{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Økonomisk støtte på KG {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne så godt tænke mig at vide :Hvor går grænsen

Kan man bede brugerne på dette forum om økonomisk støtte til alt ?

Eller kun katterelateret?

Er der overhovedet nogen der kender til lovgivningen på dette punkt ( hvor folk beder om penge til dyrlægeregningen mad osv )
Jeg er ret sikker på at der er temligt ulovligt medmindre man har en fond eller lign.

Hvad mener i andre ? Er det ok at bede andre forumbrugere om at sætte penge ind på ens konto?

Jeg taler ikke om tilfælde hvor folk selv vælger at støtte, men om evt. kommende hvor folk direkte beder andre om støtte økonomisk.

Av av - får sikkert smæk for denne, men så må jeg jo tage dét med :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Økonomisk støtte på KG
  • #1   9. maj 2006 jeg forstår ikke helt hvad du mener med det... altsåtænker du lidt på tiggeri til eget forbrug...?

• #2   9. maj 2006 sabrina S - kig på fnug´s profil :o)

• #3   9. maj 2006 ja den er svær synes jeg for man jo gerne hjælpe men der må os trækkes en grænse for hvor mange der kan få hjælp...

• #4   9. maj 2006 Der er to katte der hedder Fnug herinde på KG, men flere der hedder Fnuggi, Snefnug el. lign. Hvem af dem mener du?

Poteklem.

• #5   9. maj 2006 Jeg mener sabrinas fnug - det var bare et vink til hende :o)

• #6   9. maj 2006 Juridisk tror jeg ikke at det er lovligt at tigge og det bliver det vel opfattet som når man beder om støtte til en given sag, men grænsen går ved dig selv og hvad du ønsker at støtte , så længe der ikke er nogle der vrider dine arme om på ryggen og tvinger dig til noget kan du vel blot vælge at gå forbi en tråd hvor der bliver bedt om økonomisk støtte uanset hvilket formål det måtte være til.
    Blot min mening

• #7   9. maj 2006 Ja men jeg søger en form for acceptabel grænse....
    Da jeg lidt frygter vi kan løbe ind i en del af disse "ønsker" i fremtiden..........

Har KG nogen regler på det feldt? Ikke hvad jeg kan læse mig til...

• #8   9. maj 2006 En af grundende til at JEG synes det er et problem er, at vi voksne sagtens selv kan frasortere hvad vi vil være med til og hvad vi har råd til, men der sidder mange halvstore piger og børn med blødende hjerter når det gælder katte/dyr, der selvfølgelig vil HJÆLPE !! Men er det rimeligt at vi "tigger" penge på den måde ?

• #9   9. maj 2006 vi er vel alle selvstændige individere som selv ved hvilke projekter vi ønsker at støtte eller ej.
    Hvis det løber løbsk og alle tråde er et handler om at få økonomisk støtte kan man forbigå dem i tavshed og lade dem som ønsker at yde en støtte respondere på tråden.
    Det er vel ikke anderledes end hvis du ser en hjemløs på gaden og måske gerne vil yde et bidrag til de første tre du møder... Jeg kan kun opfordre til at bruge din sunde fornuft

• #10   9. maj 2006 http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=11165

Jeg ville lige tilføje et indlæg.... For jeg regner med at det er den der er baggrund for denne tråd...

Tja, nu brænder mine fingre altså for at 'blande' mig eller blot sige min mening..... *s*

Jeg har det lidt som om at Maybritt og Rikkes situation var et enkelt tilfælde.... Mens der nok er nogle der mener kan man give til den ene, så kan man jo også give til den anden.... Men så kan jeg da sige hvis der er nogle der vil støtte, fuldt ud, at jeg får et par hittekillinger ind, jamen så vil jeg da også have fornøjelsen til at opdrage dem, med jeres betaling........... ...!!!!!!!!!!!!!!

Jeg mener bare, jeg tror bestemt at der er mange der tager killinger ind som ikke var planlagt, og som helt sikkert bliver en udgift, men så ender det jo nok med at vi må åbne et privat forum, hvor man kan søge om donationer. Og det synes jeg ikke ville være så fedt at åbne op for en 'ren tiggertråd' hvis man groft kan sige det sådan...

