{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.707 visninger | Oprettet:

Hvor svært kan det være?? {{forumTopicSubject}}

Iihhh jeg sidder lige med et afslag til en praktikplads..

Det er lidt ærgeligt med den praktikplads, men hva så??
Jeg har søgt andre steder hen, så jeg skal nok få en praktikplads....


Nej ........... DET der er pisse irriterende er, at det åbenbart er er så skide svært, liiiiiiige at se på navnet, se hvordan navnet staves, lige bide mærke i, at der altså kan være flere måder at stave et navn på..

Jeg ved godt, at langt de fleste i DK staves med et n - altså Anette - men jeg har MIT navn, der staves på MIN måde. Mit navn staves A N N E T T E..
Det står alle steder, og alligevel vælger folk at skide høj og flot på det.

Afslaget jeg lige har fået, er dælme også stavet forkert...

Hvor svært kan det lige være, at se hvordan et navn staves??

Jeg er sq lige ved at få spat over det....
Sidder her og tænker for mig selv ... hvis nu de havde givet mig en praktikplads, ville jeg sikkert afslå at arbejde ved dem.
Gider ikke arbejde et sted, hvor folk ikke engang kan stave til mit navn...

Skulle bare lige af med lidt galde.....




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor svært kan det være??
  • #1   8. jun 2007 Jeg kan lige følge dig Annette. Mit navn bliver også meget sjældent stavet rigtigt, trods det at jeg har skrevet det, så folk ved, hvordan det staves.

  • #2   8. jun 2007 He he - ja herinde er den også gal - langt over halvdelen af de gange jeg bliver tiltalt, så skrives mit navn forkert og det er altså skide træls....

    Jeg er da stolt af mit navn ;-))) Hvorfor skulle jeg ikke være det??




  • #3   8. jun 2007 Ja, hvorfor skulle du ikke være de t:-) Jeg kan huske stavemåden på dit (udover selvfølgelig når jeg ser, hvordan du staver det) - ja, kan huske det på Anne tte ...

    Håber det sted, du gerne vil i praktik samtidig er et sted, hvor du ikke sorterer dem fra, fordi de kommer til at stave dit navn forkert smiley Medmindre at kriteriet med at de kan stave korrekt vejer tungere end andre mindre væsentlige detaljer smiley


  • #4   8. jun 2007 Det går skisme da helt galt når man kommer til mit efternavn. Jeg hedder Shelløe (noget vi selv fandt på, da jeg var først i 20'erne). Det kan folk altså heller ikke finde ud af at stave til.

  • #5   8. jun 2007 Tina - jooh tak smiley Jeg finder noget, det er jeg slet ikke bekymret om.
    Træls joo det var det, emn det var ikke ønskesteddet at komme hen, så allerede inden jeg åbnede, sagde jeg til min mand, he he det er et afslag og ellers gør jeg det til et afslag *GGG*

    Joo mit navn betyder meget for mig, og jeg kan sagtens sætte mig ind i det fra jeres side også...
    Navne er så personlige......

    Jeg ved ikke om jeg vil tage det helt cool, hvis jeg bliver bedt om at komme til samtale, og i brevet står mit navn forkert hele to steder...
    Måske ville jeg da lige fortælle hvordan det staves, men så skal det ikke gentage sig *GGGGGGGGGG*



  • #7   8. jun 2007 ja jg hedder sabrina men folk kalder mig altid sabine eller sabina og mit efter navn skal vi slet ikke starte på hehe.

  • #8   8. jun 2007 Jamne nu er de jo heller ikke hver dag, man møder en pige der hedder Michael *GGGG*

    Hmmmmmmmm - tjooo der var jo lige Jackson men ellers *ROFL*

    Ai spøg til side.

    Jeg er nok lidt "hys" omkring det, for jeg (plejer som regel at) lægge mærke til hvordan folks navne staves ;-)))



  • #9   8. jun 2007 oh ak oh ve - også her - den er især gal når jeg skal snakke i tlf.... hedder kira vejlby marseen albrechtsen- der er RET mange muligheder for fejl -
    pia madsen vejby albertsen er en klassiker
    suk


  • #10   8. jun 2007 Det er jo rent sjusk, når folk ikke staver andres navne ordentligt - og det irriterer mig i DEN grad. Jeg har selv problemet lidt i og med, at mit efternavn er Lambert (udtales på fransk og ja, jeg insisterer på fransk udtalelse til de flestes irritation). Når folk skal stave det, som de tror, de hører det, bliver det ofte til Lamberg :(, så jeg har vænnet mig til at stave det for dem, før de får en chance for at gøre det forkert.

    Jeg bruger også en stor del af min tid på arbejde med at skulle stave folks navne (er advokatsekretær), men der gør jeg altså, hvad jeg kan for at finde ud af, hvordan de vil have navnet stavet (især ved klassikerne som f.eks. Mi(k)ael eller (K)laus, for slet ikke at tale om Majbritt, der kan staves på MANGE måder).


