706 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Gode råd søges til tilvænning af forbinding Gode råd søges til tilvænning af forbinding
Hej,
Min kat har brækket nogle knogler i sin pote og er derfor blevet opereret. Efter operationen har han fået forbinding og halskrave på. Det er nu 36 timer siden, at vi fik ham hjem og han er fortsat meget optaget af at forsøge at få forbindingen af. Han bruger bagbenene til at kradse, vrider sig vildt og voldsomt. Han er meget aggressiv og skal holdes nede for at holde sig i ro.
Er der nogen, der har gode råd til hvordan man får ham til at acceptere forbindingen?
Han skal helst holde sig i ro, og det kan man ikke ligefrem sige at han gør
På forhånd tak,
Iben
0 synes godt om
aug 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 24
Det er aftalt at han skal have have 1,5 mg 2 gange dagligt - nogen erfaringer med, om det er nok?
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 137
Er det ikke lige før det er bedst hvis katten får noget at sove på, tænker jeg. Men ...
Jeg oplevede selv med min kat at han skulle syes i forpote engang. Han kiggede, slikkede og bed i forbindingen indtil han rystede poten 3 gange og så fløj forbindingen igennem stuen .. og dér stod jeg med åben mund. Men opdagede at han var mere fokuseret på forbindingen end såret/syningen. Tror det er sådan for flest katte, de kan ikke lige al det vi sætter på dem og binder omkring dem. Din kat har både skærm på og forbinding.
Selvfølgelig ikke nemt at guide jer, når man ikke kan se og følge katten, men jeg ku forestille mig, katten vil have det bedre uden skærm og forbinding. Hmmm hvad siger din dyrlæge mon til det?
aug 2011
Fra i dag af har han fået mere smertestillende også..
nov 2011
aug 2011
nov 2011
Auch, hvordan har han fået brækket poten?
aug 2011
Jamen han hoppede ud af et velux vindue fra 2 sal:(
nov 2011
Gode råd søges til tilvænning af forbinding