5.860 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

krystaller i urinen? krystaller i urinen?

min den ene mis har haft krystaller i urinen for et par uger siden. fik den til dyrlægen og den blev behandlet med penecilin og nyt foder.
men den er nu igen begyndt at tisse foran katte bakken og det er helt mørkt (tisset)
er det normalt eller ??
vil ringe til dyrlægen i morgen tidlig for at hører ham ad. for det kan ikke passe den stadig er syg eller har fået det igen.
den er glad og ikke spor sløv eller gør tegn på at den har ondt.
så er lidt nervøs hvad det så kan være.
Er der nogen der har oplevet noget ligne ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  krystaller i urinen?
  • #1   8. apr 2008 Jeg har ikke oplevet krystaller i urinen hos mine katte - men jeg ved, det forekommer, og at det kan være tilbagevendende:-(

• #2   8. apr 2008 okay. ved du hvad grundet kan være til dette ??
    og skal jeg have ham afsted igen? eller kan jeg nøjes med at ringe til dyrlægen ?

• #3   8. apr 2008 hmm det rigtige foder kan være en stort hjælp..

• #4   8. apr 2008 vi har det rigtige foder, i hvert fald hvad dyrlægen syntes så ved ikke helt hvad vi ellers skal still eop

• #5   8. apr 2008 jeres dyrlæge kan nok svare lidt mere imorgen om det er det samme som er vendt tilbage eller om det er normalt..

• #7   9. apr 2008 Min gamle kat Leia var også en krystalkat - vi prøvede special foder der kunne opløse krystaller og det virkede, så fik hun noget andet foder der skulle modvirke krystaller det virkede til gengæld ikke.
    Det eneste der virkelig rykkede var da jeg fik dyrlægen til at tage en blodprøve og vi konstaterede at hun havde sukkersyge - efter hun kom på insulin fik hun ikke længere blærebetændelse eller krystaller i urinen.

Så vrid armen om på din dyrlæge og få katten tjekket fra snude til halespids :o)

• #8   9. apr 2008 Tro mig du kan bøvle med det i lang tid... Jeg selv lige bøvlet med en gang blærebetændelse og blæresten på Mikkel i ca ½ år...

• #9   9. apr 2008 jah sidder lige og læser det her og bliver mere og mere urolig:/ Havde egentlig aldrig hørt om krystaller i urinen hos katte. Men her for noget tid siden var min hunkilling syg, de sagde hun havde en infektion og hun kom på pencillin. Hun virker helt rask nu, MEN hun er begyndt at tisse i hjørnet og det er ofte en kæmpe pøl, meget meget gul og koncentreret. Da der gik nogle dage første gang ingen jeg så det urin, var det selvfølgelig tørt, men det var som om der var noget grums i det. Ved ikke hvordan krystaller ser ud. Men hun har jo lige været på pencillin, hvis det var blærebetændelse, burde det vel være taget med pencillin, og desuden fik hun jo taget en blodprøve, hvor de ikke havde nogle bemærkninger til?

• #10   9. apr 2008 Krystaller i urinen er ikke noget du kan helbrede - din kat skal have specialfoder som forebygger krystaller resten af dens liv. Vores ene hankat har det og han har været på penicillinkur og foder der opløser krystallerne af 3 runder fordi dyrlægen gav ham det forebyggende foder for tidligt - vi troede alle sammen at de var væk.

Hvis din kat ikke drikker nok kan du købe en drikkeautomat så vandet er frisk hele tiden. Så pumpes vandet rundt og iltes så det er frisk til katten. Du kan putte æblecidereddike i vandet - det skulle hjælpe men har ikke selv prøvet.

Vores kat har det nogenlunde nu - hvis han har dårlige dage kan det godt gøre ondt på ham når han skal på kassen, men han får tørfoder hver dag, specielt til krystaller i urinen og det hjælper godt - så du kan sagtens give din kat tørfoder - alt andet er en skrøne!

• #11   9. apr 2008 Men hvis katten i forvejen drikker godt, kan tørfoder faktisk godt hjælpe bedre - det har været tilfældet i min situation. Enzo drikker rigeligt efter vi købte drikkeautomaten "Drinkwell Platinum" og efter han er begyndt at drikke meget er tørfoderet faktisk bedre - for ham i hvert fald.

• #13   9. apr 2008 Janni H: Krystallerne kan altså også godt være så små så man ikke kan se dem - og urinen kan også være grumset af andre årsager, men det lyder som om at du skal få tjekket din kat.

Kommentér på:
krystaller i urinen?

Annonce