-Der er ingen tvivl om at det er en sød og god tanke, når man vil hjælpe nogle små killinger, meen man skal både have økonomi og meningen i orden. Mht. Maybritt, ja så var der mange der tilbød deres hjælp, og nogle var også så smådt ved at fortryde, fordi der var meget balade ved det, og det hele ikke gik så lysenrødt, som man havde ønsket...

Jeg har fornemmelsen at May-britt (ved godt det er lidt forkert at bringe Maybritt ind i det, men hun er et godt eks. ) ofrer meget for de små pus, og det kan ikke tælles i penge, har de brug for noget, så må man finde pengene, og der var mange der tilbød hjælpen herinde, uden at hun bad om dem... Der er en forskel.... At nogle herinde melder sig,ind at folk spørger..... Det er fedt at der er nogle der bidrager med pengene, meen synes ikke at man ligefrem skal bede om penge..

Synes at det er flot at man vil hjælpe, men synes ikke man ligefrem skal bede om økonomisk hjælp.... Det er fedt hvis der er nogle der vil hjælpe med andet de ikke skal bruge alligevel..... (kørsel, legetøj, mad, medicin osv.)

Jeg kan bare forstille mig hvis der begyndes flere og flere tråde om økonomisk hjælp, hvor ender vi så henne tilsidst... Der er ingen tvivl om at det er en rigtig god tanke, men man skal nok være indforstået med at det er et kæmpe arbejde, og en udgift, for man tager sådanne bette katte ind...

Jeg håber i fik llidt ud af mit indlæg..... Det er skrevet lidt hurtigt.....

• #11   9. maj 2006 -Men igen, så er det heldigvis ens egen beslutning, og jeg håber bestemt, at man får hjælp, hvis man vil tage sig af hjemløse killinger, men jeg tror bare ikke at det er herinde der skal søges, da jeg kunne forestille mig det ville eksplodere.... Og hvis man ser på hvor meget debat den sag med Rikke og Maybritt har skabt.... Der er ingen tvivl om at det er godt at der stadig er liv i den ene killing, men jeg synes godt nok at der har været misforstået en stor del herinde...

Så om det er et rigtigt sted.... Det er et svært spørgsmål...

• #12   9. maj 2006 Næ men det er du jo i din gode ret til at mene. Jeg kan bare ikke se der er en forskel i de to situationer selvom den ene er en akut redningsaktion og den anden ikke i bund og grund handler det om at redde nogle killinger.
    Vil alle tråde fremover blive tiggetråde så må man jo tage den derfra hvis man ikke kan forbigå tråden i tavshed.

• #13   9. maj 2006 jeg har selv en datter på 14 med en profil herinde... hun vil da gerne hjælpe alle små moderløse killinger, og sender da gerne pengene fra hendes fritidsjob for at hjælpe ( hvis hun fik lov ) Alle kan ikke skelne.....Er det rimeligt ?
    Der er mange flere som hende herinde.

• #14   9. maj 2006 Jeg vil godt give dig min fulde støtte. Det bliver for meget herinde, hvis det bliver til et tigge galleri, der frarøver de unge piger deres sparepenge.
    Men det er da en dejlig tanke, at der er nogen der stadig tror på man kan redde hele verden smiley

• #15   9. maj 2006 Trine jeg kan godt forstå dig.... Og synes også at det bliver op til en selv....
    Men synes også lidt at der er så mange andre steder man kan indbetale donationer, end at gøre det her.... Håber ikke at I misforstår, for det kunne være rart hvis man kunne hjælpe.... Meen ved bare ikke om der går for meget 'tiggertråd' i det. Men som du selv siger, så kan man tage den derfra, og det tror jeg også først der bliver taget stilling til, hvis det går for vidt.... (hvis man kan sige det )

• #16   9. maj 2006 Jeg kan kun sige, at jeg er ganske enig med dig Bettina.. - økonomisk hjælp er et pænt ord for tiggeri, men igen - man kan jo selv bestemme om man vil donere..

