706 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Gode råd søges til tilvænning af forbinding Gode råd søges til tilvænning af forbinding

Hej,

Min kat har brækket nogle knogler i sin pote og er derfor blevet opereret. Efter operationen har han fået forbinding og halskrave på. Det er nu 36 timer siden, at vi fik ham hjem og han er fortsat meget optaget af at forsøge at få forbindingen af. Han bruger bagbenene til at kradse, vrider sig vildt og voldsomt. Han er meget aggressiv og skal holdes nede for at holde sig i ro.

Er der nogen, der har gode råd til hvordan man får ham til at acceptere forbindingen?

Han skal helst holde sig i ro, og det kan man ikke ligefrem sige at han gør smiley

På forhånd tak,

Iben

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd søges til tilvænning af forbinding
  • #2   23. jun 2012 Ja, jeg har talt med dyrlægen her til aften, så han har fået en mindre dosis ekstra for at falde til ro.
    Det er aftalt at han skal have have 1,5 mg 2 gange dagligt - nogen erfaringer med, om det er nok?

• #3   23. jun 2012 Iben M: Hej Iben, puh ha nej katte er ikke altid nemme patienter smiley

Er det ikke lige før det er bedst hvis katten får noget at sove på, tænker jeg. Men ...

Jeg oplevede selv med min kat at han skulle syes i forpote engang. Han kiggede, slikkede og bed i forbindingen indtil han rystede poten 3 gange og så fløj forbindingen igennem stuen .. og dér stod jeg med åben mund. Men opdagede at han var mere fokuseret på forbindingen end såret/syningen. Tror det er sådan for flest katte, de kan ikke lige al det vi sætter på dem og binder omkring dem. Din kat har både skærm på og forbinding.

Selvfølgelig ikke nemt at guide jer, når man ikke kan se og følge katten, men jeg ku forestille mig, katten vil have det bedre uden skærm og forbinding. Hmmm hvad siger din dyrlæge mon til det?

• #4   23. jun 2012 Tak for svar. Problemet er, at den er brækket - han har fået indopereret metal og har 10 sting, så han skal have forbinding og krave på. Forbindingen skal sidde på i 4-6 uger med løbende udskiftning. Han piver/græder/skriger meget og kaster sig selv rundt i rummet.. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at berolige ham.
    Fra i dag af har han fået mere smertestillende også..

• #6   24. jun 2012 Iben M: Hvordan går det her idag?

• #7   24. jun 2012 Jamen han har ikke fået et af sine "anfald" endnu.. Han hopper lidt rundt og slår og ryster den pote, hvor der er forbinding på.. Han har jo omkring 10 sting i posten, så er også lidt nervøs for, hvor meget den kan holde til?

• #8   24. jun 2012 Iben M: Ja poten vil have bedst af fred og ro. Du må ha en god snak med dyrlægen imorgen om det er nødvendigt med forbindingen, hvis han altså stadig er fokuseret på den hele tiden. Håber en nats søvn mere og han er mere rolig smiley

Auch, hvordan har han fået brækket poten?

• #9   24. jun 2012 Han er faldet en del mere til ro efter han nu får smertestillende 2 gange dagligt istedet for én.. Han har hvert fald sovet det meste af aftenen..

Jamen han hoppede ud af et velux vindue fra 2 sal:(

• #11   27. jun 2012 Avs for den da, 2. sal. Godt patienten er faldet mere til ro, så skal tiden bare hele poten, så han kan blive sig selv igen - uden at hoppe ud igen.

Kommentér på:
Gode råd søges til tilvænning af forbinding

Annonce