6.025 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Trimmer til kat Trimmer til kat

Vores ene norske skovkat fælder utrolig meget hvert år og det er rigtig synd for hende da hun får knuder dagligt som så skal børstes ud eller klippes væk. Klipningen er hun fuldstændig immun overfor, mens børstningen er noget hun hader. Så nu synes jeg at vi bør trimme pelsen så hun slipper for alle de knuder, er der nogle der kan anbefale en trimmer til max 300kr? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trimmer til kat
  • #1   22. jun 2012 Glemte lige at larmen fra trimmeren er underordnet, den kan larme som en traktor hvis den vil for katten er døv! smiley

• #2   22. jun 2012 Du kan ikke få en ordentlig trimmer for de penge, så skal du være heldig at finde en brugt.. Og det er ikke et spørgsmål om at trimmeren larmer, men at den skal kunne klippe pelsen over og ikke rive den over, for det er det sidste der sker, hvis du køber noget billigt l***... Og det er ikke rart for katten.

Du skal nok regne med at give 2-3 gange så meget for en kvalitetstrimmer, men det er jo en engangsinvestering.

• #4   22. jun 2012 Hvis det bare er denne ene gang, så gå til dyrlægen og få det gjort, men ellers skal du virkelig have en god klipper, ellers risikere du den ikke kan klippe og måske hiver i hårene.

• #5   22. jun 2012 Nu har jeg selv så kraftigt hår som en børste så min egen hår trimmer kan sagtens klippe pelsen uden problemer smiley Men da jeg helst ikke vil ha' en skaldet kat, så bruger jeg selvfølgelig en kam, men det er som om pelsen skiller sig sådan tot-vis så den kommer ikke ordenlig ind i kammen og derfor kan jeg ikke trimme den ordenligt

• #7   22. jun 2012 Jeg kan anbefale denne, men du må så lige doble op på det du havde regnet med at skulle bruge. Det er en rigtig god trimmer til en rimelig pris:

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundepflege/schermaschine/oster_schermaschine/174254

• #8   22. jun 2012 Jamen så kan den åbenbart også klippe meget fint hår. Da jeg købte den var det største model hos Philips, mener den kostede omkring 1400kr så det er altså ikke nogen ringe klipper, heller ikke til kattepels, så hvis jeg er nødsaget til at skulle bruge samme beløb igen på en ny kattetrimmer, så modificerer jeg bare en af kammene så den kan tage hårene ordenligt ind smiley

• #9   22. jun 2012 Menneskehår og kattepels er altså ikke det samme !

• #10   22. jun 2012 Altså fordi man måske har givet 3000 kr for en motorsav, er det jo ikke ensbetydende med, at den også er ideel som hækkeklipper, vel? smiley

Prøver bare at sige at du ikke kan sammenligne en alm. trimmer og så en trimmer til kat eller hund.

• #11   22. jun 2012 Arrhh ´det var vidst en noget tilfældig sammenligning..! I stedet bør du se det sådan her; En bil der er lavet til at køre på asfalt med én type dæk kan også bruges til off-road hvis du sætter en anden type dæk på - Altså en trimmer der er lavet til menneskehår kan også klippe kattehår hvis du sætter den rigtige kam på smiley

• #12   22. jun 2012 Ja, kan bruges, men den vil aldrig være ideel eller god til det, sammenlignet med en der er beregnet til formålet!

Men det må du også selv om, hvis du er for nærig smiley Bare synd for katten..

• #13   22. jun 2012 Det er synd for katten fordi den klipper håret helt perfekt? Kom lige ind i kampen og læs hvad jeg skriver. I stedet for at bruge min egen trimmer og ændre en af kammene så den kan bruges til kattehår, så ville jeg købe en billig trimmer. Folk siger så at de billige trimmere ikke kan klippe pelsen ordenligt, jamen okay så køber jeg ikke en billig trimmer men bruger i stedet den trimmer jeg har som klipper kattepels lige så godt som menneskehår. Det der morale fis kan du godt lægge på hylden...

• #14   22. jun 2012 OMG..

Hvorfor er det lige du søger råd her, når du åbenbart selv har den perfekte løsning? smiley

• #15   22. jun 2012 Er du helt tabt unge frøken?
    "I stedet for at bruge min egen trimmer og ændre en af kammene så den kan bruges til kattehår, så ville jeg købe en billig trimmer. Folk siger så at de billige trimmere ikke kan klippe pelsen ordenligt, jamen okay så køber jeg ikke en billig trimmer men bruger i stedet den trimmer jeg har som klipper kattepels lige så godt som menneskehår."

• #16   22. jun 2012 Ja selvfølgelig handler det om penge. Jeg har ikke tænkt mig at lave om på en kam til min egen trimmer da de er dyre at genanskaffe, men hvis de billige trimmere ikke er gode nok, så kan jeg spare mange penge ved at inddrage en kam til min trimmer i stedet. Nu har jeg flere gange skrevet at den trimmer jeg har kan klippe kattepels uden problemer, hvorfor er det så lige at du bliver ved med at køre på problemstilling 'pels og hår er ikke det samme' når den problemstilling jo åbenlyst ikke er et problem?

• #17   22. jun 2012 Læs mit 3. indlæg...

• #18   22. jun 2012 Ja kammen er grunden. Kammen er bygget op med mange små mellemrum så pelsen ikke kan komme ind mellem dem. Fjerner jeg hvert 2. mellemrum så fungerer det. Uden kam er det intet problem, så klipper den lige så godt som var det menneskehår. Mit trimmer er bl.a. lavet til at kunne klippe afrohår og det kræver en del..
    Men diskussionen er sådan set ligegyldig, spørgsmålet var om der fandtes en god klipper til ca. 300kr - nej det gør der ikke. Færdig arbejde.

• #20   22. jun 2012 Læser folk ikke hvad man skriver? Alle og enhver kan tage sætning af af kontekst og manipulere den til egen fordel.

"Nu har jeg selv så kraftigt hår som en børste så min egen hår trimmer kan sagtens klippe pelsen uden problemer"

"Folk siger så at de billige trimmere ikke kan klippe pelsen ordenligt, jamen okay så køber jeg ikke en billig trimmer men bruger i stedet den trimmer jeg har som klipper kattepels lige så godt som menneskehår."

"Nu har jeg flere gange skrevet at den trimmer jeg har kan klippe kattepels uden problemer, hvorfor er det så lige at du bliver ved med at køre på problemstilling 'pels og hår er ikke det samme' når den problemstilling jo åbenlyst ikke er et problem?"

"Ja kammen er grunden. Kammen er bygget op med mange små mellemrum så pelsen ikke kan komme ind mellem dem. Fjerner jeg hvert 2. mellemrum så fungerer det. Uden kam er det intet problem, så klipper den lige så godt som var det menneskehår."

Skal du ha' det ind med skeer eller hvad foregår der?

Kommentér på:
Trimmer til kat

Annonce