{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

skal aflive eller ikke :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for at komme lidt ud med nolge tanker ang min Maine Coon kat Enzo om jeg skal aflive ham eller ikke?? Så her kommer der lige hans historie!

Han er den skønneste kat på 2 år.
For ca 1 år siden begyndte han at få nogle krampe anfald, dyrlægen mente i starten at det var provokeret af nogle smerter han havde pga en byld. Men de kom mere og mere og han fik til sidst ret ofte anfald så vi begyndte at køre en masse undersøgelser på ham blodprøver,røngen osv osv.

Da de ikke rigtig viste noget valgte jeg at sende ham til landbrug højskolen for at få taget en ct scanning og få lavet en vider udredning af hans tilstand. Scaningen viste ikke noget og dyrlægerne mente at det høj sansynligt er epilepsi anfald, han startede så på epilepsi medicin og starten gik det godt vi holdte øje med om han fik den rigtige dosis og tager løbende blodprøver fra ham.

Han har nu været på epilepsi medicin i 9 mdr og i starten virkede det som om det virkede men han får stadig løbende anfald og det er nogle ret voldsomme anfald. Og det virker heller ikke som om han er en glad og veltilpas altid de fleste dage sover han meget og vil enlig helst bare være alene og bliver gal hvis vi prøver t anusse med ham, men så andre dage kan han godt lege og virke til at have det oki og vil gerne nusse osv.

jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op jeg vil ikke have en kat der går rundt og har det skidt, og overvjer derfor at aflive ham, men vil heller ikke aflive ham hvis der er håb for at han kan få et godt liv og jeg føler virklig at jeg snart har gjordt alt for ham men vil bare ikke kunne tilgive mig selv hvis der er mere jeg kan gøre før jeg afliver ham.

pyha havde bare brug for at komme ud med mine tanker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal aflive eller ikke :(
  • #2   21. feb 2012 Det er en frygtelig situation du står i og det gør mig ondt for dig.

    Jeg tror, når du kigger lidt indad, at du faktisk har truffet din beslutning og jeg er sikker på, at dit valg ville ligne mit og derfor....i mine øjne .....det rigtige.

    Jeg har den opfattelse, at det ikke gør ondt at være død, men det kan gøre ondt at leve. Vi har heldigvis den mulighed, at vi med vores dyrlæges hjælp, kan befri vores dyr for lidelser. Jeg ved ikke om din kat lider, men jeg kan ikke forestille mig at han har det vildt godt. Det er jo ikke naturligt at få medicin hver dag, når man er et dyr og det er bestemt ikke naturligt at få anfald. Havde han levet i naturen ville han for længst været gået til, for de stærke dyr omkring ham ville have slået ham ihjel.

    Du har nu muligheden for at give ham en smuk gave i form af fred.

    Sender dig en masse varme tanker


  • #3   21. feb 2012 Jeg er meget enig med Lotte og Lone.
    Epilepsi er en rigtig træls sygdom også for mennesker og medicinsk kan det være meget svært at behandle/kontrollere..


  • #4   21. feb 2012 Øv hvor er det bare øv smiley
    Men tager hatten af for du ofre så mange penge på din søde kat smiley

    Jeg ved ikke hvordan det er med katte men mine forældres hund har også epilepsi, så jeg ved hvor ubehageligt de anfald kan se ud, og hvor groggy de kan værste bagefter ! Men hun har det rigtig godt, men det tog sin tid før de vidste præcis hvor stor en dosis piller hun sku have! Hun får nu en halv pille 2 gange om dagen og har ikke haft et anfald i 9 mdr nu smiley
    Det kunne være dosisen sku sættes lidt op evt smiley
    Vil lige sige Bella er nu 11 år og har det rigtig godt smiley

    Håber du finder ud af noget smiley stort kram fra mig og misserne smiley


  • #5   21. feb 2012 TS:
    Fantastisk flot at I har gjort så meget for ham.

    Jeg synes af idéen med en dagbog ville være en rigtig god idé. Så tror jeg heller ikke at I vil være i tvivl om I træffer den rigtige beslutning.

    Epilepsimedicin har på mennesker mange bivirkninger og en alm. ved alle tilgængelige præparater er træthed.
    Jeg mener at det er midler som Fenemal og Phenytoin man bruger til dyr og de bruges kun sjældent til mennesker pga. bivirkninger.

    Spørg ind til bivirkninger hos katte og så kan jeg kun bakke op om at det tager lang tid at justere dosis.
    Man skal i hvertfald finde ud af om katten har livskvalitet.

    Det er en yderst vanskelig situation I står i.

    tanker herfra.


  • #6   21. feb 2012 ja det tager nemlig rigtig lang tid at finde ud den rigtige dosis medicin og det kræver at han løbende får taget blodprøver og det stresser ham utroligt meget. vi har fundet en dosis som har virket godt i et stykke tid men virke nu ikke mere og han får rimlig høj dosis.

    Men som i selv er inde på er der utrolig mange bivirkninger pillerne skader på længer sigt både hans nyre og lever og de sløver rigtig meget.

    jeg er ikke i tvivl om at han har flere dage hvor han sover og har det skidt end de dage hvor han leger og er glad men ja kunne måske prøve det med en dagbog.

    og mange tak for alle de søde tanker smiley


Kommentér på:
skal aflive eller ikke :(

Annonce