412 visninger
|
Oprettet:
mine katte drikker af wcét {{forumTopicSubject}}
hej jeg har to katte, en huskat på 5år og en mainecoon på 8 måneder, de vil ikke drikke ad deres vandskåle, men ad alt andet de kan komme afsted med, wcét et glas med vand på bordet , gammelt vand i håndvasken osv, jeg har ladet mig høre at det kan have noget at gøre med at deres mad står sammen med vandet ude i løkkenet, så ville lige høre om nogen kander noget til det, og evt har en ide til hvordan jeg får det stoppet
venlig hilsen henrik
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Aner ikke hvorfor, men min Cassie har det også sådan med foder, efter hun fik killingerne... selv om jeg putter killingefoder i hendes egen skål, så spiser hun kun af killingernes skål, der er en dyb tallerken....
Vil i hvert fald forslå at afprøve forskellige materialer, og se hvad kattene foretrækker... metal, plasik, porcelæn, glas... prøv dig frem...
Ved bare det ikke er særligt hygiejnisk for dyr at drikke af toilettet, også selv om det er "rent"...
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Desuden har killingerne lært, når der er mad, ved at jeg lige siden de var helt små, har banket på tallerkenden med fingrene, som en mad-klokke... og de kommer rendende med det samme... (inden mor æder det hele... hihi)
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
Vandet er begge steder i ens, skåle, og det bliver skiftet lige tit. Skålene bliver også gjort rent samtidigt så der er ingen forskel - udover at han heller vil drikke vand andre steder end ved siden af maden.
Inden vi satte en skål ud på abdeværelset drak han altid vand af glas, hvis vi havde sådan et stående, men det er en dårlig vane han ikke skal have så derfor begynde vi at stille en skål med vand et andet sted, end ved siden af maden. Og det er faktisk lige meget hvor den står - bare det ikke er ved siden af maden.
Han har stadig en vandskål ved siden af maden - han har bare en ekstra på abdeværelset, som han bruger i stedet
apr 2006
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 5
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
mine katte drikker af wcét