{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Hvad laver du til dagligt? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, hvad laver du til dagligt?
Hvad arbejder du med/ læser du til, og hvorfor har du valgt netop dette arbejde/studie?

Jeg vil gerne starte med at fortælle om mig selv:

Jeg er uddannet butiksassistent med speciale, men kunne ikke finde noget arbejde inden for mit speciale.
Jeg blev træt af at gå derhjemme, så jeg begydte at tage nogle enkeltfag på HF.

Tilfældigt fik jeg arbejde hos den lokale dyrlæge og har arbejdet for hende i et år, og skal til august starte som veterinærsygeplejerske-elev.

Jeg har altid gerne ville arbejde med dyr, men har p.g.a kropsbygning og medfødt dårlig ryg fravalgt at starte som dyrepasser.
At jeg har fået elevplads hos dyrlægen er en drøm der er gået i opfyldelse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad laver du til dagligt?
  • #1   31. maj 2007 ja jeg har så den store ære af at være bilka slave :o(

    men håber på at kan komme igang som veterinær sygepleje ud i fremtiden.


  • #2   31. maj 2007 Jamen jeg skal gerne blive færdig som multimediedesigner næste månede smiley Så jeg sidder og skriver hovedeopgaven nu...huh!

    Så går der lige et par måneder hvor jeg forhåbentlig kan finde et arbejde og en praktikplads og så satser jeg på at starte på mediegrafiker uddannelsen til december.

    Jeg vil nok allerhelst arbejde med dyr. Men så længe man ikke kan blive uddannet til dyrlæge ved Århus så bliver det ikke til noget - vil ikke forlade det jeg har nu smiley

    Ellers har jeg valgt den grafiske del af it-verdnen fordi jeg elsker at arbejde med computere og altid har tegnet meget.


  • #3   31. maj 2007 Uh.. Jeg kører rundt med en flok skolebørn og har gjort det en del år efterhånden.

    Oprindeligt blev jeg uddannet som informatikassistent (tilbage i 1998), men fik ingen job. Tog diverse opfølgende kurser, men fik ingen job. Tog et revisormedarbejder kursus men stadig ingen job. Til sidst blev jeg så hysterisk at jeg tog kørekort til bus - for buschauffør kunne man sgu altid blive. Så siden år 2000 har jeg stort set kun kørt bus (kun afbrudt af et lodde og montage kursus).

    Jeg kan egentlig godt lide at køre bus, og har det rigtigt godt med (de fleste af) børnene, men et eller andet sted ved jeg at jeg ikke vil blive ved med det. Jeg har en drøm om at starte et katte (og hunde???) internat herude vestpå for det mangler der, men det bliver ikke de første år - tror jeg.


  • #4   31. maj 2007 Jeg læser til sygeplejerske, og er på mit 2. semester. Så jeg sidder også med eksamensforberedelse i disse dage..

    Det er en uddannelse jeg har valgt, fordi jeg godt kan lide at vi har en del praktik. Jeg kan elsker at være på hospitalet og være i kontakt med mennesker og opleve/lære en masse. Desuden er det et fag med uendeligt mange muligheder. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde indenfor psykiatrien, og prøve at arbejde i udlandet i nogle år.


  • #5   31. maj 2007 lige i øjeblikket laver jeg så inter, har gået sygemeldt siden sep sidste år, og som det ser ud er der ikke lige fremskidt at mærke.
    men ellers er jeg selvlært købmand/grønthandler af guds nåde, jeg har lært købmandskabet efter ca 10 år i engros branchen indenfor fødevarer hvor jeg har været både indkøber og sælger.
    udover det har jeg 1½ års mekaniker erfaring bag mig, lider af olieallergi, så det var ikke jobbet for mig
    ellers har jeg kørt lastbil i det store udland i ca ½ år
    og så har jeg en hel del styr på det med biler og motorcykler og har også arbejdet på lager med autodel i ca 2½ år som også var der min skade med min fod opstod.
    hvad jeg vil i fremtiden har jeg ikke styr på, men jeg vil meget gerne ha en handelseksamen og ellers arbejde indenfor salgsbranchen


