Min kat vil have opmærksomhed hele tiden Min kat vil have opmærksomhed hele tiden
Min kat har haft en periode, hvor den havde nogle problemer med maven (hårbolde og derefter diarré) som blev behandlet af dyrlægen. I de dage det stod på var hun lidt mat i betrækket og jeg var selvfølgelig bekymret for hende. Nu synes jeg, at bøtten har vendt fuldstændig til den anden side... hun vil have min opmærksomhed HELE tiden - jeg elsker min kat - men det er NÆSTEN for meget af det gode. Hun miaver straks hun ser mig og spinder og vil op til mig og forsøger at lokke mig hen til skabet med foder. Ja hun tigger faktisk næsten altid selvom hun får alt hvad hun har brug for.
Det er en indekat og hun har en god legekammerat.
I går var vi udenfor og der miavede hun meget, fordi hun kunne høre jeg var udenfor.
Jeg tænker konstant på, hvad denne "klæben" skyldes - er det bare fordi hun er så glad for mig, eller prøver hun at fortælle mig noget? Det er en lidt ældre kat (men dyrlægen skønnede at hun var helt ok) og derfor synes jeg det er sjovt hvis det er foråret, der gør hende lidt kuller. Den anden kat opfører sig som han hele tiden har gjort.
Hvad tror I det skyldes?
sep 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
Men dog synes jeg, at hun mest har ændret adfærd i forhold til at klæbe på mig. F.eks. ligger hun på stolen ved siden af mig lige nu, og når jeg rejser mig, så VED jeg hun også rejser sig og kredser rundt om mig og vil højst sandsynligt tigge eller kæles med.
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
Kan se der ikke er andre der har svaret, så vil lige komme med mine erfaringer.
Mine katte har som oftest været meget kontaktsøgende i en god tids periode efter en sygdoms periode, specielt hvis den har været slem. Så har de lige brug for det ekstra kærlighed.
Hvis det er dig der har taget dig af hende i sygeperioden kan de ske hun ser dig som en hjælper eller hvordan man nu skal udtrykke det. Altså at det er dig der passer på hende
Er hun for nyligt blevet steriliseret? Hvor gammel er hun?
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Hvorfor tar I hende ikke med ud ? Katte ER altså kulderede om foråret..
sep 2008
Ja det er mig, der har passet hende mens hun var syg, vi er meget tæt knyttet til hinanden og sådan har det altid været. Hun er steriliseret for flere år siden. Vi ved ikke rigtigt hvor gammel hun er, en et gæt er 10-12 år. Hun virker superglad og aktiv og leger også. Men virker altså også lidt rastløs.
Jeg har altid kun haft indekatte da vi har boet i byen med trafikeret vej og naboer, der har truet med at skyde dem hvis de rendte ind på hans jord. Nu er vi så, som sagt, flyttet ud på en ejendom med masser af jord omkring og 200 m lang indkørsel så der er så langt til nærmeste vej. Men alligevel er jeg ikke meget for at lukke mine indekatte ud, da vi også har en tilløber i stalden (en hankat, som ikke er kastreret). Han fungerer som musefanger og ham er vi også glad for. Naboens kat kommer også på besøg ind imellem. Så jeg ville være bange for at én eller flere af kattene blev jaget væk hvis de mødtes udenfor... Desuden ville jeg være ude af mig selv hvis indekattene ikke kom hjem igen. Ja jeg har denne kæmpe beskytter-trang overfor mine indekatte kan I nok høre. Jeg ved ikke om I synes det er synd at holde dem inde, men jeg har det bare ikke godt med at lukke dem ud nu hvor de har været inde så lang tid. Tænker også, at sygdomme (evt. fra de andre udekatte, som nok ikke er vaccineret eller noget) nemmere smitter en følsom indekat.
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
sep 2008
Rådet om et kattebur - voliere - er godt og vi har også tænkt på det... men opfylder det egentlig vores indekattes behov? De vil vel gerne gå rundt om huset, ind i stalden osv. Og hvis udekatten stiller sig på den ene side og lurer på dem i buret føler de sig vel bare til "udstilling"? ;D
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
aug 2008
Og så er det forår - jeg er selv ved at blive vanvittig af Pjevsen (hankat 5 1/2 år). Han farer ud og ind hele dagen og hyler på et eller andet...
Og min 13-årig hunkat får flere og flere sjove og mærkelige vaner for hver dag...
Når din kat er så gammel, tror jeg bestemt heller ikke, at det er nogen god ide, at introducere hende for et egentligt udeliv.
Men spørgsmålet er alligevel, hvor langt hun ville løbe ?
Det jeg tænker på er, om du kunne ta hende med ud, når I var ude? Nu hun hænger så meget ved dig...
Det ku være, at hun gerne ville ligge under havestolen, mens du tog solbad ell lign...
Eller gå og snuse lidt til græsset i kanten af blomsterbedet lige i nærheden af dig....
Du kunne måske ha hende i snor...
Hvis nu den halvvilde kom forbi, kunne du hurtigt ta affære..
Voliere er selvfølgelig osse en idé, hvis hun gider være der uden, at mennesket er med...
Kan den halvvilde kat virkelig ikke enten holdes væk - eller gøres noget ved ? Ved godt, det ikke er så enkelt med en kat
aug 2008
Og så syns jeg ikke, det er synd at holde hende indendøre, medmindre hun virkelig hyler og skriger og tydeligt viser, at hun vil ud....Hun ER jo en indekat
Min kat vil have opmærksomhed hele tiden