{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Hvor fik du interessen for disse katte {{forumTopicSubject}}

Da jeg jo har startet denne gruppe, syns jeg også jeg kan starte med at sige hvor min interesse stammer fra.

For en del år siden (måske en 15-16 stykker) var jeg på udkig efter en bette mis, og hvad var mere nærliggende end at kigge på kattens værn?
Meningen var, at jeg ville have en ganske almindelig kat, men dem jeg kiggede på faldt ikke rigtigt i min smag. Da jeg havde kigget på flere katte, kom jeg til sidst til et bur med de yndigste 2 brunmaskede siameserpiger. Jeg stod nærmest og savlede over de mørkeblå øjne der kiggede op på mig. De spandt og gned sig op ad buret, og jeg stod der og snakkede med dem rigtig længe. Til sidst sagde jeg at det skulle være dem.. MEN hun ville sgu ikke sælge dem til mig smiley
Slukøret gik jeg derfra uden kat, men de havde efterladt et poteaftryk i mit hjerte, så jeg vidste at sådan en kat skulle jeg bare ha' på et tidspunkt.

Da der så var udstilling i Holstebro i 2001, lokkede min søster mig til at tage med. Jeg kiggede i flere timer på forskellige katte, og syntes da også der var mange søde, men ikke rigtigt nogle der sagde PANG. Jeg havde gået rundt i den store hal temmelig længe og besluttede mig til sidst for at se, hvad de havde af katte i den lille hal. I den næstsidste række bure så jeg bare KATTEN. En vidunderlig brunmasket balineser. Da hun kiggede på mig vidste jeg at jeg var solgt. Jeg rendte rundt med den killing - der utrolig nok var til salg - resten af dagen, og inden udstillingen sluttede havde jeg købt en kat.
Hun blev starten på mit opdræt og har i dag en særlig plads i mit hjerte (selvom hun ikke er mere). Siden er det gået slag i slag, og jeg har udvidet med de orientalske langhår som jeg også finder utrolig smukke.

Det var så lidt fra mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor fik du interessen for disse katte
  • #1   22. feb 2007 Åh nej da. Se nu hvad jeg er skyld i... Ja hvis du så havde oplevet dem så tror jeg ski nok du havde sprunget fra *G* (de forb****** små røde rødder)

  • #2   23. feb 2007 De var også temmelig rolige på udstillingen - men på hjemmebane var det sgu en anden sag.

    Ja Chewie og Andrea er søskende - fra hver sit kuld. Han er simpelthen en skøn kat, med et puttegen så stort. Jette har lavet nogle skønne katte må jeg sige.


  • #3   23. feb 2007 Anne - du må bare se i brillen at det hele er din skyld GGG

    Jeg overtager gerne Chewie hvis du bliver træt af ham og jeg glæder mig til den SYL du laver til mig om nogle år ;-))))))

    Og så elsker jeg bare dine grimme, dumme, klamme og vildt ubehagelige katte - hver og en af dem ;-))))


Kommentér på:
Hvor fik du interessen for disse katte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce