Ingen af mine katte kan tåle IAMS, men derfra og så til at sige at der er puttet noget i er der langt.

• #10   18. okt 2011 Har undersøgt det lidt, taurin kan dannes af vitamin E hvilket der er 100 mg pr kg i i plantoramas produkt. er dette realistiske for hendes næring?

• #11   18. okt 2011 Som sagt, så vil jeg ikke selv bruge det og kan dermed ikke anbefale dig det.

• #12   18. okt 2011 Nej selvfølgelig ikke smiley ved der er mange dyre produkter og er ved at sætte mig rigtig godt ind i det så katten får dækket sine behov.

Har bare erfaringer fra hesteverden at det dyre ikke altid er det bedste, og er derfor ved at undersøge om tilfældet er det samme med kattemad, dette produkt koster nemlig kun 400 kr for 10 kg. hvilket jeg synes er en fair pris i forhold til andre alternativer som f.eks. hills.

• #13   18. okt 2011 Simone M - omkring pris - så fås der nu billigere 10 kgs poser end 400 kr af det normalt 'dyre' mad hvis du køber over zooplus og lige tjekker valutaomregner.dk for at samligne mellem tysk og engelsk kurs. :o)

Kender ikke maden så kan ikke anbefale eller fraråde. Kan faktisk slet ikke anbefale noget da vores kat har lidt fordøjelsesproblemer med det korn de propper i RC. Så skal skifte over til Applaws her efter nytår - det synes jeg til gengæld lyder som RIGTIG godt foder.

• #14   18. okt 2011 hvis det har noget med pris at gøre kan jeg da anbefale dig Olivers.dk de har et killingefoder der er godt nok og som ikke koster det samme som fx Hills og RC og lignende. Ellers kan jeg anbefale dig at købe foderet på zooplus, der sparer du den danske moms.

• #15   18. okt 2011 Nej Marianne det er såmen ikke ikke prisen jeg kigger efter, bare hvad de forskellige produkter indeholder, læser biologi til daglig så går meget op i den slags smiley

Kigger bare efter om det var ligesom i hesteverden at pris ikke altid hang sammen med kvalitet.

Vi har kat derhjemme, men det her er min første helt egen kat og vil gerne sætte mig så godt ind i alt så muligt smiley selvfølgelig skal hun have det bedste, blev bare mere nysgerrig da jeg læste en test hvor Aldi's kattemad var ligeså godt som de dyre smiley

er det virkelig så meget billigere gennem zooplus?

• #16   18. okt 2011 Ja, du sparer ca det, der svarer til den danske moms kontra den tyske eller engelske.
    Men med kattemad, er det desværre sådan et kvalitet og pris hænger en del sammen, med få undtagelser. Aldi fører en god dåsemad LUX, men det skal være pate varianterne, der er 2.
    Sanabell er heller ikke så dyrt som fx royal canin, og det kan jeg også anbefale. Og så er der som sagt Olivers.

Men selv om de såkaldt dyre mærker virker dyre, er de i længde noget billigere i brug end hvis du fx køber Whiskas. Whiskas er at sammenligne med junkfood.
    Når du læser biologi, ved du også at der er forskel på animalske og vegetabilske proteiner. Det er ikke altid oplyst på kattemaden om det er det ene eller andet, kun sammenlagt. Det gælder nu dem alle.
    Applaws er et af de meget få mærker der har et højt kødindhold og dermed de rigtige animalske proteiner. Mange ved ikke at katte faktisk er mere kød-ædere end hunde. Det bedste foder er dem helt uden korn. Og dem er der ikke ret mange af.
    Jeg bruger selv 3-4 mærker på samme tid. Nettop i et forsøg på at tilgodese kattenes behov på flest mulige områder. Derudover fodre jeg med råt kød og eller dåsemad dagligt.
    Især hvis man fodre med rent tørkost er det meget vigtigt at katten får vædske nok, det har jeg fundet ud af afhjælpes med en vandfontæne.

• #17   19. okt 2011 Jeg aner ikke, om nogen levende væsener kan danne taurin af E-vitamin. I hvert fald kan nogle levende væsener godt danne taurin.
    Men katte kan ikke!!!
    Det er forskelligt fra dyr til dyr - og til mennesker - hvilke aminosyrer (protein-byggesten) og vitaminer vi kan danne af andre. Smart nok er det jo sådan, at planteædere som f.eks. heste ikke har behov for de aminosyrer, der findes i kød - dem kan de selv danne af andre aminosyrer fra græsset. Omvendt har katte ikke behov for aminosyrer fra græs, men kan lave disse ud fra andre aminosyrer i kød.

Jeg synes mest af alt, at foderet fra Plantorama ser lidt jævnt kedeligt ud. Forstået som, at jeg ikke synes, det er et godt foder. Det er nok heller ikke det dårligste. Men jeg vil forlange et højere kødprotein-indhold - fordi katte nu engang er kødædere.

I øvrigt er TÆNK's test ualmindeligt elendig - jeg orker ikke gentage hvorfor. Men de er yderst uvidenskabelige - og skelner f.eks. ikke imellem planteprotein og kødprotein.

Kommentér på:
Kattefoder til killinger

Annonce