  • #11   8. jun 2007 Ja det er ikke nemt og finde praktikplads som Sundhedsservicesekretær Annette (:
    Kender det jo selv, Liiiiidt for goooooodt smiley


  • #12   8. jun 2007 Så skulle I prøve at have mit efternavn... Djebari - det skal altid staves for folk... selvom det er lige ud af landevejen - det siges, som det staves!!!
    Dèt kan staves på mange sjove måder kan jeg godt betro jer, så forstår godt Annette`s vris *GGG*


  • #13   8. jun 2007 Mit er Olsson ..
    folk skriver altiid oleson olson olsen eller alt andet :b


  • #14   8. jun 2007 hihi anette, det ka da ikke svare sig at hidse sig op over en lille stavefejl, vel anette, det ren gas og du ka nok tage det

  • #15   8. jun 2007 min kone hedder tonya hvor tit tror i det bliver stavet forkert, stort set i 90% af tilfældenen, selv i avisen da vi blev gift blev hendes navn staves sonja istedet

  • #16   8. jun 2007 Da jeg fik oprettet et abonnement hos Falck, skrev jeg selv mit navn, med blokbogstaver.. Og helt ærligt, mit fornavn er Camilla.. Det er altså ikke særlig ualmindeligt elelr svært for den sags skyld.. Da jeg fik det første brev stod der Vamilla !! Og mit efternavn var fuldstnændig forkert også.. Det er jeg så vant til, men mit fornavn, helt ærligt, Vamilla ??

    Ringede ind og fik dem til at lave det om.. Så forstår godt at du er hys over dit navn skal staves rigtig Annette smiley


  • #17   8. jun 2007 Tror bare det er svært for folk med de stavelser Mange staver også mit navn med et N, selv min familie kan komme til at stave det forkert og min chef staver også kun med et N...

    Jeg har bare lært at lade som ingen ting, arbejder selv i butik og skriver navn på mange rep. poser hver dag og det er da heller ikke altid jeg lige får stavet det rigtigt, men så siger kunden det også gerne smiley

    Mvh Annika


  • #18   8. jun 2007 ARRRGGGHHH Jeg mangler lige en kvæle-smiley til Johnny her *GGGGGGG*
    Så er man lige kommet hjem fra en musical og straks sviner du en til tsk tsk tsk..
    ja ja når katten er ude, danser musene på bordet... Kender TUBEN.

    Men JA det er ren og skær sjusk, når folk ikke vil tage de 4 nanosekunder det tager, at se på et navn...
    Måske lige bortset fra Djebari - det tager nok 5 hele sekunder ;-))))))))))))))))))))))))))))

    Kira - jeg er faktisk glad for at jeg ikke er dig.. DAMN fo en masse fejlmuligheder der er i dit navn..
    Er du så ikke vild, når du får et brev, med helt korrekt stavet navn??


  • #19   8. jun 2007 ved du ka tage lidt gaz annette, det er trælst når folk ikke staver navne rigtigt og når det bare blir ved og ved blir man til sidst godt gal i skralden

  • #20   8. jun 2007 Ja lige netop Johnny ;-)))





    Og jaa jeg ka da godt ta liiiiiiiiiiidt gaz *GGGG*
    MEEEN ikke meget fnis


  • #21   8. jun 2007 He he... Mit navn staver folk som regel rigtigt. Dog bliver jeg også kaldt Anna (blev faktisk konsekvent kaldt Anna af min egen bedstefar)

    Det jeg syns er underligt er min mand Henning. Han bliver kaldt Henrik SÅÅÅ mange gange, men det der toppede var, da vi skulle have Freja meldt ind i Det danska hunderegister. Her sendte de en skrivelse tilbage til Jørgen... Nå men så humoristisk som han nu engang er skrev han til dem, at han da godt kunne tage navneforandring for at gøre det nemmere for dem, men som de sikkert var klar over, så var gamle hunde altså ikke de nemmeste til at lære nye tricks, og han var ikke helt sikker på han ville adlyde navnet Jørgen.

    Annette. jeg forstår sgu godt du er ved at være irriteret over det med stavemåden..


  • #22   8. jun 2007 Jaaa Anna *GGGGGGGG* Sjovt nok he he

    Må da lige spørge - hvad svar fik Henning/henrik/Jørgen så af svar tilbage, fra hunderegistret???

    At han skulle tage navneforandring eller??????????


  • #23   8. jun 2007 Kender ALT til det med navne.. folk kan aldrig stave mit navn.. de staver det på alle mulige måder.. samme problem har mine 2 niecer der hedder Vickie og Tannie.. de blir kaldt alt muligt.. folk kalder tit Tannie for Tanja eller anni.. og min storebror´s efternavn Uotila bliver til Votila motila osv.. fatter ik folk ik tjekker op om det inden de f.eks sender breve ud til folk osv.. jeg er efterhånden begyndt at stave mit navn for folk når det skal skrives f,eks i journaler.. og retter det osse hvis jeg ser det står forkert

  • #24   8. jun 2007 He he Winnie

    Vi må sq være hårde og konsekvente, når vi taler til folk der ikke vil lære at stave ordentligt.

    Jeg tror faktisk at jeg vil skrive andres navne forkert - helt konsekvent og vildt latterligt, men så kan det måske være de lærer det...
    *GG*


  • #25   8. jun 2007 Han fik ikke en skid *GG* Han havde ellers glædet sig som et lille barn til at få en tilbagemelding

  • #26   9. jun 2007 Nååårrrrhh det var da synd for ham


  • #27   9. jun 2007 Hm så prøv at hedde ANDRESEN .... der er sindssygt mange der staver det som ANDERSEN eller ANDREASEN eller ANDRESSEN

    selv på mit gamle hævekort havde de stavet forkert - hvad sker der???


Kommentér på:
Hvor svært kan det være??

Annonce