{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

* Camilla *
* Camilla *
Tilmeldt:
12. jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Kat og barn? {{forumTopicSubject}}

Mig og kæresten har snakket om at få en kat, men vi har også snakket om at få børn(det vil måske blive aktuelt om 2-5 år). Vi kom så til at snakke om at hvis vi får en kat, så er det jo en vi gerne vil beholde, men hvordan er det at have kat og så pludselig få børn?

Er der nogle der har nogle erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og barn?
  • #1   16. mar 2012 Jeg har fået 2 børn mens jeg har haft kat, der har overhovedet ikke været nogle problemer smiley
    Dog er det vigtigt at man ikke "glemmer", at give katten den opmærksomhed den plejer at få.


  • * Camilla *
    * Camilla * Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #3   16. mar 2012 Det er nemlig derfor jeg spørger - mit hjerte ville ikke kunne bære, at jeg skal af med et medlem af familien...

    Jeg tænkte også hvis det endelig var, så ville det være bedst at få kat nu, netop så er den voksen (eller næsten) når evt barn kommer til verden og kan bedre søge væk og gå sin vej når baby bliver større og gerne vil lege. Tænker at det ville blive en langt større udfordring at have både killing og baby og tænker at der måske vil være større risiko for at katten ville opsøge barn for at lege, men måske ender med at få revet eller lign..

    Mht til opmærksomhed, ville det "hjælpe" hvis man fik to katte?
    Og hvordan introducerer man s åsin kat til den lille ny?


  • #5   16. mar 2012 Der er såmænd ingen risiko ved at have kat og få børn. Jeg har fået 3 børn, der alle har overlevet at jeg havde og har kat. Det eneste du skal være opmærksom på er at du skal lade dig tjekke for toxoplasmose inden du bliver gravid. De fleste af os har været udsat for smitten, som ikke kun kan komme fra kat, men også fra jord osv. Men har du indekat/te, så er risikoen minimal og du kan bruge engangshandsker når du tømmer kattebakkerne eller bedre endnu lade faderen til barnet tage den tørn.
    I disse tilfælde er jeg mere bekymret for at barnet ikke er for voldsom ved katten, så for mig er det vigtigt at man lærer barnet fra start at det er et levende væsen og bliver det kradset har det sikkert selv været skyld deri. Derfor synes jeg også det er vigtigt at finde en race og type kat, der er god til at sige fra, når barnet evt bliver for meget. Der findes racer der er mere egnet end andre. Husk at vælge en race der passer til den livsstil i har.


  • #6   16. mar 2012 Har et vennepar, som fik kat og derefter barn. De har hele tiden taget meget afstand fra hysteriet omkring kat og børn, og alt går fint hos dem smiley

  • #7   16. mar 2012 Vi har selv tre børn og desuden er jeg dagplejer og der har aldrig været problemer imellem katte og børn. Vi har lært børnene fra start at de ikke må bære på kattene, de skal behandle dem pænt og desuden hjælper de med at give mad osv. Det er rigtig vigtigt at børn lære at respekterer dyrene og det er sundt at de fra små lære at dyr er levende væsner og ikke ting man kan smide rundt med. Jeg oplever indimellem at børn som jeg passer ikke ved hvordan man behandler vore dyr men de lære det hurtigt. Man viser dem hvordan man forsigtig aer katten og i løbet af et par dage ved de det. Vores katte har altid mulighed for at opholde sig i rum hvor børnene ikke kan komme til dem eller de kan hoppe op i kradsetræet.
    God fornøjelse med både kat og børn smiley


  • #8   16. mar 2012 Altså jeg har solgt to katte til familier med små børn og der har inte problem været ved det. Børn og katte er glade for hinanden smiley Man skal dog søger for at få en kat, som der er nysgerig, legesyg og ja en med krudt i, det vil jeg i hvert fald anbefale. Fordi en kat der er reseveret dur ikke altid til små børn.

  • * Camilla *
    * Camilla * Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #9   16. mar 2012 Årh super, så er jeg straks mere fortrøstningsfuld smiley det der man skal tjekkes for inden man bliver gravid, kan jeg tjekkes for det nu eller hvordan?

    Tusind tak for alle jeres svar, det har været til stor hjælp smiley


  • #12   17. mar 2012 Hejsa. Herhjemme har vi 5 indekatte (med mulighed for at kunne komme ud)
    Og vi blev forældre til den skønneste dreng i august. Her går det fint. Dog er det meget rart at man kan lukke dem ud i bur til tider smiley men det er en selvfølge (i hvert fald herhjemme) at vi ikke har lige så meget tid til dem, som før vi fik vores søn. Men sådan er det jo. Og vores katte lider ingen nød smiley

    Så det kan man godt.


Kommentér på:
Kat og barn?

Annonce