Vælger ny kat frem for den gamle {{forumTopicSubject}}
Min kæreste har en ven, som ofte skriver til mig for at få lidt råd omkring katte (ikke ekspert, foreslår ofte han evt. låner bøger og har også forslået KG).
anyway, han flyttede i lejlighed for omkring maj måneder siden med hans kæreste, og sagde da farvel til sin daværende kat. hvilket jeg har forståelse for, da den var vant til at være ude og inde og den fortsat kunne bo hos forældrene.
samtidig med de flyttede ind fik de så en ny kat, en hun kat på den gang 7 måneder.
nu har de så fået en ny kat igen, udover den anden. Han spurgte om hjælp, og på et tidspunkt skrev han så at hvis de ikke fungerede med de 2, ville de beholde den nye, da den var yngre (den er 12 uger siger han).
hold kæft jeg blev forraget. ikke nok med de får en ny kat, og er uforberedt, de vælger at vrage den "gamle" for den nye...
føler ikke at man er der for kattene så .. det som om de ser dem som legetøj der kan smides væk når de er trætte af dem.
Har selvfølgelig sagt vi nok skal hjælpe og hvis det ikke går lovede jeg at vi nok skulle sørge for et ordentlig hjem til den de valgt at afskaffe ... frygter dog stadig de ikke tager det alvorligt at have dyr, og ville ønske der var noget jeg kunne gør for de forstod det, eller for kattene ...
dec 2008
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 16 Svar: 44
Kan man knap tage ansvar for den 1 , skal man ikke anskaffe den næste
også bare smide den ud gamle ud, hvis det ikke går!
Og han har tydeligvis INGEN forstand på katte. Godt at han har dig, til at hjælpe sig. Men alligevel IHHH... Sådan noget kan gøre mig så sur og forarget!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 71
Synes jeg bestemt heller ikke de burde! men kan jo ikke rigtigt gør noget desværre
dec 2008
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 16 Svar: 44
De burde fixes ligemeget hvad.
Eller bedre, sælge deres katte til folk der er ansvarlige og gider dem!
maj 2012
frygter de sælger den ene uden at tænker over til hvem.
har selv overtaget 1 kat der var endt et forkert sted, så ved lidt om hva man skal igennem. og det koster
har så sagt til dem jeg nok skal sørge for nyt hjem til den, hvis det skulle ske
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Man må da krydse fingre for at den nye ikke også bliver skiftet ud en dag. For det andet er da svineri
Når det så er sagt, så er det godt at du står klar til at finde et nyt hjem til den ''gamle'' kat. Selvom det ikke må være sjovt for dig at skulle se på det ske.
maj 2012
maj 2012
Det tror jeg desværre ikke, ellers ville de vel ikke gør som de gør. tror ikke der er andre end mig der har givet dem en opsang omkring det, og jeg er jo ikke "gammel nok" til de tager det seriøst.
Lotte -
Har selvfølgelig sagt til dem det er uansvarligt, og de har den helt forkert holdning. desuden sagde jeg til dem jeg ville hjælpe dem, ikke overtage det. måske var min formulering lidt forkert, men selvom det så skulle ske det var havde jeg havde sagt til dem ville jeg stadig stå ved det. tænker mere på kattene.
synes bestemt ikke jeg bekræfter dem i det er ok det de gør, og det ved de. blev meget vred over det de sagde og det fortalte jeg dem også.
Vælger ny kat frem for den gamle