Krystaller i urinen og diarré Krystaller i urinen og diarré
Yatzy fik for snart 4 uger siden konstateret struvitkrystaller i urinen. Så hun er selvfølgelig på specialfoder for at opløse krystallerne. Om 5 dage skal hun så skifte til vedligholdelsesfoder.
Men nu har hun altså fået diarré. Hun har haft lidt blød mave en gang i mellem siden hun begyndte på specialfoderet, men nu har hun rigtig diarré, så jeg har måtte vaske hende i måsen i forgårs og i dag.
Jeg tør næsten ikke sætte hende på skånekost nu, da jeg er bange for at det vil gå ud over hendes urinveje. på den anden side kan det jo ikke fortsætte sådan her. Jeg vil give hende zoolac i et stykke tid, men kan jeg gøre mere?
Og skal jeg vente med forderskifte? Hun er ikke særligt begejstret for foderet. Og det indeholder nogle, i mine øjne, helt forkerte ting. Men 4 uger er jo ikke galt, hvis det hjalp på nogle andre ting. Så vi har set frem til at skifte til noget bedre foder end det dyrlægen ordinerede.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det holder urinen så tilpas "sur", at der ikke dannes sten. Desuden styrker det immunforsvaret og er godt for kredsløbet.
Det er et gammelt dyrlægeråd, mange dyrlæger også giver i dag.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Så behøver hun ikke at få specialfoder eller hvordan med det?
Krystaller i urinen og diarré