{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.703 visninger | Oprettet:

Min kat bider.. Hjælp!!!!!!!' {{forumTopicSubject}}

jeg har for ca. Et år siden adopteret en hun kat.. For ca. 6 mdr. siden begyndte hun at bide ud efter os.. Jeg troede at det var fordi hun var kilden eller noget.. For 2 mdr. siden sad hun ved min søster og blev nusset, og pludselig vender katten sig om og bider min søster i hånden så hun må en tur på skadestuen:( i aften sad hun ved mig og blev nusset og igen pludseligt vender katten sig om og bider i min arm så det bløder.. Hun advarer ikke, man kan ikke se på hende at hun vil til at bide.. Det sker bare.. Syne det er meget frustrerende og et begyndt at advare mine gæster mod at snakke med hende..

Hva kan jeg gøre eller hvad gør jeg forkert? Har tit tænkt på om det er kedsomhed og om hun savner at kunne komme ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat bider.. Hjælp!!!!!!!'
  • #1   5. nov 2011 kan jo selvfølgelig have ondt,så måske derfor...
    Men har nu altid synes hunkatte var de værste. Min egen hunkat vil kun snakke når hun selv vil. Og det er bedst når vi går i seng om aftenen. Ikke at hun bider hvis vi tager hende op men vil bare ned igen
    Min hankat er derimod meget snakkesalig. Snakker meget og går og gnider sig op af mine hunde (sjovt med min chihuahua,for han er lige ved at vælte,da han jo er større end hunden)
    Min tidligere svoger havde også en kastrat kat som umotiveret kunne finde på at gå i flæsket på en.
    Og da jeg boede hjemme havde vi en hunkat som kun jeg kunne håndtere og turde røre ved


  • #3   5. nov 2011 Tak for jeres svar.. Men de to gange hun har bidt og fået fat i en hånd/arm, der har vi siddet ved spisebordet og hun er selv hoppet op på skødet af en.. I går aede jeg hende på ryggen og da jeg stoppede bed hun mig.. Så har ikke været i nærheden af de områder du snakker om:( og jeg respektere skam os min kat og normalt kan jeg os se når hun ikke gider mere, men ikke i går.. Ja, jeg kan selvfølgelig ikke sige om der er sket noget da hun var lille for fik hende først da hun var 2 år.. Men synes bare det er underligt at hun først starter på det nu, og ikke da vi fin hende for over et år siden:( er bare glad for at jeg ikke har børn:)

  • #5   5. nov 2011 Sådan en kat har jeg - hun var isoleret fordi hun direkte var mager, så jeg ville se hvad hun spiste.

    Så begyndte hun at bide - hårdt. Det lurede jeg noget på. Hun spiste fint i sin isolation og havde øget vægt fint.

    Jeg satte hende tilbage i gruppen hun kom fra - bideriet holdt op.

    I hendes tilfælde var det kedsomhed.

    Det kan også være forfejlet jagtinstinkt - det kan jeg desværre ikke finde noget om - det var hvad en dyrlæge med adfærd som speciale fortalte mig


  • #6   5. nov 2011 Hun hopper aldrig op på borde, og komme kun på skødet når der ikke er mad der på.. Problemet er bare at vi ikke kan sidde og ae hende i længere tid, for man ved aldrig hvornår hun bider ud efter en.. Heldigvis har hun kun fået fat 2 gange.. Vi har en kat mere, så kunne forstille mig at hun keder sig.. Så skal det selvfølgelig være fordi vi har taget hendes "frihed" med at kunne komme ud.. Synes det er nogle rigtig gode svar og foreslag i kommer med:) tusin tak for det.. Men kan en kat virkelig godt ændre så meget adfærd efter så lang tid?

  • #8   5. nov 2011 Der hvor vi fik hende fra kunne hun gå ud og ind som hun selv ville.. Vi har her kun en altan hun komme ud på..

  • #10   5. nov 2011 Jeg ved godt at altanen ikke er nok for hende:) og tro mig har os rigtig dårlig samvittighed når jeg ser hende sidde derude og "drømme" sig ud i verden.. Vi tog hende til os da hun ellers var blevet aflivet.. Men kan godt se nu at det måske havde været bedre.. Og vi har faktisk lige siddet og snakket om det ville være bedre for hende og komme et sted hen hvor hun kan komme ud, men det vil så være hendes 3. Hjem.. Vil det ikke være synd?

  • #13   5. nov 2011 Jeg vil bare min kat det allerbedste, og vil bare se den være glad og tilpas.. Og hvis det ikke er hos mig, så vil jeg gøre alt for at finde det passende hjem til hende.. Det har hun fortjent.. Og mener at et hjem måske på landet, som hun kommer fra, vil være det perfekte sted til hende..

    Nej, hun er ikke neutraliseret.. Hun var afsted i marts mdr, men det fik desværre galt.. Hun hostede under narkosen og alle hendes tarme røg ud.. Hun fik 50% chance for at overleve.. Og det gjorde hun heldigvis:) men de nåede ikke at gøre det færdigt.. Vi valgte så at hun lige skulle have en pause og komme ovenpå igen.. Så hun skal faktisk afsted på torsdag sammen med min søsters kat..


