{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

Kat sætter sine klør i alt? {{forumTopicSubject}}

Hej - Jeg har denne skønne kat ved navn Miss'mor. Sådan i daglig dagen er hun en utrolig dejlig kat, dog er jeg ved at være noget træt af kræet! Jeg har haft hende i efterhånden 4 år og hun sætter simpelthen sine klør i ALT! Døre, dørekarme, stole, sofa og nu også vores nye spisebord i tre. Hun har indtil videre 3 sofaer på samvittigheden, som er blevet fuldstændig smadret af hende klør, og jeg må ærlig tilstå at jeg er ved at være godt trætte af at hun splitter hjemmet til atomer (overdrivelse fremme forståelse!)
Jeg har forsøgt at "lære" hende at jeg ikke vil have det ved at skubbe hende ned, hver gang hun er blevet taget i det, hæve stemmer og sige krafigt nej, når jeg har set hende skulle til at hvæse klør i vores døre, men der er bare INTET der virker!

Hvad silvan stiller jeg op? Er virkelig træt af at vores nye sofa som vi fik hjem for blot 3 uger sider allerede har store skrammer, fordi hun skal stikke sine klør i alt smiley

Hilsen en meget frustereret katteejer!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat sætter sine klør i alt?
  • #1   10. aug 2012 Vi kan jo bare ikke pakke alle vores døre, dørpanel, stole, sofa og spisebord ind =/ Jeg har heller aldrig nogensinde haft problemer med det før, mine katte plejer at lære rimelig hurtig fra killing af, at det er "forbudt" at sætte klørerne i ting, men der er bare intet der siver ind her.

  • #2   10. aug 2012 Måske kunne det hjælpe at spraye feliway på de steder den ikke må hvæsse kløer.

  • #3   10. aug 2012 Nej, hvad er det for noget og hvor kan det købes? Er snart klar på at prøve alt, for har simpelthen fået nok af at hun smadre vores møbler.

  • #4   10. aug 2012 Vi har en catnip spray købt fra zooplus hvor kradsetræ og legetøj har fået en pift for at blive mere spændende. De fleste katte elsker duften. Feliway efterligner kattens egne duftmarkeringer så den føler sig velkommen, eller ikke føler behov for at markere alle vejne (på sofa, dørkarme, etc)
    Er ret sikker på at de fleste dyrebutikker forhandler dem, ellers kan de bestilles fra zooplus.dk
    http://www.zooplus.dk/ask?q=Feliway&num=20&form=Søg


  • #7   10. aug 2012 Jeg kan se, at du har rigtig mange katte oprettet herinde. Hvor mange katte har du pt.?

    Kan det ikke være noget tryghedssøgende adfærd, da katten samtidig med at hvæsse kløerne sætter duftspor på sofa/andet inventar og dermed markerer territorie?

    Det er jo sådan naturlig adfærd for katten, men kamp-irriterende for dig smiley

    Måske lidt flere kradsemuligheder, hvis de er flere, der skal dele det?


  • #8   10. aug 2012 Sarah R: Jeg har kun hende tilbage. Hmm, nej har intet kradsetræ lige nu, men er på udkig efter et nyt. Havde et stort et, men det blev smadret på blot et år. Alle stammerne med sisal var fuldstændig splittet ad, en køje var knækket pga. hendes vægt, så endte med at måtte smide den ud. Dog har hun nogle papkasser, som hun går heeeelt amok på, og dem brugte hun også til sidst, inden kradsetræet røg ud.

  • #9   10. aug 2012 Ja, jeg har også hest, men ved den første sofa jeg havde, der skiftede jeg tøj hvergang jeg skulle ud - og kom hjem fra stalden af, så det ville undre mig lidt hvis det skulle være årsagen.

  • #12   10. aug 2012 Lotte / uvidende. sur og negativ gl. kælling: Den første sofa ødelagde hun da hun havde et stort kradsetræ. Hun gør det hverken mere eller mindre nu, end før. Og jeg er på jagt efter et nyt, dog kræver kradsetræet en vis størrelse pga. hendes vægt, så det er desværre ikke alle der kan "bruges" til hende.

  • #15   10. aug 2012 * Felis *: Hvis du nu læser, så har hun haft kradsetræ og der var problemet det samme og det sidste lange stykke tid, inden det blev smidt ud, der ville hun hellere bruge papkasser frem for sit kradsetræ - og er på jagt efter et. Men pga. hendes størrelse, skal kradsetræet også have en rimelig størrelse og vægt for at kunne holde til hende. Og hun smadrede også min forrig sofa, hvor hun havde et stort kradsetræ hun kunne boltre sig i?

