{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

4 hjørnetænder i overmunden og bider i alt... hjælp lige? {{forumTopicSubject}}

Hej KG!

ja, min killing på lidt over 6 måneder, har en træls vane med at bide i alt - mig, min kæreste, computeren, sit legetøj (det så i orden) i tøj, tasker osv osv. og vi begynder lidt at tro om han har problemer med tænderne som gør at der er noget der klør eller lign?

Har nemlig opdaget at han har 2 hjørnetænder i HVER side af overmunden, og de er ret lange alle 4, er det normalt? Det ser i hvert fald underligt ud, og det ligner IKKE at det ene sæt har tænkt sig at falde ud :s Han får sådan nogle dental bits som skulle hjælpe med at holde tænderne rene, og så får han royal canin killingefoder. når sækken er ved at være tom, kommer han over på orijen.
Han har i øvrigt i perioder meget dårlig ånde! dog er der ingen tænder der ser rådne eller lign. ud, og der sidder ikke noget imellem dem.

Håber i kan svare på mine spørgsmål smiley

Vh Anette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 hjørnetænder i overmunden og bider i alt... hjælp lige?
  • #1   20. maj 2012 ov, erfarede lige at den ene af tænderne rokker, men den anden sidder meget fast stadig

  • #2   20. maj 2012 Han er nok midt i at skifte tænder som de ofte gør mellem 5 -7 måneder
    Så kløer tænderne det er også der or han har de 4 hjørne tænder ,
    Men hold lige øje med at han lige taber de to killinge hjørne tænder ,Nomalt skubber de andre hjørne tænder dem ud . Men du skriver jo også at denne rocker smiley


  • #3   20. maj 2012 den ene er sørme lige smuttet - den anden sidder dog stadig fuldstændig fast. de 2 blivende tænder er dog kommet helt ud, det var derfor jeg ikke kunne forstå det smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   20. maj 2012 Lige noget andet også, smiley
    Du skriver.... " han får royal canin killingefoder. når sækken er ved at være tom, kommer han over på orijen."
    Husk at have nok af det gamle foder tilbage, så din kat ikke får dårlig mave af pludselig skift af nyt foder. I starten 3 dele af det gamle foder og 1 del af det nye i en uges tid osv.:-)


  • #5   20. maj 2012 jeg bruger som regel 2-3 uger på et fuldt foderskift, så er skam opmærksom på blød overgang - men tak for reminderen smiley ja, de er jo sarte de små, fodrer også med vådfoder for at hjælpe lidt ekstra på væsken osv. smiley

Kommentér på:
4 hjørnetænder i overmunden og bider i alt... hjælp lige?

Annonce