Selv kunne jeg aldrig drømme om at tigge, det ville føles som et personligt nederlag.. Så hellere nasse lidt penge af min far, hvis jeg har forbarmet mig over et hjælpeløst dyr som jeg ikke har råd til.. *S*

- og nej, dette skal ikke opfattes som en hetz imod de tråde hvori folk beder om økonomisk hjælp.. *S*

• #17   9. maj 2006 Det er bestemt IKKE for at hetze nogen tråde - men måske for at forebygge andre kommende ! Eller finde et fælles grundelag for KG

• #18   9. maj 2006 Problemet er vel det samme hvis der skulle opstå endnu en akkut redningsaktion så vil din datter vel heller ikke skelne. Jeg kan sagtens se problematikken - der er sikkert også mange mennesker over 14 der gerne vil yde et bidrag men som ikke har råd til det - har selv en halvdårlig økonomi lige nu pga ekstraordinær mange uforudsete udgifter, men der er ingen der tvinger mig til at yde et bidrag og fordi jeg skulle donere 100,- så er det ikke det som vælter min økonomi men det kan være med til at gøre en kæmpe forskel for nogle små kræ. Og det er jo noget jeg dybest set afgører selv

• #19   9. maj 2006 Sarabimor
    Jeg har ikke lyst til at kommentere den sag med Rikke m. fl men for mig at se handler det dybest set om at redde nogle killinger om man tigger penge eller ej

• #20   9. maj 2006 Jeg er ikke tilhænger af det. Men man kan vel bare lade vær at bidrage? Synes ikke det er være end alle de foreninger og fonde der stopper en hver 10'ende meter på gågaden...
    Og tror såmen også det er fuldt lovligt hvis støtten gives som gave og ikke er et ekstremt stort beløb... Det er jo også lovligt at give gademusikanter og tiggere småbeløb.

• #21   9. maj 2006 jeg vil ikke støtte folk økonomisk, eller rettere på en måde vil jeg godt, hvis jeg evt har for meget kattemad el lign, kattelegetøj,kradsebræt osv og ikke kan vil bruge det og der er nogle der er i "nød" vil jeg hellere end gerne hjælpe, mener som sådan heller ikke at "støtte" af den art hører sig hjemme på et forum som dette. at der er nogle der i sidste uge har ydet noget støtte er ikke noget jeg bekymre mig om, det er jo et frit land hvor ytringsfriheden lever ihvertfald for det meste.
    er der nogle der har noget de vil ud med og er kede af og trænger til støtte skal jeg også nok være der og hjælpe og rådgive såvidt det er mig muligt

• #22   9. maj 2006 Og for god ordens skyld så opfatter jeg ikke at nogle kører hetz mod nogle - jeg synes faktsik at der er en god tone tords forskellige holdninger, hvilket er meget positivt

• #23   9. maj 2006 Ja men hvorfor så ikke bare lade naturen gå sin gang så var der jo højst sandsynligt noget i vejen med dem!

• #24   9. maj 2006 og mon ikke at det også ville være det mest humane?

Nå mine hunde vil gå tur så i må alle have en rigtig god aften!

• #25   9. maj 2006 Det ved jeg sørme ikke hvem du tænker på men jeg sidder da og venter på om du har et svar til mig - og ballade ønsker du det eller hvad hentyder du lige til?

• #26   9. maj 2006 Jeg kommenterer ikke hvad jeg mener om hele den sag men siger blot at hvis du ser den forskel i at der er tale om fortidligt fødte killinger og 4 ugers killinger så burde naturen måske ha gået sin gang men jeg går ikke ind i hele den polemik omkring den sag

• #27   9. maj 2006 men jeg har sagt hvad jeg vil sige og skal vel ikke retfærdiggøre overfor dig eller andre yderligere? Nu var det dig der talte om ballade ikke mig - og nej jeg gider ikke ballade for det er live sgu for kort til .
    Og du sammenligner mig med en eller anden hvem var det nu lig øhhhh jeg skal altså ikke stå til ansvar overfor dig mine meninger har lige så meget ret til at være her som dine og andres og hvis jeg ønsker at forlade en debat så er det sørme noget jeg suverænt afgør ikke dig.
    Men jeg har faktisk to hunde som gerne vil ud og luftes så fortæl mig venligst hvad du gerne vil have svar på inden jeg forlader debatten.

