1.850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Har brug for råd om kræft i underlivet Har brug for råd om kræft i underlivet

Jeg læste en tråd for noget tid siden om det at tage imod de tilbud der sendes ud til kvinder over 23, om en undersøgelse...
Jeg var en af dem, der smed brevet ud og tænkte... det for jeg alligevel ikke brug for...

Men nu er jeg begyndt at blive lidt bekymret...
Jeg er hundeangst for læger... og syntes det er så utroligt flovt at skulle derop... kan slet ikke tale om sådan nogle ting irl, uden at bryde ud i gråd og skamme mig dybt... smiley

Sagen er den, at jeg den sidste 1½ måned har blødt og blødt... jeg fatter det slet ikke... har pletblødt mere end 6 gange...
Har aldrig i mit liv haft reglmæssig blødninger... har kun haft det ganske få gange om året, og nu lige pludselig har det blødt med få dages mellemrum... smiley

Har kikket inde på netdoktor, og har kikket på hvad det kan skyldes... kan hurtigt udelukke kønssygdommene, for har ingen steder, hvor de skulle komme fra... og det der var tilbage var enten spontan abort eller kræft... smiley

Jeg kan vel ikke komme udenom en læge, men er virkelig så ræd nu...
Har jeg grund til at være bange, eller er det muligvis bare harmløst?
Hvad skal jeg dog gøre...???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har brug for råd om kræft i underlivet
  • #1   12. sep 2006 Hej Julie.

Det var min tråd du læste ang. livmoderhalskræft.
    Jeg ved ikke hvilket forhold du har til din læge, men det bekymre mig virkelig at du er så bange for at gå til lægen. Ville det hjælpe hvis det var en kvindelig læge? Hvad hvis du tog en rigtig god veninde med eller din mor?
    Hvis du skal have lavet en underlivsundersøgelse bliver det gjort hos lægen og som jeg skrev til dig, så har min læge reddet mit liv, da han spurgte om jeg ikke synes det var en god ide at få den lavet. Havde jeg ventet 3 år så var det ikke sikkert at jeg kunne være blevet helbredt.

Jeg fik i fredags af vide at de havde fået fjernet alle mine kræftceller, så nu er jeg klar til igen at leve livet og nyde hver dag.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig, hvis jeg kan på nogen måde.

Knus fra Tina

• #2   12. sep 2006 Jeg tror, at det kunne være en rigtig god idé at gå til lægen.
    Jeg har haft en bekendt, der havde problemer med cyster og blødninger, hvor det ikke var ondartet...
    Hun måtte igennem en operation og blev selvfølgelig meget mere opmærksom efterfølgende...

Men tal med din læge, og lad være med at stille din egen diagnose via netdoktor, det er bestemt ikke sundt at rende rundt med en angst i kroppen...

• #3   12. sep 2006 Har desværre ingen veninder... og min mor kan jeg heller ikke tale med om sådan noget...

Min angst for læger har jeg haft så længe jeg kan huske... har skiftet længe mange gange, i forbindelse med flytning, men har kun været få eller ingen gange hos de forskellige...

Havde en læge i Roskilde, der dårligt ville snakke med mig... jeg dengang store buler på benene, og det mente han bare var loppebid på grund af min kat... det viste sig så ½ år senere at jeg havde en sjælden bindevævssygdom... så har været meget igennem forskellige sygehuse til alverdens tester... det har ikke ligefrem givet mig et bedre syn på sagen... smiley

Har snakket med min kæreste om min angst, for jeg har ikke andre at snakke med...
    Han vil gerne gå med mig til lægen, men en af de ting, jeg også er bange for, at at lægen ikke gider høre på mig, som mange af de læger jeg har haft ikke gad...

Jeg ved hvis jeg skal snakke med en læge, bryder jeg i gråd og begynder at ryste, bare jeg er der for en halsbetændelse...

På den anden side ved jeg også godt, men selvfølgelig ikke kan regne med netdoktor, da det kun er vejledende... alligevel er jeg bekymret... for det er altså ikke normalt at bløde så meget...

• #4   12. sep 2006 Jeg er ikke på noget... har prøvet p-piller 2 gange og fik det så dårligt... blødte konstant i de 7 dage, der var pause, og brugte en pakke bind om dagen... smerterne var så ulidelige at jeg ikke kunne noget hele ugen... så det gør jeg aldrig igen... smiley

Min nuværende læge kender jeg ikke... har kun været der en gang med halsbetændelse, og da var det en mandlig reservelæge...

• #6   12. sep 2006 Nej, tvivler meget stærkt på at det skulle være graviditet... og håber virkelig heller ikke at det skulle være det... smiley

• #7   12. sep 2006 Min kæreste vil ringe for mig... vi har lige snakket om det... han er også bekymret for mig... smiley

• #8   12. sep 2006 Tak... han vil ringe i morgen og se om vi kan få en tid torsdag... der har de længere åbent...

• #9   12. sep 2006 oO(Julie)Oo.-..
    Jeg har selv prøvet hvordan det er at gå rundt og være bange for om der er noget galt med mig.. jeg har blødt op til 21dage i træk om måneden, og da jeg tog til lægen blev jeg sendt til gynækologisk undersøgelse- og det er ikke noget slemt at blive udsat for.. tro mig det letter når det er overstået!
    Jeg er blevet ultralydskannet og fået 14 undersøgelser de sidste 5 år, og lægerne ved ikke hvad der er den præcise årsag til mine blødninge rog smerter, men det kan skyldes mine organer voksede for langsomt i forhold til min krop.. men nu får jeg piller for problemet og det lettede. jeg frygtede også at have kræft i starten.. du får det bedre når du ved besked om hvad du fejler...
    jeg vil ønske dig al mulig held og medfølselse, for JEG VED hvor bange man kan være....

