1.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvordan vil killinger komme til at se ud? Hvordan vil killinger komme til at se ud?

Med inspiration fra anden tråd og ren nysgerrighed
Er der nogen af jer kloge folk der kan fortælle at hvis nu at vores katte, altså Trille og Mingus blev parret, hvordan vil killingerne så komme til at se ud?

Mingus er ren Ragdoll (Rag n 04) og Trille er en blandingskat, imellem skovkat og så vil jeg gætte på alm. huskat men det vides ikke helt.

Hvilken muligheder for forskellige farver vil de kunne få?
Hvilken mønstre vil de kunne få?
Hvordan vil pelsen kunne blive?

Er det ikke noget med at kort pels er det dominerende? Hun selv er jo ikke langhåret som en norsk skovkat, men heller ikke kort som en huskat. Hendes hale er lang og busket og pelsen på kroppen har da længde uden som sagt at være som en skovkat.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan vil killinger komme til at se ud?
  • #1   19. maj 2012 Det var bare rent hypotetisk og af nysgerrighed hvordan farver og mønstre og pels ville kunne komme til at se ud hvis det havde været.. Vi har ikke fået hans stamtavle endnu, og der stod egentlig ikke noget om det i annoncen, men går da ud fra det er til kæl.

• #2   19. maj 2012 Begge katte er langhårede, så det vil killingerne også blive.
    Maske vil de ikke få.
    Trille er tortie makrel tabby og ragdoll'en er brunmasket.
    Killingerne vil formodentligt blive:
    Hankillinger: Røde eller sort makrel tabby (stribede). Evt ensfarvede.
    Hunkillinger: Tortie makrel tabby eller sort makrel tabby. Evt. ensfarvede.
    Nårh jo, og alle med eller uden hvid..

Men jeg synes det er en meget dårlig idé at blande de to katte, hvis det er noget du planlægger :o)
    Du kan risikere at det er to meget forskellige pelstyper, der giver en meget besværlig pels på afkommet. Og så kan jeg ikke se pointen i at blande to så forskellige katte.. Hvorfor ikke hellere forsøge at gøre det ordentligt og opdrætte? :o)

• #3   19. maj 2012 Brunmasket er i øvrigt det samme som sort, når de ikke har masket. Det kaldes bare noget andet :o)

Der kan måske være en lille sandsynlighed for at killingerne også kunne blive blotched tabby. Det kan bæres under makrel tabbyen og det ensfarvede. (Hvis du ikke ved hvad blotched er, så se en af mine européer, de er alle tre blotched tabby)

• #4   19. maj 2012 Tusind tak for dit svar Eva, så blev jeg lidt klogere smiley

• #6   19. maj 2012 Og her et billede af 2 katte hvor mor er Hellig Birma, og far huskat : http://wehnerts.dk/ikkeud2.jpg

• #7   19. maj 2012 Åh hvor se de skønne ud. Tak for links med billeder. smiley

Kommentér på:
Hvordan vil killinger komme til at se ud?

Annonce