{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.173 visninger | Oprettet:

Min kat skal have trukket alle tænderne ud {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jer med katte der har fået trukket alle deres tænder ud:
Hvordan klare jeres katte sig i dag, giver det nogle mén når nu de ikke har tænder der ligesom kan holde deres tunge inde, kan deres lille kranie holde til det?

Min kat har med lidt held 10 år endnu at leve i, og jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer, gode som dårlige, helst dårlige?

Jeg har læst lidt herinde og kan se der er rigtig mange gode erfaringer og at kattene sagtens kan tygge tørfoder osv.
hvordan er det gået efter i har fået den hjem, hvor længe går der fra den kan spise tørfoder?

Jeg har sørget for hun får trukket tænderne ud i min sommerferie, så jeg er hjemme hos hende og lige nu er hun på penicilin og smertestillende, grunden til de skal hives ud er at hun er blevet "allergisk overfor hendes egne tænder" eller en bakterie der naturligt findes i munden.

Da jeg sidder på jobbet får jeg nok ikke lige svaret med det samme herinde, men lover hvert indlæg nok skal blive læst grundigt igennem, har brug for at vide at jeg gør det rigtige for min kat smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat skal have trukket alle tænderne ud
  • #3   29. jun 2012 troede ikke en kat kunne spise uden tænderne smiley
    nu jeg jo helt nysgerrig .. følger lige med, lære jo noget nyt XD


  • #6   29. jun 2012 Ingen problem. Katten udvikler hårdere gummer og kan efter noget tid sagtens "tygge" tørkost. Du skal se fordelen i, at du ikke behøver tænke mere på om din kat har ondt i tænderne.

    Jeg kan ikke huske hvor lang tid der går, men det er bestemt ikke måneder vi snakker om.


  • #7   29. jun 2012 vildt smiley
    kan godt ser det bedre ingen tænder af ha, end dårlig tænder.


  • #9   30. jun 2012 Du skal være forberedt på katten i en uges tid kun må få vådmad - der bliver ofte syet i munden. Få flydende smertestillende - det er meget grænseoverskridende med piller i en nyopereret mund.

    De er påvirket det første døgns tid -. i løbet af kort tid har du en meget gladere kat


  • #12   30. jun 2012 Vibse. Det er højest sansynligt skånenarkose han har brugt. Det bruger mine dyrlæger også til mine, når de skal i narkose - uanset grund (ordne tænder, fjerne bylder, neutralisering...) Det er ikke så hårdt for kroppen og er meget hurtigere ude igen. Dog er det lidt dyrere at bruge denne narkose end almindelig narkose (hvilket jeg så er ligeglad med)

  • #13   30. jun 2012 anne k ved du hvad den narkose koster?

  • #16   30. jun 2012 Jeg har ikke navnet på selve narkosen, men dyrlægerne er ikke i tvivl hvis jeg nævner skåne narkose. Og så mener jeg den koster omkring 400,- + moms, hvor den almindelige narkose er billigere.

  • #17   30. jun 2012 Mig og Anne bruger samme dyrlæge..
    Hvad den enkelte dyrlæge definere som skånenarkose er forskellig. Jeg mener ikke at alle dyrlæger kan lave den narkose som vores dyrlæger udfører. Men vores katte er ofte ituberet og får narkosen den vej igennem.
    Der findes flere narkose former som er beskrevet på en anden katte forum.
    Der er nemlig stor forskel på hvor vanskelig det bliver for katten at få de stoffer i narkosen ud af kroppen igen

    Men sikre dig at din kats værdier og velbefindende kontrolleres og observeredes løbende igennem narkosen og efter.


  • #18   30. jun 2012 hov og der er værd at anbefale at man kontakter en dyrlæge med speciale i tænder. De ved aller bedst hvad man skal se efter og gøre

  • #19   30. jun 2012 Jep, det passer meget godt at inhalationsnarkosen til kat koster omkring 400 + moms

    Iøvrigt bør der ved alle større operationer også gives væske og katten vågne op på varme


  • #25   1. jul 2012 ahh han er ikke den eneste.. Der er andre der har speciale i det også og tager på opfølgende kurser

  • #28   1. jul 2012 Det er den enste klinik der kun laver tænder på dyr.

    Men der findes masser af andre dyrlæger der er uddannet - blandt andet Pernille på Skovlunde, hun ordner tænder på de katte af mine der skal ordnes


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #29   1. jul 2012 Alle de dyrlæger rundt omkring i landet som Jens har oplært, har så også den form for narkose i sin klinik, så der er da efterhånden nogen stykker af dyrlæger i landet der også bruger den nu. smiley

    Jeg har selv haft mine 3 katte hos Jens, som har fået taget de fleste tænder ud, så jeg anbefalede Jens til Vibses misser. smiley

    Rigtig man kan være med ved operationen i hele forløbet, hvis man vil og ja Jens er rigtig dygtig og rar. smiley


  • #30   2. jul 2012 Hejsa smiley
    Tusind tak for jeres svar, og jamen så er det sådan det bliver, Tessa får hevet alle tænder ud i uge 31 eller der bliver hevet så mange tænder ud som de kan nå på 2½ time, da de ikke vil have katten i narkose længere end de 2½time. Heldigvis er der tilknyttet en tanddyrlæge til dyrehospitalet som skal stå for operationen som man må da håbe de har god forstand og har prøvet det nogle gange før.

    smiley rigtig dejlig mandag til jer alle


Kommentér på:
Min kat skal have trukket alle tænderne ud

Annonce