{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

mine katte drikker af wcét {{forumTopicSubject}}

hej jeg har to katte, en huskat på 5år og en mainecoon på 8 måneder, de vil ikke drikke ad deres vandskåle, men ad alt andet de kan komme afsted med, wcét et glas med vand på bordet , gammelt vand i håndvasken osv, jeg har ladet mig høre at det kan have noget at gøre med at deres mad står sammen med vandet ude i løkkenet, så ville lige høre om nogen kander noget til det, og evt har en ide til hvordan jeg får det stoppet

venlig hilsen henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mine katte drikker af wcét
  • #1   6. jul 2006 Dengang jeg kun havde en kat, fik hun vand i en metalskål... men da vi fik kat nr 2, gad hun ikke sådan en skål, så der blev skiftet til porcelæn... nu da vi har killinger ville jeg så finde en lav skål, de kunne drikke af, og det blev en af min glasfade, som alle 6 katte nu drikker af... de gider slet ikke porcelænsskålen mere...

Aner ikke hvorfor, men min Cassie har det også sådan med foder, efter hun fik killingerne... selv om jeg putter killingefoder i hendes egen skål, så spiser hun kun af killingernes skål, der er en dyb tallerken....

Vil i hvert fald forslå at afprøve forskellige materialer, og se hvad kattene foretrækker... metal, plasik, porcelæn, glas... prøv dig frem...
    Ved bare det ikke er særligt hygiejnisk for dyr at drikke af toilettet, også selv om det er "rent"...

• #2   6. jul 2006 Christina... hehe... ja måske... meeeen, det ser nu ikke ud til at genere hende at skubbe sine afkom væk, så hun selv kan æde... lol... hun fråder det, så tror ikke hun prøver at vise dem andet end "først til mølle" princippet...

Desuden har killingerne lært, når der er mad, ved at jeg lige siden de var helt små, har banket på tallerkenden med fingrene, som en mad-klokke... og de kommer rendende med det samme... (inden mor æder det hele... hihi)

• #3   6. jul 2006 Linux har altid hellere ville drikke vand i fx. brusekabinen/badekarret, end af sin vandskål. Så han har altid en skål med vand til a tstå på badeværelset, og den går han troligt ud til hver eneste gang - selvom vandet i skålen ved siden af maden er lige så frisk.

Vandet er begge steder i ens, skåle, og det bliver skiftet lige tit. Skålene bliver også gjort rent samtidigt så der er ingen forskel - udover at han heller vil drikke vand andre steder end ved siden af maden.

Inden vi satte en skål ud på abdeværelset drak han altid vand af glas, hvis vi havde sådan et stående, men det er en dårlig vane han ikke skal have så derfor begynde vi at stille en skål med vand et andet sted, end ved siden af maden. Og det er faktisk lige meget hvor den står - bare det ikke er ved siden af maden.

Han har stadig en vandskål ved siden af maden - han har bare en ekstra på abdeværelset, som han bruger i stedet smiley

• #4   6. jul 2006 de deler i øjeblikket samme skål, det er en stor skål af plastik som egentligt er til hunde smiley men tror da jeg vil prøve med nogle andre evt, mener jeg har en i skabet i metal det var da en start

• #5   6. jul 2006 slå toiletsædet ned !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentér på:
mine katte drikker af wcét

Annonce