{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.649 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd.... {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Jeg håber i kan hjælpe mig. Vores Kia har altid været en bestemt pige, dog har hun aldrig været direkte agressiv. Men inden for de sidste par måneder, er det som om hun ikke helt er den samme mere. Hendes adfærd er blevet mere agressiv også uden grund, fx i går hvor hun selv kommer hen til min bonus søn på 3 år og vil snakkes med. Han aer hende stille og ud af det blå, uden advarsel, vender hun på en tallerken og bider og kradser ham i armen. Dette nummer har hun også lavet på mig og min kæreste, og det er ikke fordi vi klør eller aer hende steder som hun ikke bryder sig om (fx ved halen eller maven). Må indrømme, at jeg ikke har tænk ydeliger over det, før hun gjorde det ved min bonus søn i går. Jeg kan/vil simpelthen ikke ha en kat, jeg ikke kan stole på omkring min bonus søn. ydermere er hun begyndt, at skide og tisse i et hjørne i køkkenet (på trods af heftig rengøring med rodalon), dog når vi ikke er hjemme. Men så i dag, sætter hun sig lige foran øjnene på os og tisser i hjørnet.
Hun er 2½ , får P-piller, Arion kattepiller og div kød rester som kyllingebryst, makrel og leverposteg osv. Hun har ikke kattebakke inde og har ikke haft det siden hun var lille, men har en kattelem.

Nogen bud på, hvorfor hun kan ha ændret sig? og er der evt noget vi kan gøre?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd....
  • #1   19. feb 2012 Ps. hun er up to date med vaccinationer og dyrlæge tjek.

  • #2   19. feb 2012 Hvor længe har du haft en bonus søn?

    Tænker at hvis det er noget forholdsvist nyt, så kan det være kattens måde at reagere på, måske hun føler sig udenfor, og er jalous ? evt. prøv Feliway, (tjek evt. google) Det kan være det kunne hjælpe jer


  • #3   19. feb 2012 Det er mig der er tilflytteren;-), så han har været der siden hun var killing.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   19. feb 2012 Hvorfor ikke få hende steriliseret. ? P - pillerne kan også have en indvirkning på hendes adfærd, ligesom nogle mennesker kan blive irriterende og hys på p-piller. Det at hun er begyndt at ""at skide og tisse i et hjørne i køkkenet "" er enten fordi hun er stresset og der er noget hun er utilfreds med eller hun kan have en urinvejslidelse, som skal behandles hurtig. Det kan være mange ting.

  • #5   19. feb 2012 Kan kun se, at Feliway hjælper mod tissen ikke mod den agressive adfærd. Jeg kan ikke sætte finger på noget som helst som skulle ha ændret sig her hjemme.

  • #6   19. feb 2012 Hun har altid bare fået P-piller, så tror ikke det er det. Det er ikke dagligt hun tisser/skider i køkkenet, troede faktisk først det var fordi det var for koldt for hende udenfor.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   19. feb 2012 Hvorfor ikke sterilisere hende,? det vil sikker hjælpe, da det kan være p- pillerne hun ændre adfærd ved. Tror hun vil blive en hel anden kat efter en sterilitation. Selv om vi mennesker tror der ikke er sket ændringer eller andet i hjemmet, derfor kan katten godt være stresset/utilfreds med noget vi ikke ved og kan se. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #8   19. feb 2012 P-piller igennem en årrække kan hun sagtens begynde at ændre adfærd først nu, da kroppen ikke mere kan tåle dem og så er p-piller ikke godt for kattes helbred.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #9   19. feb 2012 Her er et par link der fortæller lidt om p-piller og aggressivitet / særheder hos katte på p-piller.

    http://www.inges-kattehjem.dk/?P-piller#P-piller

    (link fjernet)


    http://www.doktordyregod.dk/index.php?id=57 - Står bla.

    Ikke alle katte tåler P-piller. En del katte kan ændre psyke og blive lidt agressive eller sære. Bivirkninger i form af livstruende sygelige forandringer i livmoder, æggestokke og mælkekirtler ses især ved længere tids brug.


  • #10   19. feb 2012 Har en veninde hvis kat var næsten som jeres, hun fik hende neutraliseret og det hjalp, og det var som om hun var en ny og forbedret kat bagefter ! Så hvis jeg var jer ville jeg da klart overveje det, ja det er en dyr affære men prøv at regne ud hvad p-piller ikke vil komme til at koste på sigt, desuden har katte bestemt ikke godt af at få de piller i længden smiley

    Håber i finder på noget smiley og forresten er feliway til stik kontakten godt mod tissen indenfor smiley


  • #11   19. feb 2012 Okay, overvejer at få hende steriliseret, har allerede fået en pris ved dyrlægen, da vi talte om det ved sidste tjek. Hvis det ikke hjælper, er jeg bange for, at vi ikke kan have hende mere. Vil som sagt ikke ha en kat, jeg ikke stoler på omkring min bonus søn.

    Kan man købe feliway andre steder end på nettet?


  • #13   19. feb 2012 Feliway køber jeg hos min dyrlæge smiley

  • #14   19. feb 2012 Få hende steriliseret, min ene hunkat er akkurat ligesom din, når hun får p-piller. Lige så snart hun er uden eller som nu hvor hun er drægtig, er hun den mest søde og kærlige kat. Jeg tror ikke på at feliway hjælper i denne situation. Nogle katte er som mennesker meget påvirket af hormoner. Og det er der kun en ting at gøre ved. Samtidig slipper du også for hendes urenlighed. Så bestil tid hurtigst muligt, det er rigtigt synd for hende at hun har det så træls.

  • #15   19. feb 2012 Få hende steriliseret og sæt en kattebakke op igen indenfor... Det kan være noget der har gjort hende utryg udenfor, så hun ikke har lyst til at gå ud på toilet... Disse to tiltag og jeg tror du får den perfekte kat smiley

  • #16   20. feb 2012 Det med at gøre indenfor og reagere agressivt, kan måske skyldes at hun er blevet skræmt af noget udenfor. Sæt en bakke op til hende der hvor hun normalt tisser/skider indenfor.
    Og som de andre siger, neutraliser hende.

    Er der sket noget nyt i området omkring jeres bolig? En ny kat, byggeri eller andet?


  • #17   20. feb 2012 Kattebakken er kommet ind og er taget i brug, og har bestilt tid til sterilisering til på torsdag.Vil også få hende tjekket for urinvejsinfektion. Tak for hjælpen, håber det hjælper så vi får en sød mis igen:-).

Kommentér på:
Ændret adfærd....

Annonce