har du været på skadestuen?? {{forumTopicSubject}}
Jeg skriver lidt på en hestehistorie for sjov.
Vil gerne have den så realistisk som muligt.
Vil gerne høre fra nogle der har prøvet at blive indlagt til observation for hjernerystelse.
Er der specielle værelser på skadestuen, eller hvad?
Min hovedperson skal på et tidspunkt dratte ned fra hans hest, islænder, hvor han forstuver håndledet, det gør i starten ikke så ondt, han er sådan en, som sjældent siger av, høj smertetærskel..
Nå men, nu kommer det. Om natten begynder det virkelig at gøre ondt, så han kører selv på skadestuen (højre hånd, han er venstrehåndet)
Hans storebrors kone arbejder der, så han ringer til hende, hun er på arbejde..
Der bliver taget røngten, ikke brækket, men hun vælger at ligge gips fordi hun véd han ikke holder den i ro ellers.
Hun vil ikke lade ham køre hjem, så det er meningen at han så skal blive til hun har fri, derfor har jeg brug for at høre hvor man sover, under observation for hjernerystelse. Eller om personale har et soverum??
Nøj, det blev langt, sorry
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 133 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
feb 2015
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Senere fandt hun ud af, at ingen havde fortalt hende, at hesten havde tendens til mave problemer, og fordi hun ikke vidste det, overhørte hun et par signaler fra hesten, den var ikke særlig glad for, at få sadlen på, men min datter troede det var fordi hesten lige skulle prøve en ny rytter af.
Min datter fik smadret skulderen, hun blev hentet af en ambulance og kørt på skadestuen, hvor de så at selve overarms knoglen var brækket helt oppe i ledet.
Hun fik armen bundet ind til kroppen, og kom hjem, for hævelserne skulle falde ( det skete en mandag) og onsdag blev hun opereret, der blev sat en plade og flere skruer i.
Desværre var det ikke enden på det, hun blev aldrig smertes fri og kunne ikke løfte armen op over skulderhøjde ( det kan hun stadig ikke) efter et par år blev hun grundigt undersøgt, i forbindelse med forsikringssag, og et fejlbillede viste, at hun i 2 år havde gået med en skrue som kørte rundt og skrabede skulderledet i stykker, den gik hele vejen gennem knoglen og stak ud på bagsiden :-0 altså en ulykke med læge fejl oven i.
Heste er dejlig men det kan også være farligt, at ride
feb 2015
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
Min erfaring med hjernerystelse er at, hvis der er nogen hjemme, så bliver man sendt hjem, men man må ikke sove i længere tid og skal de første 4 timer vækkes hver ½ time.
Nå, kan se det er lidt forskelligt
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/hjernerystelse.htm
https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/akutte-sygdomme/sygdomme/hovedskader/raad-efter-hjernerystelse/
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Hvis ikke man har nogle der kan se til en, vil jeg tro, at man kommer op på en afdeling til observation
Er helt sikker på, at man ikke får lov, at sove hvor personalet kan sove, når der ikke er noget, at lave om natten.
har du været på skadestuen??