{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.802 visninger | Oprettet:

Nogle med både kat og en SBT? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften lyder.. Er der nogen af jer der tilfældigvis har en SBT OG katte sammen?

Jeg skal muligvis have hund til foråret, og det bliver højst sandsynligt en SBT, da jeg har forelsket mig helt hovedkuls i racen:o)

Jeg ville gerne finde en voksen/stor hvalp, gerne på et års tid, men er lidt bekymret for hvordan og hvorledes med lige netop den race og katte. På hundeleksikon.dk har den ikke de bedste egenskaber med mindre husdyr:o/ Den skulle jo ikke gerne æde mine 3 katte:-O

Jeg har læst en masse om SBT'en og har ikke andre steder stødt på nogle advarsler om at den ikke skulle kunne fungere med mindre husdyr. Jeg har desuden snakket med et par opdrættere, men ingen af dem har kat eller andre mindre husdyr:o/

Så er jeg så heldig at der findes andre herinde, der har denne race sammen med katte???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle med både kat og en SBT?
  • #1   17. jan 2012 Jeg har læst det ikke er noget problem hvis den har fra helt lille hvalp er vokset op med katte, Men forstår godt du har forelsket dig i racen:o)

  • #2   17. jan 2012 Pernille> Det har jeg også læst, men jeg vil som sagt helst have en voksen:o)

  • #3   17. jan 2012 Det burde vel ikk være det store problem hvis den er vant til katte der hvor den kommer fra smiley men tror det ville være meget 50/50 hvis du sætter dem sammen uden hunden har mødt en kat før, så ku den nok godt finde på at gnaske lidt i dem medmindre de river den først på snuden smiley

  • #6   17. jan 2012 Lotte

    Staffordshire Bullterrier smiley


  • #7   17. jan 2012 Marie

    Nej, det er den større amerikanske udgave Amerikansk Staffordshire Bullterrier, der er blevet ulovlig. Det er den der bliver kaldt en amstaff.

    Det er ikke samme hund, der er forskel på størrelsen og de er også opdelt i 2 forskellige racer med forskelige standarder og hvert sit FCI-nr :-).

    Ønskelig skulderhøjde for SBT fra 35.5 til 40.5 cm, idet højden skal svare til vægten. Vægt: Hanner fra 12.7 til 17 kg, tæver fra 11 til 15.4 kg

    Amstaff: Højde og vægt skal være harmonisk afstemt. En skulderhøjde på 46-48 cm (18-19 inch) for hanner og 43-46 cm (17-18 inch) for tæver anses for ønskelig.


  • #8   17. jan 2012 Hov, den krydsede lige smiley

    Ja, de er på obs-listen. Så det er nok en god ide at være indstillet på evt. at skulle have hunden i mundkurv og 2 m line, når den er udenfor haven. Hvis listen bliver udbygget altså... smiley


  • #11   17. jan 2012 Ja vi har en SBT tæve og 3 katte faktisk smiley det går helt fint. Hun er dog også vokset op med katte, så hun er vant til dem. Men de er legesyge hunde, men samtidig forsigtige overfor kattene. Men køb dem nu fra et godt sted, og for din egen skyld med stamtavle, når nu vi ikke ved om den kommer på listen eller ej. Vi håber at de lader den skønne hund være, så vi kan have vores dejlige lavbenene muskelbasser uden mundkurv smiley

  • #13   17. jan 2012 Susan

    Desværre er der mange SBT "ægte uden tavle" eller "blandinger" til salg i øjeblikket. Nogle af dem kunne godt ligne at være blandet med f.eks. amstaff (der jo er ulovlig).

    Der er pludselig efter forbuddet også kommet markant flere boxer-labrador blandinger til salg.

    Så desværre er der mange, der ikke har racen, men bare en der ligner. Og som pga. forbuddet ville sige at det er en SBT. Så må håbe, at alle der bare har en hund der til forveksling kunne ligne, tænker sig ganske gevaldigt godt om.