  • #14   6. nov 2011 Dorte p> Ej, hvor lyder det grimt. Altså det med tarmene!

    Jeg havde engang en Siameser, der også var lidt speciel og som kun jeg og min mor kunne røre. Men hun kunne også finde på at rive eller bide mig, hvis jeg stoppede med at kæle hende, så jeg lærte at når jeg ikke gad at kæle hende mere, så trak jeg lynhurtigt min hånd til mig. Det endte dog helt galt med hende. En dag da jeg havde vinduerne på klem på altanen, fløj der en hveps ind, som misserne jagtede. Jeg skyndte mig at rulle en avis sammen, jeg kunne slå den med og løb derud. Da hvepsen havde forvildet sig ind under en persienne, slog jeg flere gange efter den og da den røg ned på gulvet, var den stadig i live og jeg slog rundt efter den indtil katten pludselig kom skrigende imod mig og satte sig rundt om mit ben med kløerne borret ind i mit skinneben. Jeg blev nød til at daske hende med avisen, for at få hende til at slippe og da hun endelig slap, skulle jeg lige kigge på mit ben, da jeg kunne se at hun havde flænset de cowboybukser jeg havde på og at blodet væltede ud i gennem. Imens jeg bukkede mig for at se til benet, sprang hun på mig igen og prøvede at kravle op ad mig, og hun skreg og knurrede på en måde som jeg aldrig nogensinde har hørt en kat gøre før.

    Jeg fik skubbet hende ned og ind i stuen og lukkede så mig selv ude på min altan. Jeg havde en kattelem derud til som hun bragede imod, for at komme ud til mig, så jeg måtte sætte mig foran den, for at hun ikke skulle komme derud. Det endte med at jeg måtte ringe efter min mor, som havde nøgle til min lejlighed, og bede hende komme og lukke katten inde i et andet rum, så jeg kunne komme ud af lejligheden. Da jeg kom ned til min mor, kunne mine bukser bogstavelig talt vrides for blod, og jeg havde fået en masse store rifter. De værste var dog dem på mine ben. Jeg brød helt sammen da jeg kom ned til min mor, fordi jeg nærmest var gået i en slag chok. Da jeg 4 timer efter, kom op i lejligheden igen, løb hun rundt og stirrede på mig imens hun knurrede og angreb også mine to andre katte. Jeg havde hende i en lille måneds tid efter episoden, men da jeg konstant gik og listede mig udenom hende og hun altid gik og knurrede af mig, måtte jeg af med hende. Jeg tror at dét der trikkede hende var, at hun troede at jeg ville slå de andre katte og at hun på en måde ville beskytte dem. Min dyrlæge mente at det måske kunne ha' været en hjerneblødning, bla. fordi at hendes pupiller fyldte hele øjet ud og så pga. de skrig hun var kommet med. Men eftersom hun virkede sund og rask, ud over sit mærkværdige temperament, valgte jeg at sælge hende. Jeg fortalte selvfølgelig køberen om episoden. Jeg solgte hende forrige sommer, og hende der købte hende har stadig katten og hun har det godt. Hun er dog ikke nogen en kælekat. Puuuha, lang historie, men ville bare lige fortælle dig min historie, da det i mine øjne kan gå gruelig galt med en arrig kat i huset. Jeg har i hvert fald tre meget bredde ar på mit skinneben, som varrigt minde fra min sindsyge Siameser:-)


  • #15   7. nov 2011 Hej Anja

    Det var os en meget grim oplevelse, men hun er heldigvis ovenpå ige.. Og skal afsted på torsdag, så der krydser vi fingere.

    Hold da op, det er da os noget af en oplevelse du har haft smiley Og det er netop det jeg er bange for at det også kan ende med her..
    Og det vil jeg bare ikke risikere.. Så vil jeg heller forebygge, og finde et nyt godt hjem til hende.. Et sted hvor hun kan komme ud og nyde livet udenfor igen.. Ligesom hun gjorde før vi fik hende..
    Jeg skal bare lige have overbevist min kæreste om at det vil være det bedste for hende..

    Tusind tak for din historie, og for alle jeres gode råd smiley


  • #16   7. nov 2011 Ja, det var lidt vildt at en lille kat kan gå så meget amok. Og de kan gøre temmelig stor skade, skal jeg hilse at sige:o) Men ja, jeg tror også at hun ville have godt af at komme ud og rende. Men som du også siger, så skal han jo tænke på katten, fremfor sig selv. Og er nu ikke i tvivl om at hvis katte selv kunne vælge, så valgte de at have fri adgang til udelivet:-) Så det vil hun sikkert blive glad for:-)

  • #17   15. nov 2011 Ja, det er en meget svær beslutning smiley Vi fik hende steriliseret i fredags, så nu giver vi hende lige en allersidste chance..
    Er jo så glad for hende..


Kommentér på:
Min kat bider.. Hjælp!!!!!!!'

Annonce