{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.337 visninger | Oprettet:

min kat bider, hvad gør jeg..? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen.

jeg håber der er nogle der har nogle gode råd.
min kat på 7 måneder, er begyndt at bide efter mig. jeg tror det når han vil lege. men han bider altså ret hårdt, så jeg får mæsker på armen. han kan sidde helt ind til mig, hvor jeg så nusser og kysser ham. der kan han så begunde at ville bide..! han kan så finde på at gå lidt væk og bare angribe.
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, synes jeg har prøvet nogle forskellige ting nu. og det ikke fordi jeg ikke leger med ham..!

håber der er nogle der kan hjælpe.!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat bider, hvad gør jeg..?
  • #1   19. dec 2011 Min gjorde det samme. Jeg puffede ham væk og sagde nej når han gjorde det. Ved ikke om det er opdragelsesmæssigt korrekt, men det virkede. Én enkel gang blev han tosset og bed mig rigtig hårdt, der blev jeg SÅ forskrækket at jeg fik taget fat i nakken på ham og lagde ham ned med et NEJ! Åååårh hvor jeg hadede mig selv, følte mig som verdens dårligste menneske, men han har aldrig pustet sig op overfor mig siden. Han er bare et kærligt nusse hovede, og fik heldigvis ingen mén af min lidt voldsomme reaktion..

• #2   19. dec 2011 okay. godt at det hjalp. smiley
    men desværre har jeg prøvet det, og det hjælper ikke.
    ved ikke om det ville hjælpe hvis han fik en legekammerat..?

• #3   19. dec 2011 Er han kasteret? Hvis ikke så er det en rigtig god ide at få det gjort snart.

Har han været sammen med sine søskende og mor i alle 12 uger? Har han det burde han have lært bidhæmning, også burde problemet være til at gøre noget ved.

Jeg ville starte med at rejse mig og gå når han gør det. Så lære han at det sjove stopper når han bider.

• #4   19. dec 2011 Fik lige skrevet en lang smøre, som forsvandt, fordi comp løb tør for strøm....
    Så nu den korte version:

Helt normal adfærd i den alder, hvor de blir er ved a blive store og stærke med trang til at bruge krop, kløer og tænder...
    Ville da være godt med en legekammerat til de voldsomme lege, men ellers sørg for at ha legetøj til ham, hvor han kan bruge kræfter, tænder og kløer; han er ikke (kun) en lille hyggemus nu ;))
    Han skal udtrættes, så leg med ham med legetøj, hvor han kan bruge tænder, men der er afstand til dine hænder etc......

Med hensyn til bidderiet plejer et bestemt NEJ at være nok - i hvertfald med tiden.
    Det er jo bare sjov det hele - osse, når han angriber dig....Selvom det gør F......s ondt !
    Ellers må du ryste ham i nakkeskindet, så du viser, at det er dig, som bestemmer; sådan gør missemor og storbror og storesøster, så gi du bare et godt ryst......
    De syns, det er frygtelig flovt at bli rystet smiley

Afledning kan osse bruges, hvis ikke man har lyst til at straffe:
    Når min store hankat blir for voldsom giver jeg ham hans lille
    babydukke eller tøjrotte og bide i....
    Eller jeg bøjer hovedet helt ned og kysser ham. Han ved nemlig, at man ikke bider i ansigter....
    Det sidste kræver nok, at katten er lidt ældre og ikke så killingedum..

Dette ble såmænd lige så langt !

• #5   19. dec 2011 Min gør det samme, og han er altså 6 år gammel.

Det sker for det meste hvis man lige har leget med ham, eller kælet med ham og så går - så kan han finde på at løbe efter en, og bide en i fødderne. Jeg plejer at råbe NEJ og så lader han også være. Han gør det heller ikke så tit mere, men en overgang var det rigtig slemt.

• #6   19. dec 2011 Vi har haft samme problem med Gizmo . Han kunne også bare komme sådan lige pludselig og bide en selvom man ikke legede med ham :s . Feks. når jeg stod og tog make-up på inden jeg skulle afsted , så tilsidst begyndte jeg at tage lange støvler på når jeg skulle det også synes han ikke det var sjovt mere smiley ellers smed jeg ham selvfølgelig væk (: men det har bestemt hjulpet efter han har fået Bongo som legekammerat (: ..

• #7   19. dec 2011 Ja, alle de situationer kender jeg osse hehe: eller en laaaaang pote med søm i, som griber fat, når man går forbi uden at hilse....

Men jeg syns det er lidt anderledes i den helt unge alder - mere umotiveret, som Karina beskriver det, hvor han pludselig "angriber"..
    Jeg var totalt flået dengang... Begge katte elskede at gnave i mig.
    Jeg er nu faktisk osse temmelig forrevet op ad armene - har slet ikke været god til at sige fra over for vild leg...

Jeg er da helt sikker på, at Gismo ikke ville ha, at du skulle gå. Han har vist, at det med at stå foran spejlet og fare rundt og prøve tøj, betød, at nu skulle han til at være alene..

• #8   20. dec 2011 anne: ja han er kasteret for et par måneder siden. han har været sammen med sine søskende de 12 uger, dog ikke hans mor. men de havde en anden morkat som havde født ca sammen tid, så ungerne knyttede sig til hende, fik mælk osv.
    jeg må prøve at rejse mig og se om det hjælper. tak. smiley

anne: jeg har prøvet med et bestemt NEJ, synes ikke det hjælper, ham bliver bare ved. men det er altid noget at det er "normalt" i den alder.. jeg har prøvet at tage ham i nakkeskindet, men så prøver han alligevel bare at vende hovedet, for at få fat i min arm. det kan være jeg skal give ham et lille ryst når det er..!
    nogle gange har jeg prøvet at aflede med hans hale, da ham elsker at fange den. men det ikke altid det hjælper heller, så min arm jo sjovere.. tak for svaret.. smiley

det kan være man skal overveje en legekammeret til ham.

• #9   20. dec 2011 Ja, helt normalt i den alder - han skal nok lære det ... smiley

Kommentér på:
min kat bider, hvad gør jeg..?

Annonce