2.337 visninger
|
Oprettet:
min kat bider, hvad gør jeg..? {{forumTopicSubject}}
hej allesammen.
jeg håber der er nogle der har nogle gode råd.
min kat på 7 måneder, er begyndt at bide efter mig. jeg tror det når han vil lege. men han bider altså ret hårdt, så jeg får mæsker på armen. han kan sidde helt ind til mig, hvor jeg så nusser og kysser ham. der kan han så begunde at ville bide..! han kan så finde på at gå lidt væk og bare angribe.
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, synes jeg har prøvet nogle forskellige ting nu. og det ikke fordi jeg ikke leger med ham..!
håber der er nogle der kan hjælpe.!
sep 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 10
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 31
men desværre har jeg prøvet det, og det hjælper ikke.
ved ikke om det ville hjælpe hvis han fik en legekammerat..?
maj 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 82
Har han været sammen med sine søskende og mor i alle 12 uger? Har han det burde han have lært bidhæmning, også burde problemet være til at gøre noget ved.
Jeg ville starte med at rejse mig og gå når han gør det. Så lære han at det sjove stopper når han bider.
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Så nu den korte version:
Helt normal adfærd i den alder, hvor de blir er ved a blive store og stærke med trang til at bruge krop, kløer og tænder...
Ville da være godt med en legekammerat til de voldsomme lege, men ellers sørg for at ha legetøj til ham, hvor han kan bruge kræfter, tænder og kløer; han er ikke (kun) en lille hyggemus nu ;))
Han skal udtrættes, så leg med ham med legetøj, hvor han kan bruge tænder, men der er afstand til dine hænder etc......
Med hensyn til bidderiet plejer et bestemt NEJ at være nok - i hvertfald med tiden.
Det er jo bare sjov det hele - osse, når han angriber dig....Selvom det gør F......s ondt !
Ellers må du ryste ham i nakkeskindet, så du viser, at det er dig, som bestemmer; sådan gør missemor og storbror og storesøster, så gi du bare et godt ryst......
De syns, det er frygtelig flovt at bli rystet
Afledning kan osse bruges, hvis ikke man har lyst til at straffe:
Når min store hankat blir for voldsom giver jeg ham hans lille
babydukke eller tøjrotte og bide i....
Eller jeg bøjer hovedet helt ned og kysser ham. Han ved nemlig, at man ikke bider i ansigter....
Det sidste kræver nok, at katten er lidt ældre og ikke så killingedum..
Dette ble såmænd lige så langt !
mar 2006
Følger: 36 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 31 Svar: 87
Det sker for det meste hvis man lige har leget med ham, eller kælet med ham og så går - så kan han finde på at løbe efter en, og bide en i fødderne. Jeg plejer at råbe NEJ og så lader han også være. Han gør det heller ikke så tit mere, men en overgang var det rigtig slemt.
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 222
aug 2008
Men jeg syns det er lidt anderledes i den helt unge alder - mere umotiveret, som Karina beskriver det, hvor han pludselig "angriber"..
Jeg var totalt flået dengang... Begge katte elskede at gnave i mig.
Jeg er nu faktisk osse temmelig forrevet op ad armene - har slet ikke været god til at sige fra over for vild leg...
Jeg er da helt sikker på, at Gismo ikke ville ha, at du skulle gå. Han har vist, at det med at stå foran spejlet og fare rundt og prøve tøj, betød, at nu skulle han til at være alene..
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 31
jeg må prøve at rejse mig og se om det hjælper. tak.
anne: jeg har prøvet med et bestemt NEJ, synes ikke det hjælper, ham bliver bare ved. men det er altid noget at det er "normalt" i den alder.. jeg har prøvet at tage ham i nakkeskindet, men så prøver han alligevel bare at vende hovedet, for at få fat i min arm. det kan være jeg skal give ham et lille ryst når det er..!
nogle gange har jeg prøvet at aflede med hans hale, da ham elsker at fange den. men det ikke altid det hjælper heller, så min arm jo sjovere.. tak for svaret..
det kan være man skal overveje en legekammeret til ham.
aug 2008
min kat bider, hvad gør jeg..?