  • #14   17. jan 2012 Gider ikke gå ind i hele den her listedebat igen, men undersøgelser viser jo desværre at der intet belæg er for at det netop er muskelhunde der er på listen. Der er mange andre racer der bider mere, bl.a. flere "familiehunde". Men SBT'en er en super hund, også som familiehund.

  • #15   17. jan 2012 Jeg kender kun én SBT og den kom hos os som hvalp, og kendte derfor vores katte men lige så snart den blev voksen så havde den ikke andet i hovedet end at jagte kattene og det går ikke stille for sig med sådan en skrummel, kan man vist roligt sige.

    Han gjorde udfald den ene gang mod mine katte og siden har han ikke været velkommen.


  • #17   17. jan 2012 Vi har en amstaf og han var 2 år da vi fik den første kat han går nu med 3 voksne og 2 killinger kommer helt an på opdragelse og sind af hunden men personligt havde vi hund før vi fik kat ved ik om jeg ville ku stole på en fremmede hund jeg ik selv har opdraget fra hvalp

  • #18   17. jan 2012 Tak for jeres svar. For lige at slå en ting fast, så kunne jeg ikke drømme om at købe en hvalp uden stamtavle. Og er også skrevet op til en hvalp fra et super godt sted. Nu skal jeg så bare ha' sparet op:-O

    Sarah R> Det hedder en Amerikansk Staffordshire terrie:o) ikke bull terrier.

    Og det er ikke kun størrelsen der er forskellen på de to racer:o) Men det er en anden snak.



  • #19   17. jan 2012 Annie> Sådan vil mange hunde, der ikke er vandt til katte opføre sig. Så det ser jeg nu ikke noget unormalt i:o) Altså at den jagter kattene

  • #21   17. jan 2012 Susan> Det er ikke SBT'en jeg snakker om. Men Amstaffen:o)

  • #22   17. jan 2012 En SBT er en Staffordshire bull terrier

    En Amstaff er en Amerikansk Staffordhire terrier.

    Altså ikke noget bull i Amstaffen:o)


  • #24   17. jan 2012 Åh ja, det er da også rigtigt smiley

    my bad smiley


  • #25   18. jan 2012 Anja - Du læste vist ikke hele mit indlæg :o)

    Jeg skrev at hunden var vant til at komme hos os og vant til kattene og omvendt, men da den blev voksen var det slut med at lade kattene være.


    Du skriver også selv du overvejer at købe en som ikke er hvalp, og så er det de færreste der er kattevant.


  • #26   20. jan 2012 Annie> Nåå ja. Læste det som at det kom hos jer som hvalp. Og kun som hvalp. Og så kom tilbage igen som voksen:o) Men tror nu stadig at det er meget normalt, når de ikke bor sammen.


  • #27   20. jan 2012 Annie> Læser jeg dit indlæg forkert, eller er det rigtigt tolket at du mener at det er svært at finde en voksen SBT der er kattevant???

  • #28   20. jan 2012 Linda L> Ja, hvis det bliver en voksen, så skal det selvfølgelig være en der er vandt til katte. Grunden til at jeg helst vil have en voksen, er at jeg ved at der er mange (til tider) til salg og jeg er egentlig ligeglad med at have den fra hvalp af, og så kan jeg lige så godt finde en voksen og "hjælpe" sælger. Det er nemt at sælge hvalpe, men der er ret mange voksne hunde der ikke kan finde hjem.
    Desuden så er der jo en chance for at undgå renlighedstræning, alene-hjemme-træning osv. og det ser jeg som et plus, da jeg ikke bare kan tage en hel måned fri fra arbejde, for at træne en hvalp.


  • #29   20. jan 2012 Anja - Jeg aner ikke om det er svært at finde en SBT der er kattevant, for jeg har aldrig ledt efter en :o)

  • #30   21. jan 2012 Annie> Det var nu fordi at du skrev sådan her: *Du skriver også selv du overvejer at købe en som ikke er hvalp, og så er det de færreste der er kattevant.*

    Det forstår jeg, som at du mener at det er svært at finde en SBT der er kattevant. Bare lige til information, så er det ikke så svært:o) Alle dem jeg har kigget på, har været vant til katte:o)



Kommentér på:
Nogle med både kat og en SBT?

Annonce