Hilsen AChena.- Nikolajs kæreste

• #10   12. sep 2006 Hej Achena... puha, det lyder heller ikke så rart det, du har været igennem... men tak fordi du deler det med mig...
    Er lidt roligere nu... men er stadig nervøs over at skulle til lægen... nu håber jeg så bare, det går godt...

• #11   12. sep 2006 oO(Julie)Oo..
    jeg synes bare at man bør dele ud af sine erfaringer, hvis det kan hjælpe andre....
    jeg forstår godt du er nervøs.. men det er bedst du får det undersøgt..
    og lidt info om underlivs undersøgelser, har du en mandlig læge, så skal der være en kvinde til stede i rummet medmindre man selv ønsker der ikke er det... hvis det kan gøre dig mere rolig....

• #12   12. sep 2006 Ville foretrække en kvindlig læge... har altid kun haft mandlige, og er ikke tryg ved dem... smiley
    Må tage mig sammen til at spørge dernede om der ikke er en kvindlig læge...

• #13   12. sep 2006 Julie jeg føler virkelig med dig, jeg ved lige hvordan du har det, jeg hader også læger og har desværre haft meget brug for dem... Da jeg har en masse forskellige sygdomme, bla en kronisk tarmsygdom som jeg har været indlagt for flere gang og har skulle have lavet en masse undersøgelser og det har været meget ubehagligt og grænseoverskridende for mig, da de så ville lave en kikkertundersøgelse på mig stod jeg helt af, jeg tog ind på hospitalet og ventede sammen med en veninde og da jeg så blev kaldt ned til undersøgelsen brød jeg fuldstændig sammen og kunne bare ikke... Jeg blev hakket ned af de læger der var der, men endte heldigvis hos en sød kvindelig læge som forstod mig og hende bruger jeg nu fast og har stadig ikke fået lavet den undersøgelse, men har nu fået piller der hjælper mig.

Det vigstigste er du finder en læge der kan forstå dig og ikke tvinger dig til ting du ikke vil. Jeg håber din kæreste vil gå med dig og støtte dig i det her, men det lyder det som om han vil, for det er det vigtigste at have en at støtte sig til... jeg går selv og prøver at tage mig sammen til at få lavet den celle undersøgelse som jeg også har fået brev om...

• #14   13. sep 2006 Hmm... min kæreste har ringet til lægen nu, men de har først tid om 14 dage... så de kan åbenbart ikke mene det er noget alvorligt...

• #15   13. sep 2006 Julie, jeg forstår godt din angst, både for lægerne og for om du nu har en livstruende sygdom.

Det første du skal gøre, er at slå tanken om livstruende sygdom ud af hovedet. Lad være med at bekymre dig om noget, der endnu ikke er en realitet. Pletblødninger/kraftige blødninger kan også skyldes andre ting end lige livmoderhalskræft. Nøjagtig som celleforandringer kan betyde at der er en betændelse i livmoderen og altså ikke lige kræft. Tag ikke sorgerne på forskud (tro mig, jeg HAR været gennem det hele og mit var skisme alvorligt, idet jeg som 24 årig fik fjernet ALT i underlivet)
    Men jeg VED at mit humør har stor forjeneste i min helbredelse smiley

Du er nok ikke så bange for lægen som du er for selve undersøgelsen. Du skal i allefald gøre dig klart, at lægen er der for DIN skyld og ikke omvendt. Siger lægen noget, eller gør noget du finder ubehageligt, så sig det til ham. Spørg hvis du ikke forstår hvad der bliver sagt. Du skal betragte ham som et menneske og ikke et overmenneske. Det eneste han har til forskel for dig, er et lang uddanelse og en penis. Han er dig IKKE overlegen.
    Når du er blevet undersøgt, kan lægen med det samme sige om der er noget abnormt at se og om det kræver yderligere undersøgelse, OG han tager sikkert et smear, som bliver sendt til lab, der får du først svar ca 1 uge efter.

Hvis du har brug for nogen at snakke med, er du velkommen til at skrive til mig.

Hagen op.

• #16   13. sep 2006 Lone... tak, du fik mig lige til at smile... smiley

Nu ved jeg heller ikke hvad der lige skal ske... de har ikke tid til at kikke på mig...
    Hvis jeg vil til før om 14 dage, så kan jeg kun få en akut-tid, og det er i dagtimerne, så jeg skal skippe skole for det, og min kæreste kan så ikke komme med...

Så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre... vil ikke derned alene... og hvis de ikke gider se mig før om 14 dage, så kan de ikke mene, der er noget særligt... derfor er jeg i tvivl nu... skal jeg gå derned om 14 dage og føle mig som et fjols igen, som alle de andre gange jeg har været til læge, og mere eller mindre er blevet stemplet som hypokonder?

• #17   13. sep 2006 Britta...
    Nej, det er jo også rigtigt nok... det er bare den følelse jeg får, når jeg skal til lægen... hænger sammen med tidligere læger jeg har haft, så ved jo ikke om den nye læge er sådan...
    Det er bare ikke så rart at gå yderligere 2 uger og vente på at skulle derned... når det nu skal til, ville det også være rart at få hurtigt overstået...

Krydser fingre for det er harmløst... men det ved jeg først om 2 uger...

• #18   13. sep 2006 Jamen selvfølgelig skal du tage derned.
    At du ikke kan få en tid her og nu ( at det ikke blev vurderet akut) er jo fordi det ikke er sjældent at piger pletbløder og fordi det kan have en række årsager, hvoraf langt de fleste er harmløse smiley
    Du daffer og vi hører fra dig ikke smiley

Kommentér på:
Har brug for råd om kræft i underlivet

Annonce