• #28   9. maj 2006 m.h.t dine facts så har jeg læst den da den kørte og valgte at holde min mund da jeg ikke ville kunne sige noget der kunne bidrage til noget konstruktivt.

• #29   9. maj 2006 nu var det dig selv der ville have et svar fra mig og det har jeg givet dig - at du så ikke forstår hvad jeg skriver kan jeg vel ikke gøre ved, for jeg skriver da trods slåfejl stadig på dansk

• #30   9. maj 2006 Lad være med at få det til at se ud som jeg stikker halen mellem benene og skal lufte hunde fordi jeg ikke kan eller vil svare - du har stadig ikke sagt hvad jeg skal svare dig på?

• #31   9. maj 2006 Hvis du ønsker mit syn på økonomisk støtte kan du læse det længere oppe i tråden.

• #32   9. maj 2006 Oversat betyder det: Jeg går ikke ind i den sag om Rikkes killinger fordi jeg ikke kunne bidrage med noget positivt - men du siger at der for dig er en forskel nemlig den ene situation, men Rikkes killinger, er der tale om for tidlig fødte killinger, og i Kristinas sag er de 4 uger gamle heri består forskellen for dig og det er blot det jeg kommenterer altså din syn på situationerne, og her er min kommentar så at måske det ville have være mest humant at lade naturen gå sin gang

• #33   9. maj 2006 Jeg sige absolut ikke at min mening er bedre end din eller andres.
    Jo tak og god aften

• #34   9. maj 2006 Sarabimor> En side bemærkning: Jeg tror altså godt man må oprette en konto i banken som folk evt. kan overføre penge til... Kan ikke se hvorfor man skal være regristreret forening osv. Eller er det noget du har tjekket med banken?

• #35   9. maj 2006 Sarabimor prøvede at joke med hundeturen - det er HA ´er MB der - mist i en online kattefødsel f.eks. liige skal lufte hund. Bare så i ikke går helt forbi hinanden.

Vi har "drillet" MB en del med hendes : Nå hunden skal luftes.

Ikke noget at blive uvenner om - det var en joke kan jeg se :o)

• #36   9. maj 2006 Oki - Ja jeg ved det ikke, det lød bare ikke logisk... smiley
    Jeg kan bare huske vi havde en bankkonto i sfu-holstebro (under kasserens navn) inden vi blev regristreret hos kommunen som organisation. Men om det har været helt efter bogen ved jeg ikke... smiley

• #37   9. maj 2006 KATrine G

Nej det er jeg ret sikker på IKKE er lovligt ! Netop fordi tiggeri er forbudt, og det sidestilles med tiggeri medmindre det er til et GODKENDT formål.

• #38   9. maj 2006 Jamen den er jo nok svær at se hvis man ikke lige har set MB`s hundelufteture :o) ( midt i hendes katte føder )

• #39   9. maj 2006 Så • ˜”°º• MB •º°”˜ • ud igen - hunden skal luftes :o) og Bolette føder snart.....*ss*

• #40   9. maj 2006 Jeg mener personligt ikke at man kan bede om økonomisk støtte herindefra nej..!
    Jeg synes der er en væsentlig forskel på om man spørger om der er nogen der kan undvære eller tilgodese én en pakke modermælkserstatning, lidt killingefoder, et gammelt kradsetræ mv, og så på at spørge om økonomisk støtte til diverse redningsaktioner eller måske personlige gøremål.
    Dertil er der selvfølgelig også måden man spørger på, og så om det er nogen der selv tilbyder at give penge til et bestemt formål, og støtte på den måde.

Jeg tror ikke på at det er lovligt heller, men for mit vedkommende er jeg i grunden ligeglad med om det er lovligt eller ej. Jeg synes bare ikke at det bør finde sted på et offentligt forum, og alene dette er grunden til at jeg ikke vil støtte sådanne foretagender.
    Så kan man evt. oprette en privat fond eller lign. hvis man virkelig skal bruge pengene.

Kommentér på:
Økonomisk støtte på KG

Annonce