fra udekat til indekat? fra udekat til indekat?
heii, jeg er ny her inde, men jeg har lige et spørgsmål jeg håber i vil svare på (:
jeg skal flytte hjemmefra snart, og jeg har så min dejlige norsk skovkat/main coon hankat som jeg rigtig gerne vil have med. men da jeg skal til byen(bor i en meget lille landsby nu)og bo ser jeg helst at han skal være indekat. er bange for at han bliver kørt ned eller taget, ja i know, er lidt pylret hehe. men kan man godt tage en udekat og så gøre den til indekat? han er 8 måneder, og så har jeg tænkt mig at få ham neutraliseret inden hvis det er.
hvis det vil hjælpe har jeg fået tilbudt en killing på 15 uger, så han kan have lidt selskab indenfor.
og hvordan kan jeg indrette lejligheden bedst mulig til kattene? et kradsetræ er selvfølgelig et must, men er der andet? her snakker jeg lejetøj osv. ikk kattebakke, madskål osv. har fået af vide at det er godt at tænke mere i kubikmeter, når man har indekat (:
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
Så hellere købe en killing.
Men du må hellere vente og høre hvad de mere garvede katteejere siger.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
Nu er han kastereret og er blevet en flot kat og han har ikke én eneste gang givet tegn til at han gerne vil ud, han sidder kun i vinduet til tider og kigger på fugle, men det er sjældent. Han vil hellere ligge i favnen af en ;o)
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 167
aug 2012
aug 2012
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
At det kan lade sig gøre for nogle katte, betyder sandelig ikke, at det kan lade sig gøre for alle katte, så det er bestemt ikke så "sagtens".
Og Liv - din kat bør altså neutraliseres under alle omstændigheder.
dec 2006
Det er et hårdt liv for en fertil kat at hævde sit territorium og slås med andre hanner om retten til at parre hunkattene...og en anden ting er, at der er 99 % risiko for, at han også vil begynde at strinte huset til med meget ildelugtende hankattepis for at afmærke sit område **
Vil bare tilføje til dette, at I som ejere af en fertil hankat, vil være medvirkende til at der fødes uønskede killinger.
dec 2006
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 113
Så kan den rende rundt deroppe og hygge sig
Læste et sted at de ikke behøves at have så meget gulv-plads , så længe de kan komme op i højden
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 195
For nogen katte kan det godt lade sig gøre, men det er ikke optimalt for dem.
Min egen hankat var udekat i ca 3 år og blev så indekat da vi skulle bo et andet sted, han har affundet sig med det, men har også været en frustreret kat: Han har pevet meget, ødelagt alt fra seng til stole og vindueskarme. prøvede løsningen med en katte ven men det var ikke noget særlig trøst for ham.
Hvis katten er en af dem der helst bare ligger inde selvom den har mulighed for at gå ud er chancen for succes nok størst, og så en masse muligheder for aktivitet inde
aug 2012
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Alle mine katte er blevet kastereret/steriliseret da de var 11-12 uger.
aug 2012
jun 2012
TS spørger jo også om indretning til kat generelt ( som jeg kan læse ) , og kom bare med input til det
jun 2012
og hvordan kan jeg indrette lejligheden bedst mulig til kattene? et kradsetræ er selvfølgelig et must, men er der andet? her snakker jeg lejetøj osv. ikk kattebakke, madskål osv. har fået af vide at det er godt at tænke mere i kubikmeter, når man har indekat "
Her læser jeg så at det kan være til alle katte ... altså et generelt spørgsmål.
jun 2012
Og det er jo ikke sikkert at TS beholder udekatten
Men ja hva f*nden ... hvis hun kan bruge rådet er det ligemeget til hvilken kat og hvis kat det egentlig er .... alle kan bruge rådet ..
jun 2012
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Det er dog ikke sikkert han vil trives som indekat alligevel, når nu han har været udenfor. Men man kan da forsøge med et godt kreativt miljø indenfor, så han ikke kommer til at kede sig.
sep 2011
Så kan det være han ikke vil have helt så travlt med at komme ud af røret.
sep 2011
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 1 Svar: 6
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 1 Svar: 6
dec 2006
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Neutralisering: Ja der kan være hormon problemer hvis det gøres tidligt. Min dyrlæge anbefalede at få det gjort ved 6måneders alderen da deres hormoner burde være ved at stabilisere sig og det ville være før de blev kønsmodne.
Indekat miljø:Selvom mine katte er udekatte så tilbrænger de meget tid hjemme og derfor gør jeg meget for at de har et godt indedørs miljø at befærde sig i. De har kradsetræet der er store nok til at de kan strække sig fuldt ud når de står på bagbenene og de har hylder i det ene hjørne de kan hoppe op på og sove i fred. (så gæster der måske ikke forstår at katten vil have fred ikke kan nå dem.) mine katte er så også notoriske for at vælte ting ned så alt glas/porcelæn/keramik pynt eller brugskunst jeg har er forsvarligt sat ind i vintrineskabe da kattene hoppe op på alt.
fra udekat til indekat?