{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.561 visninger | Oprettet:

At gå tur / Være ude i altanen . {{forumTopicSubject}}

Hej KG smiley

Jeg har lige lavet en bruger herinde idag fordi jeg skal have en kat .

Jeg har nu læst nogle indlæg om det at gå tur med en kat.
Og synes at der er rigtige gode argumenter for det , både dem der er FOR at gå tur og dem IMOD .

Jeg ved ikke helt om når jeg får katten og vi har lært hinanden at kende osv. om jeg tør at prøve at gå tur med den .
Jeg gør det ihvertfald ikke som jeg har det nu .

Den killing som jeg har forelsket mig lidt i er en blandings race .
Moderen er en Maine Coon .

Jeg flytter i en ny lejl. nu her D.15/6 . Hvor der er en altan .
Jeg træner katten til at have en sele på så katten kan komme med ud på altanen ( det er 3 sal ) . Jeg vil helst ikke have den derud uden noget sele og snor , jeg er bange for at den springer/falder ud af altanen .

Er det en god ide ? Er der en grund til at jeg ikke burde ? Noget jeg skal overveje ? Et eller andet jeg bure vide ?

Tak smiley

PS . Hvis den skal ud på altanen , tænker jeg at jeg vil lave et lille træ den kan hygge sig på derude .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At gå tur / Være ude i altanen .
  • #1   5. jun 2012 Kan du ikke dække terrassen med hegn evt? Det gjorde vi da vi boede i lelighd (Dog ikek pga kat - men en nysgerrig 1 årig smiley )

• #2   5. jun 2012 køb et net til altanen så katten ikke kan hoppe ud

• #4   6. jun 2012 Jeg ville ikke turde efterlade katten alene på altanen, sele eller ej. Havde samme overvejelser som dig, da jeg fik mine to katte. Tænkte, at jeg kunne komme en sele på dem, og så kunne vi alle tre sidde og hygge sammen på altanen. Men det blev aldrig særlig hyggeligt, for de snoede sig rundt om stole, bord og potter, så jeg hele tiden måtte vikle snorene ud. Der er gang i sådanne små nysgerrige væsener:-)

En sele løser heller ikke problemet med at kunne åbne sin altandør i tide og utide, hvis man gerne vil lufte ud, eller det er varmt. Og der er altid risikoen for, at katten forsøger at smutte ud. Jeg endte med at overgive mig os sætte et net op. Sikkerhed fremfor alt. Ville ikke kunne tilgive mig selv, hvis de en dag faldt ud over altanen. Talte også med Landbohøjskolen, som fortalte om, hvor ofte de modtager katte, der er faldet ud over altaner, og som de sagde, det er ikke et kønt syn.

Her er min løsning: http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/15982-indhegning_af_altan

Det her er blot mine erfaringer, har hørt om andre, som bruger sele med glæde, men jeg tør ikke stole på den løsning, hvis de skal være alene på altanen. Som sagt katte er fantastiske til at sno sig og finde på ballade.

• #5   6. jun 2012 Tak for jeres svar allesammen smiley

Jeg ved ikke om jeg MÅ sætte noget net for ( og egentlig hvordan jeg skulle gøre det ) .. Jeg har tænkt mig at snakke med boligforeningen når jeg er flyttet ind, og spørge ind til det .

Jeg vil aldrig lade katten være ude på altanen uden jeg er i lejligheden .

Jeg tror i starten jeg vil prøve med sele og se hvordan det går smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #8   6. jun 2012 Enig med Lotte... uhaa bare tanken

• #9   6. jun 2012 Der er rigtig mange fine løsninger med net på altan, hvis du bruger lidt tid på at google. Prøv søgeord som katteindhegning, indhegning + altan + kat. Eller tjek følgende to løsninger, dem hentede jeg selv inspiration fra:
    http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?10925-Vis-min-din-kattevenlige-altan-) eller http://dindebat.dk/katte/780323-indekat.html

Jeg måtte også søge bestyrelsen om lov, og de sagde ja. Det er en kæmpe lettelse at kunne have døren stående åben, ingen bekymringer mere, og kattene fiser ind og ud og nyder det i fulde drag:-)

• #10   6. jun 2012 Guuud !! Jeg kan da skaffe sådan en net-dør ting til døren ud til altanen !!! smiley
    Det er jo perfekt , så behøves jeg heller ikke at tænke over hvordan vinduerne skulle sikres smiley .

Ved i egentlig hvor man kan skaffe sådan noget ? ( de der net-dør til en dør ) .. Og det skal jo helst være sådan noget der holder smiley

• #12   6. jun 2012 Det er ikke så meget prisen på den måde .
    Jeg vil bare gerne nyde min altan uden at bure mig selv inde smiley
    ( ved godt det lyder lidt selvisk )

• #13   13. jun 2012 Jeg er enig med Dorthe. Men hvis du skal gå en tur med ham, hvis du vælger at han skal være huskat, så er selen super go`. Min er kommet ud på sele siden han var lille, og det nyder han. Lige nu, når han ønsker at komme ud så kommer han faktisk selv med selen så han kan få det på, mega komisk hehe og så går vi ud.

• #14   13. jun 2012 og ps. det med net, - Bauhaus har net til indhegning af altan

Kommentér på:
At gå tur / Være ude i altanen .

Annonce