  • #6   31. maj 2007 Jeg fiser husleje af ;O). Men når lille mand er afleveret i Børnehaven så træner jeg hver morgen så lidt laver jeg da *S*................. og så lige pt er jeg jo igang med at tage kørekort så det har jeg jo også at se til og så er der jo selvfølgelig men lille prins og så Gaia som ellers for al min opmærksomhed *S*

  • #7   31. maj 2007 Jeg er uddannet blomsterbinder på 2 år, og arbejder på en skole som hjælpelære (med blomster)

    Ja, så kort kunne det åbenbart gøres. *Gs*



  • #8   31. maj 2007 jeg er igang med HHX - er lige nu på 2. år og jeg glæder mig til at blive færdig...

    Jeg er igang med dene uddannelse da jeg for 4 år siden blev færdig med HG men ikke har kunnet bruge den til noget... de 4 mellemliggende år er spildt på ingenting....

    Jeg har muligvis fået en elevplads til sommer 2008 ved min nuværende arbejdsgiver - håber meget den falder på plads smiley


  • #9   31. maj 2007 Jeg er ved at være på det sidste år af min 4 årige uddannelse som salgsassistent med speciale. Jeg er ved at afslutte min HG og regner stærkt med jeg får hue på fredag d.15/6. Når jeg er færdig er jeg lidt usikker på hvad jeg skal men tror jeg gerne jeg vil være sælger, men nu må vi se = )

  • #11   31. maj 2007 Jeg er sygeplejerske og har været det i 2½ år. Lige nu kører jeg udelukkende for vikar bureau og har primært nattevagter. Jeg er for det meste på en akut modtage afdeling hvoir jeg også tidligere har været fastansat.


  • #12   31. maj 2007 Det er sjovt at læse om I forskellige og jeres jobs ;-)))

    Jeg er under uddannelse som sundhedsservicesekretær og skal i praktik til september smiley
    jeg glæder mig meget til at se hvor jeg kan komme hen ;-)))


    Oprindeligt er jeg uddannet både social og sundhedshjælper samt social og sundhedsassistent, men på grund af et biluheld, hvor jeg fik en skade på min ryg, har jeg valgt en sekretærfunktion i stedet ;-))



  • #13   31. maj 2007 htx student og uddanet procesteknolog, med speciale i proceskemi
    men er syg (både fysisk og psykisk desværre)- så lige nu står den på afprøvning i forbindelse med enten flex eller førtidpension - ikke sjovt- men hvad
    har også slået mine folder på exportingeniør studiet et semester- men nej.
    og så været i lære i en bog og ide, lønslave på et bryggeri, lab hjælper hos danisco, og på et pakkeri.


  • #16   31. maj 2007 Jeg er elev hos Falck. Jeg er ved at uddanne mig til Disponent, hvilket jeg glæder mig utroligt meget til at komme igang med smiley

  • #17   31. maj 2007 I øjeblikket er jeg ledig. Tidligere har jeg bl.a. arbejdet i flere forretninger, har arbejdet med udviklingshæmmede, fysisk handicappede, hjerneskadede og autister. Sideløbende har jeg undervist på aftensskole i emner indenfor personlig udvikling ............ Og før det arbejdede jeg på det samme revisionskontor i 20 år smiley

  • #18   31. maj 2007 Jeg er udlært salgsassistent med speciale i tekstil- har altid interesseret mig, men pt er der ingen job at få i min by i de forretninger, så jeg sidder på et salgskontor og booker sommerhuse ind for folk, men det er også utroligt spændende..får da snakket med mange forskellige folk og yder på de måde også personlig service

Kommentér på:
Hvad laver du til dagligt?

Annonce