    Hmm, jeg synes måske du burde læse lidt inden under hver kat, inden du bliver negativ overrasket. Flere er hittekillinger jeg har taget til mig og flasket op, en anden har været en tilløber kat, som jeg tog til mig og fandt et nyt hjem til osv.

    Om hun har været udekat? Det vil jeg ikke kalde det, hun har haft en lukket have som hun har kunne gå ud i, men det er også det.

    Hun er ikke særlig begrejseret for andre katte, men jo hun har gået sammen med nogle. Men hun er en kat der trives bedst alene. Hun er meget stille og forsigtig, og er derfor er ikke til voldsom leg og fart.


  • #16   10. aug 2012 Ud at skaffe et kradsemiljø og det kan ikke gå for stærkt:)

    Jeg har samme "problem", der er nok bare forskel på tolerancetærsklen, som der står i min profil, så må det koste en sofa eller 2 og nr. 2 er allerede efter knapt 1 år meget medtaget:)

    På et tidspunkt spurgte jeg en adfærdsterapeut hvad jeg kunne gøre, for mit er ligesom gået i arv.
    Svaret var:"ingenting for det anses som værende en trafikåre (dørkarmene) så du er faktisk nødt til at prøve at hænge staniol el. noget andet op som sidste forsøg inden du sætter hjørnekradsebrætter eller plexiglas eller hvad de andre brugere herinde nu har gjort.
    Jeg er modstander af at klippe kløer for min egen forfængeligheds skyld, for ja, det er naturlig adfærd at de hvæsser kløer i alt.
    Mine har lige fået nogle store stammer og det var skægt de første par dage, nu bruges dørkarmen igen.
    De bliver spartlet ud engang imellem og så må jeg leve med det.
    Sådan kan det også gå med dig.

    Fordi der er oprettet så mange katte, så kan det jo være at TS har været mega-uheldig og alle katte er blevet aflivet pga. sygdom.
    Det var måske pænere at spørge end at konkludere.


  • #17   10. aug 2012 Hejzan: Det er nødt til at være et gulv til loft, da jeg ellers er bange for det vil vælte hvis hun går amok på den. Siger bestemt heller ikke at det ikke blev brugt, men sofaen brugte hun ligeså tit som kradsetræet.

    Og det er jo det jeg så ikke forstår.


  • #19   10. aug 2012 Susan/katte kælling. Nu med hjemmeside.: Jeg vil ikke kalde hende for udekat. Jo, hun var i en indelukket have, men hun gik ikke ud derfra, det er hun en for stor bangebuks til. Hun gik der ud og nød solen, men det er også det. Så vil ikke kategorisere hende som værerende udekat.

    Ja, det slides, men da hun havde hendes kradsetræ der gik hun jo også amok på sofaen?


  • #21   10. aug 2012 Sig mig, går hun "armgang" under sofaen, is så fald er det altså "leg med mig" signal.

  • #23   10. aug 2012 Man kan rent faktisk købe beslag til kradsetræer, så man kan skrue dem fast i væggen.

  • #25   10. aug 2012 Hejzan, jeg taler ikke om kradsetræ til væggen, jeg taler om beslag, så man kan skrue kradsetræet fast til væggen, så det ikke vælter.

  • #26   10. aug 2012 Vi har denne her:

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kradsetrae_giant/263880

    Nu er Trolden stadig en lille 2 kg killing, men min søn på 2 år og knap 12 kg har varet oppe i det uden at det ens var på vej at vælte. smiley Regner med at det vil overleve to MCO'er i et stykke tid...


  • #27   14. aug 2012 årh kender problemet, hun hunkat har også splittet vores hjem ad :@.. og efter vi syns vi havde prøvet alt tænkte vi hun skal prøve og komme ud.. der er problemet så bare fortsat med hun kradser kløer i vores bildæk, hun har killinger lige nu og de har lige så dårlig pli som hende, de bruger vores ben til kradsetræer og kravle op af, så den anden dag klippede vi deres kløer (også morens) og killingerne er ikke kravlet op af vores ben en eneste gang endnu.. smiley så måske er det løsningen prøv regel mæssigt og klippe hendes negle, måske det kan rede ludt møbler smiley vil dog sige hun har stadig brug for et kradsetræ selvom hun får klippet negle smiley

Kommentér på:
Kat sætter sine klør i alt?

Annonce